بهترین پارک‌های ملی اوگاندا

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین پارک‌های ملی اوگاندا را به شما معرفی کنیم.

بهترین پارک‌های ملی اوگاندا

اغلب اوقات بسیاری از گردشگران به راحتی از کنار کشور اوگاندا و جاهای دیدنی جذاب آن عبور می‌کنند و به سراغ همسایه‌های آن یعنی کنیا و تانزانیا می‌روند. اوگاندا به عنوان مروارید آفریقا شناخته می‌شود و علت آن طبیعت فوق‌العاده زیبای آن است.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین پارک‌های ملی اوگاندا را به شما معرفی کنیم.

10. پارک ملی دریاچه امبورو

Lake Mburo National Park

Lake Mburo National Park

پارک ملی «دریاچه امبورو» با وجود اندازه خود، جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای دارد. درون این پارک ملی پنج دریاچه قرار گرفته‌اند که مناظری تماشایی را خلق کرده‌اند. برجسته‌ترین دریاچه نیز دریاچه «امبورو» نام دارد که بسیار بزرگ است و سفر با قایق در آب‌های فیروزه‌ای آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. از آنجا که بیشتر مناطق پارک ملی «دریاچه امبورو» باتلاق و تالاب است، پس در سفر خود به اینجا شاهد کروکودیل‌ها و اسب‌های آبی زیادی خواهید بود. پلنگ، بوفالو و گورخر نیز از جمله حیواناتی هستند که در این پارک ملی زندگی می‌کنند.

9. پارک ملی سمولیکی

Semuliki National Park

Semuliki National Park

پارک ملی «سمولیکی» در غرب اوگاندا و در مرز جمهوری کونگو واقع شده است و از تنوع زیستی بسیار بالایی برخوردار است. تنوع و فراوانی گیاهان و جانوران در این پارک ملی، گونه‌های مختلفی را به اینجا می‌کشاند. در میان جنگل‌ها و دشت‌های پارک ملی «سمولیکی» نیز رودخانه‌ای به همین نام جریان دارد که زیبایی آن را دو چندان کرده است. آبگرم «سمپایا» نیز از جمله جاهای دیدنی به شمار می‌روند که حتما باید از آن بازدید کرد. علاوه بر حیواناتی همچون فیل‌ها، بوفالوهای جنگلی و پلنگ‌ها، انسان‌های بومی نیز در برخی از بخش‌های پارک ملی «سمولیکی» سکونت دارند.

8. پارک ملی کیباله

Kibale National Park

Kibale National Park

پارک ملی «کیباله» از تپه‌ها و دره‌هایی تشکیل شده است که با جنگل‌های زیبایی پوشیده شده‌اند. در میان این جنگل‌ها نیز پستانداران مختلفی بین شاخه‌ها رفت و آمد می‌کنند. این موجودات خارق‌العاده و جالب‌توجه، جاذبه اصلی پارک ملی «کیباله» به شمار می‌روند و بسیاری از گردشگران به اینجا می‌آیند تا شامپانزه‌ها و میمون‌های قرمز کلوبوس را مشاهده کنند. گونه‌های دیگری از حیوانات درختی نیز در این پارک ملی زندگی می‌کنند و پرندگان زیادی نیز این منطقه را خانه خود می‌دانند. پارک ملی «کیباله»، یکی از بزرگترین جمعیت پستانداران نخستین را دارد.

7. پارک ملی دره کیدپو

Kidepo Valley National Park

Kidepo Valley National Park

پارک ملی «دره کیدپو» در شمالی‌ترین نقطه اوگاندا و هم‌مرز با سودان جنوبی قرار دارد و منطقه‌ای ناهموار و دورافتاده محسوب می‌شود. موقعیت مکانی دورافتاده این پارک ملی سبب شده تا دشت‌ها و بیابان‌های آن محافظت‌شده و دست‌نخورده باقی بمانند. این پارک بسیار بزرگ تا دوردست‌ها ادامه دارد و گله‌های بوفالو و گورخرها نیز در نقاط مختلف دشت دیده می‌شوند. در این بین نیز می‌توان زرافه‌ها، فیل‌ها و حتی شیرها را مشاهده کرد که در حال گردش هستند. کوه «مورونگول» با ارتفاع 2750 متر یکی از جاهای جالب‌توجه پارک به شمار می‌رود که از آنجا می‌توان شاهد مناظری بسیار زیبا و خیره‌کننده نسبت به دره کیدپو بود.

6. پارک ملی کوه الگون

Mount Elgon National Park

Mount Elgon National Park

پارک ملی «کوه الگون» در مرز بین کنیا و اوگاندا قرار دارد. این پارک ملی به دلیل کوه «الگون» که در درون آن قرار گرفته است، به این نام شناخته می‌شود. بلندترین نقطه این کوه نیز در بخش کنیایی پارک قرار دارد. در هر صورت، پارک ملی «کوه الگون» بسیار تماشایی و فوق‌العاده است. در گردش در این پارک ملی، باید حتما به کوه آتشفشانی «الگون» نیز صعود کرد. درون دهانه آتشفشانی این کوه نیز آبشار، صخره‌ها، آبگرم‌ها و پرتگاه‌هایی تماشایی وجود دارند که زیبایی پارک را دو چندان کرده‌اند. در نقاط مختلف کوه نیز غارهای جالب‌توجهی قرار گرفته‌اند که گردش در میان آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

5. پارک ملی گوریل امگاهینگا

Mgahinga Gorilla National Park

Mgahinga Gorilla National Park

پارک ملی «گوریل امگاهینگا» به عنوان کوچک‌ترین پارک ملی اوگاندا شناخته می‌شود ولی با این وجود، جاهای دیدنی زیبا و زیادی دارد. در درون این پارک ملی و در کوهستان «ویرونگا» سه آتشفشان وجود دارند. این قله‌های مرتفع، زیبایی بسیار متفاوت و جذابی به پارک ملی داده‌اند. از سوی دیگر، کوهنوردی در این کوه‌ها بسیار لذت‌بخش و جذاب است. جنگل‌ها و مراتع سرسبز نیز دامنه‌های کوهستان را فرا گرفته‌اند که خانه گوریل‌ها محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد برای تماشای گوریل‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان به این پارک ملی سفر می‌کنند. قبیله بومی باتوا نیز در میان همین جنگل‌ها زندگی می‌کند و کسب اطلاعات از فرهنگ و تاریخ آن‌ها نیز می‌تواند جالب‌توجه باشد.

4. پارک ملی آبشار مورکیسون

Murchison Falls National Park

Murchison Falls National Park

آبشار «مورکیسون» بسیار تماشایی و خیره‌کننده است و از جمله جاذبه‌های جذاب قرار گرفته در پارک ملی «آبشار مورکیسون» محسوب می‌شود. آب‌های این آبشار همان آب‌های رودخانه نیل هستند که به شدت در بین صخره‌ها و سنگ‌ها جریان دارند. رودخانه پس از عبور از این آبشار، گسترده‌تر می‌شود و در سواحل آن می‌توان بوفالوها، کروکدیل‌ها و اسب‌های آبی را مشاهده کرد. پارک ملی «آبشار مورکیسون» حیات وحش بسیار خوبی دارد و حیوانات بزرگی همچون فیل‌ها، زرافه‌ها و … نیز در آن زندگی می‌کنند. گردش با قایق در رودخانه نیل و تماشای مناظر مختلف پارک نیز می‌توان سفر شما را جذاب‌تر کند.

3. پارک ملی ملکه الیزابت

Queen Elizabeth National Park

Queen Elizabeth National Park

پارک ملی «ملکه الیزابت» به عنوان مشهورترین پارک ملی در سراسر اوگاندا شناخته می‌شود و طبیعت بسیار زیبا و حیات وحش فراوان و متنوع آن نیز از دلایل محبوبیت آن محسوب می‌شود. بیش از 500 گونه پرندگان در این پارک ملی زندگی می‌کنند، از همین رو، علاقه‌مندان به تماشای پرندگان، می‌توانند بهترین لذت از سفر به این پارک ملی را ببرند. جنگل «ماراماگامبو» نیز بهترین مکان برای تماشای پرندگان محسوب می‌شود. در این جنگل علاوه بر پرندگان، حیوانات دیگری نیز زندگی می‌کنند. دریاچه «جرج» و دریاچه «کاتوه کریتر» از دیگر جاهای دیدنی پارک ملی «ملکه الیزابت» به شمار می‌رود که حتما باید از آن بازدید کرد.

2. پارک ملی کوهستان رونزوری

Rwenzori Mountains National Park

Rwenzori Mountains National Park

پارک ملی «کوهستان رونزوری» بسیار تماشایی و خارق‌العاده است و مناظر دیدنی آن، هر بیننده‌ای را به حیرت فرو می‎‌برد. این پارک ملی، یکی از زیباترین مکان‌های روی زمین محسوب می‌شود و مناظر منحصربه‌فرد و غیرمعمول آن، تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورند که به این زودی‌ها فراموش نخواهید کرد. رشته کوهستان «رونزوری» هم نام با پارک ملی است و واقعا تماشایی و خیره‌کننده به نظر می‌رسد. آبشارها و یخچال‎های طبیعی نیز در مناطق کوهستانی بالاتر قرار گرفته‌اند که دست یافتن به آن‌ها دشوارتر است. کوه «استنلی» با قله برفی خود نیز از جمله جاذبه‌های پارک ملی محسوب می‎شود.

1. پارک ملی بوندی

Bwindi Impenetrable National Park

Bwindi Impenetrable National Park

جنگل‌های متراکم و بی‌پایانی سراسر پارک ملی «بوندی» را فراگرفته‌اند. همین باعث شده این منطقه تقریبا نفوذناپذیر به نظر برسد. در درون این جنگل‌های سرسبز نیز گوریل‌های کوهستانی گریزان و نادر زندگی می‌کنند. تنوع گیاهان در این منطقه سبب شده تا گونه‌های مختلف جانوری نیز در آن بتوانند به خوبی رشد کنند. تماشای پرندگان در این پارک ملی نیز می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان