فیلم‌های مورد انتظار تابستان ۲۰۲۲

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) دنباله‌ای برای فیلم اکشن تاپ گان (Top Gun) محصول سال ۱۹۸۶ میلادی است

فیلم‌های مورد انتظار تابستان 2022

در فصل تابستان هر سال، فیلم‌های بلاک‌باستری زیادی روی پرده سینماها اکران می‌شوند. در سال 2022 نیز قرار است آثار اکشن و جذابی را اکران شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به شما، فیلم‌های مورد انتظار تابستان 2022 را معرفی کنیم.

فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون

Doctor Strange In The Multiverse Of Madness - May 6

Doctor Strange In The Multiverse Of Madness – May 6

فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)، جدیدترین اثر از دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود که در تاریخ 6 مه (جمعه 16 اردیبهشت) روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم، ادامه اتفاقات فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) را در پیش خواهد گرفت و بیشتر به مسئله مولتی‌ورس خواهد پرداخت. کارگردانی این فیلم در دستان سم ریمی (Sam Raimi) است که سابقه درخشانی در زمینه آثار ترسناک دارد؛ از همین رو، می‌توان انتظار داشت که این فیلم دارای جنبه‌های ترسناکی قابل توجهی باشد.

فیلم تاپ گان: ماوریک

Top Gun: Maverick - May 27

Top Gun: Maverick – May 27

فیلم تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) دنباله‌ای برای فیلم اکشن تاپ گان (Top Gun) محصول سال 1986 میلادی است. این فیلم‌ها سرشار از صحنه‌های اکشن تماشایی و پروازهای خارق‌العاده، موسیقی متن گوشنواز و نقش‌آفرینی خیره‌کننده تام کروز (Tom Cruise) است. فیلم «تاپ گان: ماوریک» قرار است 36 سال پس از فیلم اصلی در تاریخ 27 ماه مه (جمعه 6 خرداد 1401) روی پرده سینماها اکران شود. علاوه بر تام کروز، قرار است چندین بازیگر جدید نیز در این فیلم حضور داشته باشند.

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو

Jurassic World Dominion - June 10

Jurassic World Dominion – June 10

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion) سومین فیلم از مجموعه فیلم‌هایی به همین نام است؛ خود این مجموعه فیلم نیز ریبوتی از مجموعه فیلم‌های «پارک ژوراسیک» ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) به شمار می‌روند. فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو»، قرار است داستانی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر را به نمایش بگذارد و داستان این مجموعه را به پایان برساند. این فیلم قرار است در تاریخ 10 ژوئن (20 خرداد) روی پرده سینماها اکران شود. علاوه بر بازیگران فیلم‌های قبلی، بازیگران سه‌گانه اصلی نیز قرار است بار دیگر در این فیلم حضور داشته باشند.

انیمیشن لایت‌یر

Lightyear - June 17

Lightyear – June 17

بسیاری از افراد، مجموعه انیمیشن‌های داستان اسباب بازی (Toy Story) را به یاد دارند و همه کاراکترهای آن از جمله باز لایت‌یر را به یاد دارد؛ انیمیشن لایت‌یر (Lightyear)،‌ محصول جدیدی از کمپانی پیکسار است که قرار است داستان خاستگاه شخصیت باز را روایت کند و نشان دهد که این اسباب بازی از دنیای این انیمیشن‌ها بر اساس چه شخصی ساخته شده است. این انیمیشن، نشان می‌دهد که باز لایت‌یر به سفری فضایی می‌رود و به کاوش در سیاره‌ای بسیار دور می‌پردازد. انیمیشن «لایت‌یر» قرار است در تاریخ 17 ژوئن (جمعه 27 خرداد 1401) روی پرده سینماها اکران شود.

فیلم الویس

Elvis - June 24

Elvis – June 24

فیلم الویس (Elvis) برای اکران در تاریخ 24 ژوئن (جمعه 3 تیر 1401) برنامه‌ریزی شده است. کارگردانی این فیلم را باز لورمن (Baz Luhrmann) در دست دارد. در سال‌های اخیر، آثار موزیکال و بیوگرافی همچون راکتمن (Rocketman) و بوهمین راپسودی (Bohemian Rhapsody) توانستند تا عملکرد قابل‌توجهی در مراسم اسکار داشته باشند،‌ از همین رو،‌ انتظار می‌رود که فیلم «الویس» نیز در مراسم اسکار سال آینده، نامزد جوایز مختلفی شود. فیلم «الویس» همانطور که از نامش پیدا است، قرار است زندگی خواننده مشهور الویس پراسلی را به تصویر بکشد.

فیلم تلفن سیاه

The Black Phone - June 24

The Black Phone – June 24

با وجود اینکه بیشتر فیلم‌های تابستانی، آثاری ابرقهرمانی و اکشن هستند، اما در بین آن‌ها، آثار هیجان‌انگیزی نیز وجود دارند. یکی از آثار ترسناکی که قرار است در تابستان سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شود، فیلم تلفن سیاه (The Black Phone) است؛ در این فیلم، ایثن هاوک (Ethan Hawke) نقش یک قاتل سریالی را به تصویر می‌کشد. فیلم «تلفن سیاه»، داستان نوجوانی را دنبال می‌کند که توسط قاتلی سریالی ربوده می‌شود. با این حال، این نوجوان قادر است تا از طریق تلفنی خراب، با قربانی قبلی این قاتل ارتباط برقرار کند و راهی برای فرار پیدا کند. فیلم «تلفن سیاه» در تاریخ 24 ژوئن (جمعه 3 خرداد 1401) روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

فیلم ثور: عشق و تندر

Thor: Love And Thunder - July 8

Thor: Love And Thunder – July 8

فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love And Thunder)، دومین فیلم تابستانی استودیو مارول است. این فیلم، چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ثور به شمار می‌رود و در آن، ثور برای مدتی کوتاه، از کارهای ابرقهرمانی کناره‌گیری می‌کند تا به خودشناسی بپردازد؛ اما فردی قدرتمند به دنبال کشتن تمام خدایان است و همین باعث می‌شود تا ثور بار دیگر به کارهای اکشن و ابرقهرمانی بازگردد. کارگردانی فیلم «ثور: عشق و تندر» را تایکا وایتیتی (Taika Waititi) در دست دارد؛ علاوه بر ثور،‌ در این فیلم، گروه نگهبانان کهکشان حضور خواهند داشت و برای اولین بار نیز مایتی ثور معرفی خواهد شد. فیلم «ثور 4» در تاریخ 8 ژوئیه سال 2022 میلادی (جمعه 17 تیر 1401) اکران می‌شود.

فیلم مرد خاکستری

The Gray Man - July 22

The Gray Man – July 22

فیلم مرد خاکستری (The Gray Man)، اثری اکشن و هیجانی به کارگردانی جو و آنتونی روسو (Joe and Anthony Russo) است. این فیلم، داستان یک مزدور سی‌آی‌ای را دنبال می‌کند که رازهای مخفی را آشکار می‌کند و همین باعث می‌شود تا او تبدیل به هدفی بین‌المللی شود و جایزه بزرگی برایش در نظر بگیرند. در این فیلم، بازیگرانی برجسته حضور دارند که شامل کریس ایوانز (Chris Evans)، رایان گاسلینگ (Ryan Gosling)، آنا دی آرماس (Ana de Armas) و رگه ژان پیج (Regé-Jean Page) حضور دارند. فیلم «مرد خاکستری» در تاریخ 22 ژوئیه (جمعه 31 تیر 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه می‌شود.

فیلم خیر

Nope - July 22

Nope – July 22

فیلم خیر (Nope)، اثری تازه از کارگردان و نویسنده برنده جایزه اسکار، جردن پیل (Jordan Peele) است. این فیلم ترسناک و هیجانی، داستان ساکنین شهری کوچک در کالیفرنیا را روایت می‌کند که شاهد پدیده‌های غیرمعمول و مرموز هستند. همانند فیلم‌های قبلی جردن پیل یعنی فیلم برو بیرون (Get Out) و فیلم ما (Us)، فیلم «خیر» قرار است عناصر ترسناک را در موقعیت‌های معماگونه ارائه کند. این فیلم علمی-تخیلی و ترسناک نیز در تاریخ 22 ژوئیه (جمعه 31 تیر 1401) روی پرده سینماها اکران خواهد شد.

فیلم قطار سریع‌السیر

Bullet Train - July 29

Bullet Train – July 29

یکی از فیلم‌های اکشن و برجسته سال 2022 میلادی، فیلم قطار سریع‌السیر (Bullet Train) است؛ در این فیلم، برد پیت (Brad Pitt)، ساندرا بولاک (Sandra Bullock) و بد بانی (Bad Bunny) نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم اکشن و کمدی، داستان پنج آدمکش را در درون قطاری دنبال می‌کند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند که همگی آن‌ها ماموریتی مشابه دارند و باید کیف مخصوصی را پیدا کنند. فیلم «قطار سریع‌السیر» قرار است در تاریخ 29 ژوئیه سال 2022 میلادی (جمعه 7 خرداد 1401) روی پرده سینماها اکران شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر