طرز تهیه قهوه فرانسه خوش طعم در خانه

طرز تهیه قهوه فرانسه بسیار ساده می باشد، این قهوه یکی نوشیدنی ملایم و غلیظ می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

طرز تهیه قهوه فرانسه خوش طعم در خانه

یکی از انواع نوشیدنی های گرم قهوه است. از جمله قهوه های محبوب در ایران می توان به قهوه ترک، قهوه عربی، قهوه با شیر و نیز قهوه فرانسه اشاره کرد. که در واقع قهوه فرانسه یکی از انواع نوشیدنی های بسیار خوشمزه می باشد که با روش های مختلفی تهیه می شود، در ادامه طرز تهیه تهیه قهوه فرانسه را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه قهوه فرانسه

طرز تهیه قهوه فرانسه

برای ساخت قهوه فرانسه زمانی که آب در حال جوشیدن می باشد دانه های قهوه را بسابید و بهتر است نسبت قهوه به آبی که داخل فرنچ پرس می ریزید یک به ده باشد یعنی به ازای 300 میلی لیتر آب از سی گرم قهوه استفاده نمایید.

در این مرحله از روش تهیه قهوه فرانسه حالا قهوه سابیده شده را داخل فرنچ پرس بریزید سپس دو برابر مقدار قهوه به آن آب داغ اضافه کنید یعنی اگر سی گرم قهوه دارید در ابتدا 60 میلی لیتر به آن آب اضافه نمایید، دقت داشته باشید که آب داغ باشد کافی است و نباید در نقطه جوش باشد.

  •  خرید انواع قهوه
  •  بلیط کیش

و حالا با قاشق چوبی به آرامی هم بزنید به مدت سی ثانیه صبر کنید تا قهوه از هم باز شود و باقی آب را که قرار بود به نسبت یک به ده باشد به آن اضافه کنید و در فرنچ پرس را بگذارید اما تا زمانی که قهوه کاملا دم نکشیده است صافی فرنچ پرس را به پایین فشار ندهید و بعد از زمان چهار دقیقه قهوه فرانسه آماده است و فیلتر را به آرامی به پایین فشار دهید که پرس کردن می گویند، نوش جان.

روش تهیه قهوه فرانسه

نکات تکمیلی

1. اگر فیلتر راحت و با سرعت پایین رفت یعنی آسیاب دانه قهوه شما خیلی درشت است و اگر پیستون خیلی سفت بود یعنی به آسیاب درشت تری احتیاج دارید.

2. اگر دانه های قهوه سابیده می خرید دقت داشته باشید که دانه های خیلی ریز سابیده نشده باشند زیرا هم از توری دستگاه عبور می کنند و هم باعث تلخ شده قهوه تان می شود.

روش تهیه قهوه فرانسه با قهوه ساز

در طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه قهوه ساز ابتدا محفظه دستگاه را مقداری آب مورد نیاز که ترجیحا فیلتر شده و سرد باشد پر کنید، روی اکثر مخزن ها نشانگری وجود دارد که برای هر تعداد فنجان حجم مناسب آب را مشخص می کند.

در این مرحله حالا قهوه سابیده شده را به مقدار مورد نیاز داخل مخزن قهوه ساز که معمولا در قسمت بالایی دستگاه قرار دارد بریزید.

بعضی از دستگاه درون محفظه فیلتری فلزی دارند اما اگر دستگاه شما این فیلتر را نداشت از یک فیلتر کاغذی استفاده کنید و دقت داشته باشید که دانه های قهوه نباید به صورت درشت سابیده شوند و هرچه ریزتر باشند غلظت قهوه بیشتر می شود و همانطور که گفته شد مقدار قهوه و آب به نسبت 1 به 10 باشد.

دستور تهیه قهوه فرانسه

انواع روش های سرو قهوه فرانسه

قهوه فرانسه را می توان با طعم دهنده های مختلف همچون عسل، کاکائو، دارچین و … سرو کرد، حجم فنجان مخصوص سرو قهوه فرانسه معمولا 150 سی سی می باشد.

روش تهیه قهوه فرانسه با پودر کاکائو

پودر کاکائو فواید زیادی دارد و می تواند موجب بهبود جریان خون به مغز و قلب شود، حال ترکیب کاکائو با قهوه در کنار عطر خوبی که دارد می تواند روش سالمی برای طعم دادن به قهوه به جای استفاده از شکر باشد.

اکنون به منظور تهیه دو فنجان قهوه فرانسه با کاکائو می توانید یک دوم قاشق غذا خوری پودر کاکائو را به همراه دو قاشق غذا خوری پودر قهوه فرانسه مخلوط کرده و داخل فرنچ پرس ریخته و دم کنید.

آموزش تهیه قهوه فرانسه

روش تهیه قهوه فرانسه با شیر

تهیه این قهوه با شیر طعم دلچسبی را ایجاد می کند که می توان در مهمانی ها  و یا به عنوان میان وعده سرو کرد و لذت برد.

از این رو می توانید شیر را داغ کرده و داخل فنجان جداگانه بریزید، سپس فنجان داغ را در کنار ظرف فرنچ پرس بگذارید و سپس به مقدار دلخواه نوشیدنی قهوه و شیر داغ را با هم ترکیب کرده و سرو نمایید.

روش تهیه قهوه فرانسه با عسل

عسل طعم دهنده ای عالی برای قهوه می باشد که دارای خواص زیادی نیز می باشد، از این رو خوردن قهوه به همراه عسل و به جای شکر بسیار توصیه می شود.

طرز تهیه قهوه فرانسه با عسل

روش تهیه قهوه فرانسه با وانیل

از وانیل استفاده زیادی برای نوشیدنی قهوه می شود، حال به منظور افزودن طعم وانیل به قهوه، در ابتدا سیروپ یا شربت وانیل را در کف فنجان سرو بریزید و بعد قهوه را به آن اضافه کنید.

روش تهیه قهوه فرانسه با دارچین

دارچین یکی از طعم دهنده های مناسب برای قهوه صبحگاهی می باشد، برای این کار تکه های دارچین را داخل فرنچ پرس بریزید و آن را با قهوه دم کنید، دارچین درون قهوه داغ, طعم و خواص خود را آزاد می کند.

نحوه تهیه قهوه فرانسه

ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان امیدواریم توانسته باشیم طرز تهیه قهوه فرانسه را با دو روش متفاوت و با طعم های مختلف به خوبی به شما آموزش داده باشیم تا بتوانید این نوشیدنی گرم را تهیه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان