هر آنچه از فیلم Dream Scenario با بازی نیکلاس کیج باید بدانید

فیلم سناریو رؤیایی (Dream Scenario) اولین همکاری نیکلاس کیج با استودیو فیلمسازی A۲۴ به شمار می‌رود، استودیویی که به‌خاطر ساخت فیلم‌های مستقل و برنده جایزه اسکار شناخته می‌شود

هر آنچه از فیلم Dream Scenario با بازی نیکلاس کیج باید بدانید

فیلم سناریو رؤیایی (Dream Scenario) اولین همکاری نیکلاس کیج با استودیو فیلمسازی A24 به شمار می‌رود، استودیویی که به‌خاطر ساخت فیلم‌های مستقل و برنده جایزه اسکار شناخته می‌شود. نیکلاس از جمله بازیگران سرشناس و برجسته هالیوود به شمار می‌رود که سابقه به دست آوردن جایزه اسکار را در کارنامه خودش دارد اما در مقطعی از کارنامه هنری خودش در سطح بسیار پایینی قرار داشته و در فیلم‌های ضعیف و با بودجه اندک نقش‌آفرینی کرده است.

با این حال، در سال‌های اخیر این روند تغییر کرده و نیکلاس کیج به‌خاطر نقش‌آفرینی‌های اخیر خودش ستایش شده است. این نقش‌آفرینی‌ها شامل حضور در فیلم خوک (Pig)، فیلم طنز وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent) و همچنین فیلم رنفیلد (Renfield) است.

با این حال، برجسته شدن دوباره نیکلاس کیج بدون نقش‎‌آفرینی او در فیلم ترسناک Mandy و Color Out of Space ممکن نبود، فیلم‌هایی درخشان، سوررئال و عجیب که طرفداران بسیار زیادی به دست آوردند. حالا نیکلاس کیج با همکاری با کمپانی A24 قرار است در فیلم «سناریو رؤیایی» نقش‌آفرینی کند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

Dream Scenario

Dream Scenario

عوامل سازنده فیلم Dream Scenario

فیلم «سناریو رؤیایی» به کارگردانی و نویسندگی فیلمساز کریستوفر بورگلی است، کسی که در سال‌های اخیر فیلم‌های مستقل متعددی را ساخته و از جمله آن‌ها نیز می‎‌توان به فیلم ترسناک و درام مورد تحسین Sick of Myself اشاره کرد. با اینکه کریستوفر بورگلی فیلمسازی سرشناس و مشهور نیست اما یکی از تهیه‌کننده‌های این اثر سینمایی یعنی آری آستر از شهرت بسیار خوبی برخوردار است و با کارگردانی آثاری همچون موروثی (Hereditary)، میدسامر (Midsommar) و بیو ترسیده است (Beau is Afraid) همکاری پرثمری با کمپانی A24 داشته است.

داستان فیلم Dream Scenario

در فیلم «سناریو رؤیایی» نیکلاس کیج نقش پروفسور پل متیوز را بازی می‌کند، فردی بازنده و تنها که هیچ ارتباطی با کس دیگری ندارد. با این حال، پل متیوز به طور ناگهانی به افراد مختلفی مرتبط می‌شود، آن هم زمانی که افراد بسیار زیادی او را در رؤیاهای خودشان می‌بینند. اینکه چطور و چرا این اتفاق رخ داده، واقعاً معمایی پیچیده است که پل متیوز سعی دارد تا جوابی برای آن پیدا کند. با اینکه این فرض داستانی بیشتر در ژانر علمی تخیلی یا فانتزی مرموز جای می‌گیرد، این اثر سینمایی یک کمدی ترسناک است. در ادامه خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای این اثر قرار دارد:

«پل متیوز با بازی نیکلاس وقتی متوجه می‌شود که میلیون‌ها غریبه ناگهان او را در رؤیاهای خودشان می‌بینند، زندگی‌اش دگرگون می‌گردد. با این حال، وقتی حضورهای رؤیایی او شکلی کابوس‌وار به خودشان می‌گیرند، پل مجبور می‌شود تا با این شهرت تازه خودش دست‌وپنجه نرم کند.»

Dream Scenario

Dream Scenario

بازیگران فیلم Dream Scenario

همان‌طور که در بالا ذکر شده بود، نقش اصلی فیلم «سناریو رؤیایی» را نیکلاس کیج بازی می‌کند. ستاره فیلم Face-Off بازیگری برجسته و درخشان است که خودش را بارها ثابت کرده و در کارنامه هنری خودش نیز آثار فوق‌العاده‌ای را به جای گذاشته است. قبل از اینکه نیکلاس کیج برای ایفای نقش پل متیوز انتخاب شود، آدام سندلر برای ایفای این نقش مدنظر بود.

مایکل سرا دیگر بازیگران برجسته و سرشناسی است که در فیلم «سناریو رؤیایی» نقش‌آفرینی می‌کند. این بازیگر اخیراً نقش آلن را در فیلم موفق و پرفروش باربی (Barbie) بازی کرده بود. از جمله دیگر بازیگرانی که در این اثر نیز می‌توان به جولین نیکلسون اشاره کرد، کسی که به‌خاطر نقش‌آفرینی‌اش در سریال Mare of Easttown توانست جایزه امی را به دست بیاورد.

بازیگر سریال Hunters یعنی دیلن بیکر، بازیگر سریال The Goldbergs یعنی تیم میدوز، دیلن گلولا، کیت برلانت، لیلی گائو، نوآ لامانا، کریستا بریجز،‌ پائولا بودریو، مارنی مک‌فیل، کیلیب هورن و سوفیا بانزاف نیز از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی می‌کنند.

تاریخ پخش فیلم Dream Scenario

فیلم «سناریو رؤیایی» در تاریخ 10 نوامبر سال 2023 میلادی (جمعه 19 آبان 1402) روی پرده سینماها اکران شده است. این اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو نیز پخش شده بود و توانسته بود تحسین مثبتی از سوی منتقدان به دست بیاورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان