بهترین جاهای دیدنی مغولستان

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی مغولستان را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاهای دیدنی مغولستان

مغولستان در سراسر جهان بیشتر برای دشت‌های بی‌پایان، فرهنگ چادرنشینی و البته چنگیز خان شناخته می‌شود و مناظر بسیار زیبا و دلنشینی دارد که گردش در آن‌ها می‌تواند برای علاقه‌مندان به طبیعت بسیار جذاب باشد.

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی مغولستان را به شما معرفی کنیم.

10. قره‌قروم و صومعه اردن زو

Karakorum & Erdene Zuu Monastery

Karakorum & Erdene Zuu Monastery

شهر قره‌قروم (Karakorum) زمانی به عنوان پایتخت امپراتوری مغولستان شناخته می‌شد و اگر در سفر خود به مغولستان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ و تاریخ مغول‌ها هستید، پس بهتر است که از شهر قره‌قروم بازدید کنید. قره‌قروم زمانی شهری بسیار بزرگ و برجسته بود اما امروزه تنها ویرانه‌هایی از آن باقی مانده است و در هر سمت آن نیز دشت‌ها و جلگه‌های بی‌انتها به چشم می‌خورند. جاذبه اصلی اینجا نیز صومعه اردن زو (Erdene Zuu Monastery) است که در سال 1585 میلادی ساخته شده بود.

9. دریاچه ترخین ساگان

Terkhiin Tsagaan Nuur

Terkhiin Tsagaan Nuur

دریاچه ترخین ساگان (Terkhiin Tsagaan Nuur) به معنای دریاچه سفید بزرگ است که نامی کاملا به جا است چراکه آب‌های این دریاچه بازتاب‌کننده آسمان و ابرهای بالای خود هستند. پیرامون دریاچه را نیز تپه‌های مختلفی فراگرفته‌اند و مناظری بسیار زیبا خلق کرده‌اند که گردش اسب‌ها در سواحل دریاچه، زیبایی آن را دو چندان می‌کند. به دلیل دورافتاده بودن دریاچه، کمپ زدن در ساحل آن می‌تواند بسیار لذت‎‌بخش باشد. از سوی دیگر، می‌توانید در مناطق اطراف کاوش و گردش کنید و از مناظر مختلف آن لذت ببرید.

8. دشت اورخون

Orkhon Valley

Orkhon Valley

دشت اورخون (Orkhon Valley) در در میانه کشور مغولستان قرار دارد. باورهای بسیار زیاد و مختلفی در رابطه با این دشت وجود دارد و در میان ساکنین مغولستان از اهمیت بسیاری برخوردار است و حاکمان مختلفی که بر این جلگه حکمرانی می‌کردند، ارزش زیادی برای آن قائل بودند. به همین دلیل است که آثار تاریخی و فرهنگی مختلفی را می‌توان در این منطقه کوهستانی مشاهده کرد. «یادبود اورخون» متعلق به قرن هشتم میلادی و «میراث تووخون» از جمله برجسته‌ترین آثار دشت اورخون محسوب می‌شوند. ویرانه‌های قره‌قروم و صومعه «اردن زو» نیز در همین دشت قرار دارد.

7. تندیس اسب‌سوار چنگیزخان

Genghis Khan Statue Complex

Genghis Khan Statue Complex

مجسمه غول‌پیکر و خیره‌کننده چنگیزخان که سوار بر اسب است و مشرف به دشت و کوهستان‌های پیرامون خود قرار دارد، از جمله جاذبه‌های برجسته مغولستان محسوب می‌شود. تندیس اسب‌سوار چنگیزخان (Genghis Khan Statue Complex) ارتفاعی حدود 40 متر دارد که در سال 2008 میلادی به افتخار هشتصدمین سالگرد تاسیس امپراتوری مغولستان ساخته شده بود. این جاذبه گردشگری در فاصله 50 کیلومتری خارج از اولان‌باتور (Ulaanbaatar) قرار دارد و در آنجا، رستوران، فروشگاه و موزه باستان‌شناسی وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

6. شهر اولان‌باتور

Ulaanbaatar

Ulaanbaatar

شهر برجسته و بزرگ اولان‌باتور پایتخت مغولستان است و مرکز تجاری، اداری و فرهنگی این کشور به شمار می‌رود و حدود نیمی از جمعیت مغولستان را در خود جای داده است. این شهر در دشت گهواره طلایی (Valley of the Golden Cradle) قرار دارد که در آنجا رودهای سلب و توول به یکدیگر می‌رسند. شهر اولان‌باتور ترکیبی عجیب از زندگی چادرنشینی و شهری را در خود جای داده است و در آن می‌توان ساختمان‎‌های زیادی به سبک دوره شوروی را مشاهده کرد.

5. پارک ملی آلتای تاوان بوگد

Altai Tavan Bogd National Park

Altai Tavan Bogd National Park

پارک ملی آلتای تاوان بوگد (Altai Tavan Bogd National Park) منطقه‌ای بسیار گسترده و وسیع است که از کوهستان تاوان بوگد تا دریاچه‌های دایان، خوتون و خورگان را درون خود جای داده و پر از مناظر تماشایی و طبیعی است. این پارک ملی در بخش غربی مغولستان قرار دارد و به دلیل موقعیت دورافتاده‌اش، تقریبا دست‌نخورده و بکر باقی مانده است و در آنجا گیاهان و جانوران زیادی زندگی می‌کنند.

4. دریاچه خووسگول

Khovsgol Lake

Khovsgol Lake

دریاچه خووسگول (Khovsgol Lake) یکی از بزرگترین دریاچه‌های مغولستان محسوب می‌شود و نام آن به معنای خواهر کوچک‌تر است و دلیل آن نیز مجاورت آن با دریاچه بایکال (Lake Baikal) در فاصله 200 کیلومتری در شمال شرقی‌اش در کشور روسیه است. پیرامون دریاچه «خووسگول» را پارکی ملی به همین نام فراگرفته است که در آنجا می‌توان کوهستان‌های مرتفع، دشت‌های گسترده و مناظر طبیعی مختلفی را مشاهده کرد. با اینکه حیات وحش زیادی در آب‌های این دریاچه زندگی نمی‌کند اما تقریبا 70 درصد از آب شیرین مغولستان در این دریاچه ذخیره شده، دریاچه‌ای که حدود دو میلیون سال پیش شکل گرفته است.

3. پارک ملی هاستای

Hustai National Park

Hustai National Park

پارک ملی هاستای (Hustai National Park) در فاصله کوتاهی از پایتخت مغولستان قرار دارد و در سفر خود به شهر «اولان‌باتور» باید از این پارک ملی نیز دیدن کنید. این پارک ملی با دشت‌های گسترده و کوهستان «خنتی» در کنارش، بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. در سفر به اینجا شاهد گله‌های مختلفی از اسب‌های وحشی خواهید بود که در حال چرا هستند.

2. پارک ملی گورخی-تارلج

Gorkhi-Terelj National Park

Gorkhi-Terelj National Park

یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های مغولستان، پارک ملی گورخی-تارلج (Gorkhi-Terelj National Park) است که مناظر کوهستانی آن توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این پارک ملی می‌توان شاهد صخره‌های متفاوت، رودهای خروشان و دشت‌های تماشایی بود. در نقاط مختلف پارک ملی نیز می‌توان چادرهای دایره‌ای که به نام یورت شناخته می‌شوند را مشاهده کرد. از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان در اینجا انجام داد، می‌توان به صخره‌نوردی، کوهنوردی و قایق‌رانی اشاره کرد.

1. بیابان گبی

Gobi Desert

Gobi Desert

آب‌وهوا و محیط خشن بیابان گبی (Gobi Desert) ممکن است در نگاه اول چندان جذاب به نظر نرسد اما گردش در آن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. تل‌ماسه‌های بی‌پایان، صخره‌های باستانی و بیابانی منزوی باعث می‌شود تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب در بیابان گبی را بدست بیاورید. در بیابان خشک و بی آب و علف گبی نیز مناظر زیبای طبیعی همچون دره‌ها، غارها و صخره‌های تماشایی به چشم می‌خورند که سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان