فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که منتقدان نپسندیدند اما مورد پسند طرفداران بودند

با اینکه نقد و بررسی فیلم مطمئنا یک کار کاملا حرفه‌ای است اما گاهی اوقات نظرات منتقدان اصلا با واکنش‌های عموم بیننده‌ها مطابقت ندارد

فیلم‌های سال 2022 که منتقدان نپسندیدند اما مورد پسند طرفداران بودند

با اینکه نقد و بررسی فیلم مطمئنا یک کار کاملا حرفه‌ای است اما گاهی اوقات نظرات منتقدان اصلا با واکنش‌های عموم بیننده‌ها مطابقت ندارد. چیزی که ممکن است از نگاه منتقد یک اقدام مضحکانه باشد، همان ممکن است از دیدگاه بیننده سرگرم‌کننده به نظر برسد. اینکه منتقدان نظرات مهم و ارزشمند خودشان درباره ارزشمند بودن یک اثر را ارائه می‌دهند، بسیار خوب است اما از سوی دیگر، نظر عموم بیننده‌ها نیز از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم‌هایی از سال 2022 میلادی بر اساس امتیاز آن‌ها در وب سایت راتن تومیتوز بپردازیم که منتقدان آن‌ها را نپسندیدند اما این آثار مورد پسند طرفداران قرار گرفتند.

1. فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

'Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore'

‘Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore’

امتیاز منتقدان: 46 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 83 درصد

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) سومین فیلم در این مجموعه نسخه فرعی از هری پاتر (Harry Potter) به شمار می‌رود که داستان نیوت با بازی ادی ردماین و دوستانش را دنبال می‌کند. آن‌ها با دامبلدور با بازی جود لا همکاری می‌کنند تا بتوانند جلوی جادوگری شرور را بگیرند.

در همین حین نیز گریندلوالد با بازی مس میکلسن ارتش تاریکی خودش را گردهم می‌آورد و در این میان نیز اسرار پنهان شده از دو طرف شروع به آشکار شدن می‌کنند. با اینکه طرفداران ظاهرا از تماشای این فیلم نیز لذت بردند اما عملکرد بسیار ضعیف این اثر در گیشه، آینده این مجموعه را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

2. فیلم ترغیب

'Persuasion'

‘Persuasion’

امتیاز منتقدان: 30 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 73 درصد

فیلم ترغیب (Persuasion) جدیدترین اقتباس از رمانی کلاسیک از جین آستن به شمار می‌رود که در آن، داکوتا جانسون نقش ان الیوت را بازی می‌کند، کسی که با ورود دوباره معشوقه قدیمی‌اش یعنی فردریک ونتورث با بازی کازمو جارویس، زندگی‌اش دگرگون می‌شود.

فیلم «ترغیب» توسط منتقدان به دلیل تلاش برای مدرنیزه کردن این داستان و همچنین شکستن دیوار چهارم برای کمدی‎‌تر کردن خط داستانی مورد انتقاد قرار گرفت. علیرغم اینکه این برداشت آنطور که باید موفق نیست و همچنین دو بازیگر اصلی‌اش آن جذابیت لازم را ندارند، این فیلم همچنان توانسته توجه‌های مثبتی را از سوی طرفداران و بیننده‎ها دریافت کند.

3. فیلم مرد خاکستری

'The Gray Man'

‘The Gray Man’

امتیاز منتقدان: 46 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 90 درصد

فیلم مرد خاکستری ‌(The Gray Man) جدیدترین تلاش کمپانی نتفلیکس برای شروع یک فرنچایز اکشن محور تازه به شمار می‌رود و در آن، رایان گاسلینگ نقش مأمور سیا به نام سیکس را بازی می‌کند. با این حال، او پس از اینکه متوجه یک راز می‌شود، سرکش می‌گردد و در این حین، سازمان آدمکش‌هایی به رهبری لوید هنسن با بازی کریس ایوانز را می‌فرستد تا او را دستگیر یا بکشند. در حالی که فیلم «مرد خاکستری» به دلیل عمومی بودن و ضعیف بودن نسبت به فیلم‌های اکشن بهتری همچون جان ویک مورد انتقاد قرار گرفت، همچنان اثری سرگرم‌کننده و جذاب برای علاقه‌مندان این ژانر محسوب می‌شود.

4. فیلم بزرگترین سفر تمام زمان‌ها برای آبجو

'The Greatest Beer Run Ever'

‘The Greatest Beer Run Ever’

امتیاز منتقدان: 43 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 91 درصد

فیلم بزرگترین سفر تمام دوران‌ها برای آبجو (The Greatest Beer Run Ever) بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و داستان جان دونهو با بازی زک افران را دنبال می‌کند که یک سرباز نیروی دریایی سابق به شمار می‌رود و قصد دارد تا در اوج جنگ جهانی دوم، نوشیدنی‌هایی را به دوستانش در ارتش برساند. این ماجراجویی‌های بر اساس واقعیت باعث خلق صحنه‌های جذابی شدند اما منتقدان بر این باور هستند که این فیلم نتوانسته آن طور که باید پیام‌های ضدجنگ خودش را پیش ببرد. با این حال، طرفداران و بیننده‌ها به اندازه کافی از تماشای آن سرگرم شدند.

5. فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو

'Jurassic World Dominion'

‘Jurassic World Dominion’

امتیاز منتقدان: 29 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 77 درصد

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو (Jurassic World Dominion) سومین فیلم در این سه‌گانه تازه با نقش‌آفرینی کریس پرت و برایس دالاس هاوارد به شمار می‌رود که با اینکه نسبت به فیلم قبلی بهتر بوده اما نتوانسته به نقطه اوج سه‌گانه اصلی دست پیدا کند. منتقدان چندان از تماشای این فیلم تازه درباره دایناسورهای رها شده در جهان لذت نبردند. با این حال، عموم بیننده‌ها به اندازه کافی از تماشای این اثر خشنود بودند و از آن لذت بردند.

6. فیلم آنچارتد

'Uncharted'

‘Uncharted’

امتیاز منتقدان: 41 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 90 درصد

فیلم آنچارتد (Uncharted) یکی از جدیدترین اقتباس‌های ساخته شده بر اساس بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که بهتر از اقتباس‌های قبلی بوده اما به حدی نبوده که بتواند منتقدان را خیلی راضی و خشنود کند. این فیلم با بازی مارک والبرگ و تام هالند نتوانسته به اوج بازی‌ها برسد اما همچنان سکانس‌های اکشن و لحظات کمدی خوبی دارد که باعث شده تا سرگرم‌کنندگی خوبی برای بیننده‌ها به ارمغان بیاورد.

7. فیلم بلک آدام

'Black Adam'

‘Black Adam’

امتیاز منتقدان: 39 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 88 درصد

فیلم بلک آدام (Black Adam) اثری تازه از دنیای سینمایی دی‌سی به شمار می‌رود که در آن، دوئین جانسون برای اولین بار نقش این شخصیت ضدقهرمان را ایفا می‌کند. دوئین جانسون وعده داده بود که این اثر مراتب قدرت در دنیای دی‌سی را تغییر بدهد اما آن طور که این بازیگر انتظار داشت، پیش نرفت. این فیلم در گیشه چندان عملکرد خوبی نداشت و در ادامه نیز سران دی‌سی تصمیم به ریست این دنیای سینمایی گرفتند. با این حال، برخی از طرفداران از تماشای صحنه‌های اکشن و جذاب این فیلم لذت بردند.

8. فیلم پلیس من

'My Policeman'

‘My Policeman’

امتیاز منتقدان: 46 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 96 درصد

فیلم پلیس من (My Policeman) دومین فیلم هری استایلز در سال 2022 میلادی به شمار می‌رود که در آن، این خواننده پاپ نقش افسر پلیس متأهلی به نام تام را در دهه پنجاه میلادی بریتانیا ایفا می‌کند. این فیلم پتانسیل آن را داشت تا داستان بسیار قدرتمندی را بازگو کند اما در عوض، داستان آن خسته‌کننده و پر از شخصیت‌های نامطلوب بود و در کل، حضور هری استایلز بزرگترین دلیل برای امتیاز بالای این فیلم در بین بیننده‌ها به شمار می‎‌رود.

9. فیلم 355

'The 355'

‘The 355’

امتیاز منتقدان: 24 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 86 درصد

فیلم The 355 اثری مهیج و جاسوسی به شمار می‌رود که با نقش‌آفرینی جسیکا چستین، لوپیتا نیونگو و دایان کروگر است و پتانسیل بسیار بالایی داشت اما به دلیل داستان نه چندان خوبش نتوانست عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد. با این حال، عموم بیننده‌ها از کاستی‌های این اثر چشم‌پوشی کردند و به لطف بازیگران درخشان و بزرگ آن، از تماشای این فیلم لذت بردند.

10. فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

'Where the Crawdads Sing'

‘Where the Crawdads Sing’

امتیاز منتقدان: 34 درصد – امتیاز بیننده‌ها: 96 درصد

فیلم جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing) بر اساس رمان پرفروشی به همین نام است و داستان کیا کلارک با بازی دیزی ادگار جونز را دنبال می‌کند که پس از اینکه خانواده‌اش او را ترک کردند، به تنهایی در مردابی در کارولینای شمالی زندگی می‌کند. این فیلم با وجود اینکه با نقش‌آفرینی قوی ادگار جونز همراه شده اما منتقدان آن را اثری ناسازگار توصیف کردند. با این حال، این فیلم در گیشه موفق عمل کرد و توانست توجه مخاطبان عام را نیز بدست بیاورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان