با قطع کردن مصرف برنج چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

کسانی که به بهانه رژیم گرفتن و کاهش وزن مصرف برنج را کلا کنار می گذارند که می تواند مضرات و عوارضی برای آنها به همراه داشته باشد

با قطع کردن مصرف برنج چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟
می‌خواهید رژیم بگیرید؟ شاید اولین کاری که به ذهن‌تان برسد این باشد که برنج را از برنامه غذایی خود حذف کنید. در ادامه به شما از مضرات حذف این ماده غذایی خواهیم گفت.

1- داشتن میل بالا به شیرینی

انرژی مورد نیاز سلول های عصبی، از کربوهیدرات ها تامین می شود. درصورتی که مواد نشاسته ای از الگوی غذایی حذف شود، تمایل شخص به مصرف مواد قندی و شیرین افزایش می یابد. مسلما این را هم می دانید که مصرف موادقندی موجب پوسیدگی و خرابی دندان ها می شود. علاوه بر آن، مواد قندی بعد از مصرف به سرعت جذب خون می شود و به همین دلیل در فاصله کوتاهی بعد از مصرف ایجاد سیری می‌کند. جذب سریع مواد قندی، باعث بالا رفتن گلوکز خون و ترشح انسولین می شود و گلوکز خون را پایین می آورد، درنتیجه پس از مدتی افت قند خون و عوارض عصبی ناشی از آن بروز می کند، درحالی که مواد نشاسته ای قند خود را به تدریج وارد خون می کند بنابراین با مصرف این مواد گلوکز خون در حالت متعادل باقی می ماند.

2- ریزش مو

برنج حاوی ویتامین‌های گروه B است و زمانی که آن را از برنامه روزانه خود کنار می‌گذارید، احتمال این که با مقداری ریزش مو مواجه شوید، وجود دارد. البته برنج‌های قهوه‌ای در مقایسه با برنج‌های سفید، دارای ویتامین‌های گروه B و فیبر بیشتری هستند و اگر فردی عادت به خوردن آن‌ها داشته باشد و چنین برنجی را ناگهان از برنامه غذایی‌اش حذف کند، با ریزش موی بیشتری هم مواجه خواهد شد.

3- احساس گرسنگی به طور مداوم

حذف مواد نشاسته‌ای مفید از برنامه غذایی باعث می‌شود شخص احساس گرسنگی مداوم داشته باشد و دچار ضعف شود، بنابراین به مصرف موادی که ارزش غذایی ندارند و معمولاً بسیار پرکالری و حاوی چربی، شیرینی یا نمک بالا هستند روی آورد که در نهایت منجر به چاقی فرد خواهد شد.

4- به هم ریختن سیستم گوارش بدن 

حذف برنج باعث یک آشوب در سیستم گوارش بدن می‌شود. برنج خاصیت سیرکنندگی  بالایی دارد و مصرف نکردن آن باعث می‌شود به سرعت احساس گرسنگی و ضعف کنید. در این هنگام دو تصمیم پیش روی شماست. یا شروع به خوردن غذا یا تنقلات کنید یا چیزی نخورید و تحمل کنید. گزینه دوم بسیار خطرناک است زیرا با افت قند،سوء هاضمه ،از حال رفتگی و ضعف های جسمانی شدید مواجه خواهید شد. در حالت اول هم که دوباره کالری کاسته شده را به بدن برمی‌گردانید در نتیجه این رژیم بسیار غلط خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان