بهترین فیلم‌ها شبیه به فیلم The Northman

فیلم مرد شمالی (The Northman)، اثری تاریخی و تخیلی بر اساس افسانه‌های مردم اسکاندیناوی است که کارگردانی آن را رابرت ایگرز (Robert Eggers) در دست داشته است. این اثر سینمایی جذاب، داستان حماسی و خونین از انتقامی وایکینگی را به نمایش می‌گذارد و اگر به دنبال فیلم‌هایی شبیه به فیلم «مرد شمالی» هستید، در ادامه همراه با ما باشید.

بهترین فیلم‌ها شبیه به فیلم The Northman

فیلم مرد شمالی (The Northman)، اثری تاریخی و تخیلی بر اساس افسانه‌های مردم اسکاندیناوی است که کارگردانی آن را رابرت ایگرز (Robert Eggers) در دست داشته است. این اثر سینمایی جذاب، داستان حماسی و خونین از انتقامی وایکینگی را به نمایش می‌گذارد و اگر به دنبال فیلم‌هایی شبیه به فیلم «مرد شمالی» هستید، در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم سیزدهمین سلحشور

The 13th Warrior

The 13th Warrior

فیلم سیزدهمین سلحشور (The 13th Warrior) اثری سینمایی از سال 1999 میلادی است که برای به تصویر کشیدن داستان خود، از رویدادهای تاریخی در کنار موارد غیرواقعی بهره گرفته است. در این فیلم، آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) نقش کاوشگری مسلمان از قرن دهم میلادی به نام احمد بن فدلان را بازی می‌کند که به عنوان سفیری از بغداد به قلمروی وایکینگ‌ها سفر می‌کند. او در ادامه به گروهی از جنگجویان وایکینگ‌ می‌پیوندد و به عنوان سیزدهمین سلحشور، یک پیش‌گویی را کامل می‌کند.

فیلم خیزش والهالا

Valhalla Rising

Valhalla Rising

بینندگان با تماشای فیلم خیزش والهالا (Valhalla Rising) محصول سال 2009 میلادی به اسکاتلند تحت اشغال مردم اسکاندیناوی سفر می‌کنند. در این فیلم، مس میکلسن (Mads Mikkelson) نقش جنگجویی شمالی و اسیر را بازی می‌کند که به نام وان آی شناخته می‌شود. او با کمک پسری جوان، از اسارت می‌گریزد و به گروهی از جنگجویان مسیحی می‌پیوندند که قصد رفتن به سرزمین مقدس را دارند. کارگردانی این فیلم را نیکلاس ویندینگ رفن (Nicolas Winding Refn) در دست دارد.

فیلم آخرین پادشاه

The Last King

The Last King

فیلم آخرین پادشاه (The Last King) در سال 2016 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. کارگردانی این فیلم نروژی را نیلز گائپ (Nils Gaup) برعهده داشته است که اتفاقات آن بر اساس داستان واقعی شورشیان بیرکبینر است که موفق شدند تا وارث حقیقی تاج و تخت نروژ را نجات بدهند. در مقایسه با فیلم «مرد شمالی»، این فیلم، وقایع تاریخی را بهتر و صحیح‌تر به تصویر می‌کشد و اثری برجسته و جالب‌توجه است که ارزش دیدن را دارد.

فیلم از گور برخاسته

The Revenant

The Revenant

فیلم از گور برخاسته (The Revenant) برنده جایزه گلدن گلوب سال 2015 است که در ژانر تاریخی، بقاء و درام ساخته شده و داستان آن عمدتا بر اساس رمانی به همین نام است که داستان فردی به نام هیو گلس را روایت می‌کنند. نقش هیو گلس را برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب، لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) بازی می‌کند و در کنار او نیز تام هاردی (Tom Hardy) نقش‌آفرینی می‌کند. همانند فیلم «مرد شمالی»، در فیلم «از گور برخاسته» نیز شخصیت اصلی به دنبال انتقام گرفتن است و راهی دراز و خونین را پشت سر می‌گذارد.

فیلم گلادیاتور

Gladiator

Gladiator

در هر فهرستی از فیلم‌های تاریخی و مربوط به انتقام، نام فیلم گلادیاتور (Gladiator) محصول سال 2000 میلادی باید وجود داشته باشد. در این فیلم، راسل کرو (Russell Crowe) نقش ژنرال رومی به نام ماکسیموس دسیموس مریدیوس را در سال 180 پس از میلاد مسیح بازی می‌کند که به او خیانت می‌کنند و همسر و فرزندش کشته می‌شوند و حالا او به دنبال انتقام گرفتن از امپراتور با بازی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) است. کارگردانی این اثر جذاب و تماشایی و همچنین ماندگار را ریدلی اسکات (Ridley Scott) برعهده داشته بود.

فیلم شجاع دل

Braveheart

Braveheart

مل گیبسون (Mel Gibson) علاوه بر نقش‌آفرینی در فیلم شجاع دل (Braveheart)، کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. فیلم «شجاع دل»، داستان اولین جنگ استقلال اسکاتلند را به تصویر می‌کشد که رهبری آن را شوالیه‌ای به نام ویلیام والاس در دست داشته که شاهد مرگ نامزد خود به دست نیروهای انگلیسی بوده و همین جرقه‌ای برای انتقام او از انگلیس و آزادی اسکاتلند بوده است.

فیلم کنت مونت کریستو

The Count of Monte Cristo

The Count of Monte Cristo

فیلم کنت مونت کریستو (The Count of Monte Cristo)، اثری درام و ماجراجویی محصول سال 2002 میلادی به شمار می‌رود که کوین رینولدز (Kevin Reynolds) آن را کارگردانی کرده است. همانطور که از نامش پیدا است، این فیلم، اقتباسی از رمانی کلاسیک و برجسته به همین نام نوشته نویسنده فرانسوی الکساندر دوما است. داستان فیلم، شخصیتی به نام ادموند دانته را دنبال می‌کند که به اشتباه به زندان می‌افتد و پس از چندین سال، موفق می‌شود تا از زندان بگریزد و ثروت شود و حالا بار دیگر به فرانسه باز می‌گردد تا از کسانی که به او خیانت کرده‌اند، انتقام بگیرد.

فیلم کونان بربر

Conan the Barbarian

Conan the Barbarian

فیلم کونان بربر (Conan the Barbarian) اثری به کارگردانی مارکوس نیسپل (Marcus Nispel) است که در سال 2011 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم، جیسون موموآ (Jason Momoa) نقش اصلی به نام کونان را بازی می‌کند که تمام قبیله‌اش توسط جنگ سالاری به نام خالر زیم کشته شدند و حالا او به دنبال آن است تا هر طور که شده، انتقام آن‎‌ها را از او بگیرد. فیلم «کونان بربر» در مقایسه با دیگر فیلم‌های این فهرست، اثری متفاوت است و بیشتر به سمت ژانر فانتزی تمایل دارد.

فیلم بئوولف

Beowulf

Beowulf

همانند فیلم «مرد شمالی»، داستان فیلم بئوولف (Beowulf) نیز از افسانه‌ها الهام گرفته شده است. داستانی حماسی و قدیمی منبع الهامی برای نیل گیمن (Neil Gaiman) و راجر آواری (Roger Avary) برای نوشتن فیلم‌نامه این فیلم محصول سال 2007 میلادی بوده است. از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به ری وینستون (Ray Winstone)، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) و آنجلینا جولی (Angelina Jolie) اشاره کرد. لازم به ذکر است که فیلم «بئوولف»، اثری لایو اکشن نیست و به صورت انیمیشن کامپیوتری سه بعدی ساخته شده است.

فیلم عقاب

The Eagle

The Eagle

فیلم عقاب (The Eagle)، اثری تاریخی و غیرواقعی محصول سال 2011 میلادی به نویسندگی جرمی براک (Jeremy Brock) است که او فیلم‌نامه فیلم را بر اساس رمانی به همین نام محصول سال 1954 میلادی نوشته است. چنینگ تیتوم (Channing Tatum) در این فیلم، نقش یک یوزباشی رومی را بازی می‌کند که به دنبال آن است تا افتخار نام پدرش را بار دیگر بدست بیاورد. در مقایسه با فیلم «مرد شمالی»، این فیلم یک داستان انتقام‌جویانه محسوب نمی‌شود اما بیشتر داستانی برای بازپس‌گیری افتخار و احترام به شمار می‌رود.

فیلم رستگاری

The Salvation

The Salvation

کارگردان دانمارک کریستین لورینگ (Kristian Levring) کارگردانی فیلم رستگاری (The Salvation) اثری وسترن محصول سال 2014 میلادی را در دست داشته است. مس میکلسن در این فیلم، نقش مردی دانمارکی به نام جان را بازی می‌کند که در سال 1864 میلادی به همراه برادرش به آمریکا مهاجرت می‌کند؛ با این حال، تمام خانواده جان، در آمریکا به قتل می‌رسند اما جان تمام تلاش خود را می‌کند تا انتقام آن‌ها را بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان