طرز تهیه مقلوبه پلو غذای عربی مخصوص لبنانی ها

مقلوبه پلو یکی از انواع پلوهای مجلسی و خوشمزه ای است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این پلو با استفاده از مرغ، بادمجان و برنج تهیه می شود. در این بخش با طرز تهیه مقلوبه پلو آشنا می شوید.

طرز تهیه مقلوبه پلو غذای عربی مخصوص لبنانی ها

پخت انواع پلوها یک ایده مجلسی و فوق العاده برای مهمانی بوده که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از انواع پلوهای خوشمزه و لذیذ مقلوبه پلو است که در این بخش با طرز تهیه آن آشنا می شوید. این نوع از پلو عربی بوده و بیشتر در لبنان تهیه خواهد شد. از مواد اولیه در پخت این پلو می توان به تخم مرغ، سینه مرغ و پیاز اشاره کرد.

دستور پخت مقلوبه پلو

مواد لازم

  • برنج: 3 پیمانه
  • بادمجان: 2 عدد
  • پیاز: 1 عدد
  • گوجه: 2 عدد
  • سینه مرغ: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • برگ بو: 1 عدد
  • زعفران دم شده: به میزان لازم
  • فلفل، نمک، زردچوبه و ادویه های دلخواه: به میزان لازم

طرز تهیه مقلوبه پلو

طرز تهیه مقلوبه پلو خوش طعم

این پلو در کنار انواع سالادها سرو می شود و به دلیل تنوع آن می تواند یک ایده جذاب برای مهمانی ها و مجالس شما باشد. برای تهیه این پلوی لذیذ باید برنج را شسته و با مقداری نمک از قبل خیس کنید.

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی آکواجوی

حالا باید مقداری از مرغ را با نمک و فلفل درون قابلمه بریزید. برگ و پیاز را نیز به مواد اضافه کنید. روی موادتان آب بریزید و اجازه دهید، تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. بعد از آن که مرغ پخته شد، باید آن را از قابلمه خارج کنید، تا سرد شود.

در مرحله بعدی باید بادمجان ها را آماده کنید. بادمجان ها را پوست کنده و به خوبی با آب بشویید. برش های حلقه ای را به مدت 30 دقیقه درون محلول آب و نمک قرار دهید. این کار موجب شده تا تلخی بادمجان ها از بین برود.

حالا بادمجان ها را آبکش کنید، تا آب های اضافی آن خارج شود. زعفران هایی که از قبل سابیده شده اند، را با مقداری یخ دم کنید. این کار موجب خوشرنگی زعفران خواهد شد.

در این مرحله از طرز تهیه مقلوبه پلو باید برنج را آبکش کنید. برنج را روی حرارت قرار دهید و زمانی که به جوش آمد، کف های روی برنج را بردارید. بعد از اینکه برنج ها نرم شدند، آن را آبکش کنید. برنج را درون کاسه ای بریزید و با زعفران مخلوط کنید.

در ادامه این مرحله باید کف قابلمه را مقداری روغن بریزید و بعد مرغ های پخته شده را کف آن قرار می دهیم. شما می توانید از ران مرغ یا سینه مرغ به طور دلخواه استفاده کنید. حالا مقداری از برنج ها را روی مرغ ها بریزید.

برنج را باید مانند مواد ته چین کاملا صاف کنید. حالا روی برنج ها یک لایه دیگر مرغ بریزید، و بادمجان ها و گوجه های حلقه شده را روی آن قرار دهید. حالا بقیه برنج ها را روی مواد بریزید و به مدت 30 دقیقه آن را روی حرارت قرار دهید، تا بپزد.

شما برای تزئین این برنج می توانید از زرشک و خلال پسته نیز استفاده کنید. این غذا بسیار لذیذ بوده و با انواع سالادها و ترشی ها نیز سرو می شود.

مواد لازم مقلوبه پلو

شما می توانید برای پخت انواع پلوها همچون پلو عربی و اوشی پلو آموزش های آشپزی قرار داده شده را مطالعه نمایید. شما بنا به ذائقه خود می توانید کف قابلمه سیب زمینی نیز قرار دهید. استفاده از فلفل شیرین و مقداری از آب مرغ نیز می تواند طعم بهتری به برنج بدهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان