بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی و هیجانی تاریخ سینما

با وجود اینکه در سال‌های اخیر فیلم‌های علمی-تخیلی و هیجانی بسیار برجسته‌ای همچون تل‌ماسه (Dune) و تنت (Tenet) روی پرده سینماها اکران شدند اما بینندگان همچنان طرفدار آثار کلاسیک هستند. بر اساس نظرسنجی کاربران در وب سایت رنکر،‌ ۱۰ فیلم برتر علمی-تخیلی و هیجانی تاریخ سینما انتخاب شدند. همراه با ما باشید.

بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی و هیجانی تاریخ سینما

با وجود اینکه در سال‌های اخیر فیلم‌های علمی-تخیلی و هیجانی بسیار برجسته‌ای همچون تل‌ماسه (Dune) و تنت (Tenet) روی پرده سینماها اکران شدند اما بینندگان همچنان طرفدار آثار کلاسیک هستند. بر اساس نظرسنجی کاربران در وب سایت رنکر،‌ 10 فیلم برتر علمی-تخیلی و هیجانی تاریخ سینما انتخاب شدند. همراه با ما باشید.

10. فیلم بیگانه

Alien

Alien

فیلم بیگانه (Alien) محصول سال 1979 میلادی داستان خدمه سفینه‌ای فضایی را دنبال می‌کند که به دنبال درخواست کمکی از یک سیاره دیگر می‌روند و در آنجا تخم‌های مرموزی را پیدا می‌کنند. در ادامه از درون این تخم‌ها موجوداتی بیرون می‌آیند که باعث وحشت همه می‌شوند. فیلم «بیگانه» داستانی از بقاء را روایت می‌کند و در آن، خدمه سفینه به دنبال متوقف کردن این موجود تشنه به خون هستند. این اثر سینمایی یکی از برجسته‌ترین و خارق‌العاده‌ترین کاراکترهای تاریخ سینما را معرفی کرد و ژانر علمی-تخیلی و هیجانی را متحول کرد.

9. فیلم میان ستاره‌ای

Interstellar

Interstellar

فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar) اثری از کریستوفر نولان است که سطح ژانر علمی-تخیلی و هیجانی را به سطح بالاتری برده است. این اثر سینمایی هر دو جنبه واقعی و تخیلی پدیده‌های برجسته‌ای همچون سیاه چاله، کرم چاله و نسبیت زمان را بررسی می‌کند و درام خانوادگی بسیار جذاب، سرشار از تعلیق و فراتر از فضا و زمان را روایت می‌کند. فیلم «میان ستاره‌ای» یکی از بهترین فیلم‌ها در مورد پایان جهان و تلاش بشر برای بقاء است.

8. فیلم بیگانه‌ها

Aliens

Aliens

فیلم بیگانه‌ها (Aliens) محصول سال 1986 میلادی با استفاده از داستان و موضوع فیلم قبلی، روایتی جاه‌طلبانه‌تر و سرشار از تعلیق را به تصویر می‌کشد. این فیلم سرشار از سکانس‌های اکشن و ترسناک است که امروزه نیز جزو برجسته‌ترین سکانس‌های نمادین تاریخ سینما محسوب می‌شوند. اتفاقات فیلم «بیگانه‌ها» حدود 50 سال پس از فیلم اصلی رخ می‌دهند و بار دیگر، انسان‌ها باید با موجودات شیطانی و خوفناک روبه‌رو شوند.

7. فیلم ماتریکس

The Matrix

The Matrix

فیلم ماتریکس (The Matrix) با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده خود که همچنان برجسته و تماشایی هستند، یکی از خلاقانه‌ترین و نوآورانه‌ترین تجربه‌های تاریخ سینما باقی مانده است. با اینکه سه‌گانه و فیلم چهارم آن چندان مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت اما فیلم اول آن بدون شک یک شاهکار به شمار می‌رود. فیلم «ماتریکس» اثری بسیار برجسته و با داستان علمی-تخیلی گیرا است که واقعا فراتر از زمانه خود بوده است. این فیلم داستان فردی به نام نئو را دنبال می‌کند که باید یک پیش‎گویی را برآورده سازد و بشریت را نجات دهد.

6. فیلم بلید رانر

Blade Runner

Blade Runner

فیلم بلید رانر (Blade Runner) در نگاه بسیاری از طرفداران ژانر علمی-تخیلی به عنوان برجسته‌ترین و تماشایی‌ترین فیلم سایبرپانک تاریخ سینما شناخته می‌شود. اتفاقات این اثر کلاسیک در سال 2019 میلادی لس‌آنجلس رخ می‌دهد و داستان شکارچی رباتی به نام ریک دیکارد را دنبال می‌کند که به دنبال نابود کردن چهار ربات شورشی است. جدا از داستانی گیرا و خارق‌العاده، فیلم «بلید رانر» سرشار از گفتگوهای فلسفی و مهم است که به بررسی انسانیت و تکنولوژی می‌پردازد.

5. فیلم مرگ‌بازان

Flatliners

Flatliners

فیلم مرگ‌بازان (Flatliners) جواهری کمتر شناخته شده است که باید بیشتر مورد توجه طرفداران ژانر علمی-تخیلی و هیجانی قرار بگیرد. این فیلم داستان پنج دانشجوی پزشکی را دنبال می‌کند که با متوقف کردن ضربان قلب خود، در حال تحقیق در مورد تجربیات نزدیک به مرگ هستند. با این حال، این آزمایشات آن‌ها عواقبی خطرناک و تلخ به همراه دارد. با اینکه فیلم اصلی «مرگ‌بازان» سرشار از عناصر خوفناک و داستانی برجسته است اما بازسازی آن در سال 2017 میلادی بی‌روح بوده است.

4. فیلم ترمیناتور 2: روز داوری

Terminator 2: Judgment Day

Terminator 2: Judgment Day

فیلم ترمیناتور 2: روز داوری (Terminator 2: Judgment Day) به عنوان شاهکاری ساخته جیمز کامرون (James Cameron) شناخته می‌شود. این فیلم به خوبی توانست داستان فیلم اول را گسترش بدهد و آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger) را در نقش یک ضدقهرمان معرفی کند. جدا از جلوه‌های بصری بسیار خیره‌کننده فیلم، رابطه بین ترمیناتور و جان کانر کوچولو الهام‌بخش آثار زیادی دیگری در دنیای سینما بوده است.

3. فیلم ترمیناتور

The Terminator

The Terminator

فیلم ترمیناتور (The Terminator) اولین فیلم از این مجموعه فیلم ساخته جیمز کامرون بود که توانست طرفداران ژانر علمی-تخیلی را شگفت‌زده کند. این اثر کلاسیک دهه هشتادی با جذابیت‌های خود و همچنین نقش‌آفرینی جالب آرنولد شوارتزنگر توانست به یک شاهکار تبدیل شود. فضای هیجان‌انگیز و احساس خطر در این فیلم را در دیگر آثار این مجموعه نمی‌توان پیدا کرد.

2. فیلم لبه فردا

Edge Of Tomorrow

Edge Of Tomorrow

فیلم لبه فردا (Edge Of Tomorrow) در ابتدا شبیه به تقلیدی از فیلم روز گرندهاگ (Groundhog Day) است اما توانست یکی از اصیل‌ترین داستان‌های علمی-تخیلی چند سال گذشته را برای بینندگان به تصویر بکشد. این فیلم داستان بیل کیج را دنبال می‌کند که به نبرد با موجودات بیگانه فرستاده می‌شود و حالا بارها و بارها یک روز را زندگی می‌کند تا بتواند راهی برای شکست این موجودات پیدا کند. نقش‌آفرینی خیره‌کننده امیلی بلانت (Emily Blunt) و تام کروز (Tom Cruise) در این فیلم در کنار سکانس‌های اکشن خارق‌العاده آن از جمله دلایل موفقیت آن به شمار می‌رود.

1. فیلم دوازده میمون

12Monkeys

12Monkeys

فیلم دوازده میمون (12 Monkeys) یکی از بهترین نمونه‌ها از درام‌های روانشناختی و علمی-تخیلی به شمار می‌رود که داستانی سرشار از پیچش‎های غیرمنتظره را به تصویر می‌کشد. این فیلم داستان مجرمی را دنبال می‌کند که به زمان گذشته فرستاده می‌شود تا منشاء ویروسی مرگبار را پیدا کند، ویروسی که در آینده تمام بشریت را نابود می‌کند. نقش‌های اصلی این فیلم را برد پیت (Brad Pitt) و بروس ویلیس (Bruce Willis) بازی می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان