تحولات روز شصت و سوم جنگ اوکراین؛

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد

با بی اعتنایی این کشورها به ضرب الاجل اعلام شده از سوی کرملین، از عصر روز گذشته و بر اساس اخبار رسمی منتشر شده، صادرات گاز از خط لوله های غربی روسیه به دو کشور لهستان و بلغارستان قطع شده است.

سرویس جهان مشرق _ آخرین روز از نهمین هفته جنگ میان ارتش روسیه و اوکراین در حال سپری شدن است؛ علی رغم انتقال گسترده نیرو توسط ارتش روسیه به جبهه شرقی و آغاز عملیات در محور دونباس، همچنان تغییر خاصی بر نقشه میدانی نبرد در این منطقه اعمال نشده است؛ ارتش اوکراین نیز علی رغم دریافت حجم گسترده ای از تجهیزات نظامی سنگین تا کنون موفق به اجرای ضد حمله موفق و پیشروی در جبهه استان خرسون در جنوب اوکراین نشده است.

صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان قطع شد

پس از اینکه در هفته های نخست جنگ اوکراین، دولت روسیه در واکنش به اعمال تحریم های گسترده مالی علیه این کشور اعلام کرده بود از این پس مشتریان گاز این کشور بایستی هزینه مربوط به صادرات گاز را به واحد پولی روسیه "روبل" پرداخت کنند، کشورهای اروپایی تقریبا به دو دسته تقسیم شدند؛ کشورهایی نظیر آلمان و مجارستان با مشاهده جدیت پوتین در تهدید خود، اعلام کردند حاضرند بهای گاز مصرفی را به روبل پرداخت کنند اما برخی دیگر از کشورهای اروپایی با این موضوع مخالفت کرده و اعلام کردند به مانند گذشته تنها حاضرند هزینه گاز وارداتی خود را به یورو پرداخت کنند.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

با بی اعتنایی این کشورها به ضرب الاجل اعلام شده از سوی کرملین، از عصر روز گذشته و بر اساس اخبار رسمی منتشر شده، صادرات گاز از خط لوله های غربی روسیه به دو کشور لهستان و بلغارستان قطع شده است؛ پیش بینی می‌شود این روند در خصوص سایر کشورهایی که حاضر به پرداخت بهای گاز وارداتی خود به روبل روسیه نباشند ادامه پیدا کند.

ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به خاک روسیه

شب گذشته و بامداد امروز، ارتش اوکراین احتمالا با استفاده از پهپادهای انتحاری که به تازگی از امریکا دریافت کرده است حملاتی را به شهرهای بلگورود، کورسک و ورنوژ ترتیب داده است.

در تصاویر منتشر شده از شهر بلگورود، آتش سوزی بزرگی در سطح شهر دیده می‌شود؛ منابع اوکراینی مدعی هستند موفق به نابودی یک انبار مهمات ارتش روسیه در این شهر شده اند.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

ویاچسلاو گلادکوف؛ فرماندار بلگورود نیز با تایید چندین انفجار در این شهر از نابودی انبار مهمات مربوطه سخن گفت.

اما مورد عجیب تر فعال شدن پدافند هوایی ارتش روسیه در شهر "ورونژ" در 250 کیلومتری مرز اوکراین بود؛ به نظر می‌رسد موشک های پدافندی روسی در حال درگیری با پهپادهای ارسال شده از خاک اوکراین هستند.

نکته عجیب این است که در میان پهپادهای انتحاری ارسال شده به خاک اوکراین هیچ مدلی بردی بیش از 100 کیلومتر ندارد (حداقل به شکل اعلام رسمی) و پهپادهای رزمی بیرقدار ارتش اوکراین نیز شعاع عملیاتی کمتر از این فاصله دارند و به شکل دقیق مشخص نیست که در حمله به این شهر از چه نوع پهپادی استفاده شده است.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

بسته جدید تسلیحاتی استرالیا در راه اوکراین

دولت استرالیا اعلام کرده است که طی هفته آینده 6 قبضه هویتزر 155م.م M777 و یک محموله از گلوله های 155م.م را به اوکراین ارسال خواهد کرد.پیش از این نیز کانادا و ایالات متحده اعلام کرده بودند که این هویتزر را به اوکراین ارسال خواهند کرد.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

غنایم جدید ارتش روسیه از نیروهای اوکراینی

روز گذشته نیروهای ارتش روسیه در حملات خود در جبهه استان خارکیف موفق به کنترل یک مقر مهم نیروهای اوکراینی شده و غنایم نظامی قابل توجهی به دست آوردند.

شیر گاز روسیه به روی اروپای شرقی بسته شد/ ادامه حملات پهپادی ارتش اوکراین به عمق خاک روسیه +نقشه و تصاویر

در تصاویر مربوطه این تسلیحات دیده می‌شوند:

موشک ضدزره بریتانیایی NLAW
- راکت انداز آلمانی Panzerfaust 3 (PzF 3) مجهز به کلاهک DM32 Bunkerfaust ضد اهداف زرهی سبک و استحکامات
- راکت انداز RPG-75 ساخت چکسلواکی
- راکت انداز ضدزره سوئدی AT4(Pansarskott m / 86)

سرنگونی پنجمین فروند از پهپادهای بیرقدار ارتش اوکراین

منابع رسانه ای روسیه تصاویری از سرنگونی 1 فروند پهپاد رزمی بیرقدار ارتش اوکراین را در شهر کورسک در نزدیکی مرز روسیه با اوکراین منتشر کردند.به نظر می‌رسد این پهپاد اوکراینی در حملات شب گذشته و بامداد امروز به خاک روسیه شرکت داشته که توسط پدافند موشکی روسیه سرنگون شده است.

این پنجمین فروند از پهپادهای بیرقدار ارتش اوکراین است که در جنگ اخیر سرنگون می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان