مورد انتظارترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال ۲۰۲۲

در سال جاری میلادی، فیلم‌‌های علمی-تخیلی زیادی قرار است روی پرده سینماها اکران شوند و برخی از آن‌ها از جمله بزرگترین فیلم‌های سال به شمار می‌روند. با وجود اینکه آثار قابل قبولی در ژانر علمی-تخیلی در سال گذشته میلادی اکران شده بودند اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند عملکردی خیره‌کننده از خود به جای بگذارند.

مورد انتظارترین فیلم‌های علمی-تخیلی سال 2022

در سال جاری میلادی، فیلم‌‌های علمی-تخیلی زیادی قرار است روی پرده سینماها اکران شوند و برخی از آن‌ها از جمله بزرگترین فیلم‌های سال به شمار می‌روند. با وجود اینکه آثار قابل قبولی در ژانر علمی-تخیلی در سال گذشته میلادی اکران شده بودند اما هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند عملکردی خیره‌کننده از خود به جای بگذارند.

در ادامه قرار است فیلم‌هایی از ژانر علمی-تخیلی را معرفی کنیم که در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران خواهند شد و از جمله مورد انتظارترین آثار به شمار می‌روند. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو 

(Jurassic World: Dominion)

(Jurassic World: Dominion)

فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو، سومین فیلم از سه‌گانه دنیای ژوراسیک به شمار می‌رود. خود این سه‌گانه بر اساس مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک هستند. روی صندلی کارگردانی این فیلم جدید، کالین ترورو (Colin Trevorrow) نشسته است. این فیلم می‌تواند این سه‌گانه را به شیوه‌ای رضایت‌بخش و جالب توجه به پایان برساند. در این فیلم، دایناسورها در سرتاسر جهان آزاد و وارد زندگی مردم شده‌اند. فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو قرار است در تاریخ 10 ژوئن سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران گردد.

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی 

(Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

(Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی، یک دنباله بسیار مورد انتظار برای فیلم دکتر استرنج سال 2016 میلادی به شمار می‌رود. کارگردانی این فیلم را سم ریمی (Sam Raimi) در دست دارد. او بیشتر برای کارگردانی فیلم‌های مرد عنکبوتی با بازی توبی مگوایر (Tobey Maguire) شناخته می‎‌شود. این فیلم قرار است به موضوع مولتی ورس بپردازد و روی جنبه وحشت خیلی تمرکز خواهد داشت. این فیلم در تاریخ 6 مه اکران می‌شود.

فیلم سقوط ماه

(Moonfall)

روی صندلی کارگردانی فیلم سقوط ماه، رولاند امریش (Roland Emmerich) نشسته است. او برای کارگردانی آثار بسیار زیادی در ژانر فاجعه‌ای شناخته می‌شود. در سال‌های گذشته، این کارگردان نتوانسته تا موفقیت‌های قابل توجهی با آثار خود بدست بیاورد و امید می‌رود که فیلم سقوط ماه بتواند این روند را تغییر بدهد. در این فیلم، ماه از مدار خود خارج می‌شود و در مسیر برخورد با سیاره زمین قرار می‌گیرد. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به پاتریک ویلسون (Patrick Wilson) و هلی بری (Halle Berry) اشاره کرد.

انیمیشن لایت‌یر 

(Lightyear)

(Lightyear)

انیمیشن لایت‌یر، داستان سرمنشاء یکی از شخصیت‌های انیمیشن‌های داستان اسباب بازی (Toy Story) را روایت خواهد کرد. کارگردانی این انیمیشن را انگوس مک‌کلین (Angus MacClane) بر عهده خواهد داشت. کریس ایوانز (Chris Evans) قرار است صداپیشه این شخصیت باشد. تایکا وایتیتی (Taika Waititi) نیز یکی دیگر از صداپیشگان فیلم است. این انیمیشن، داستانی برای شخصیت باز لایت‌یر را بازگو می‌کند. این انیمیشن در تاریخ 17 ژوئن اکران می‌شود.

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

(Spider-Man: Across The Spider-Verse)

(Spider-Man: Across The Spider-Verse)

انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی، یکی از مورد انتظارترین انیمیشن‎ها و فیلم‌های علمی-تخیلی سال جاری میلادی به شمار می‌رود. از جمله صداپیشگان این انیمیشن می‌توان اسکار آیزاک (Oscar Isaac)، شمیک مور (Shameik Moore)، جیک جانسون (Jake Johnson)، هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) و ایسا را (Issa Rae) را نام برد. بخش اول این انیمیشن در تاریخ 7 اکتبر اکران خواهد شد.

فیلم 65

65

65

در فیلم 65، آدام درایور (Adam Driver) نقش اصلی را به تصویر می‌کشد. او در این فیلم، نقش یک فضانورد را بازی می‌کند که روی یک سیاره مرموز سقوط می‌کند و در آنجا، متوجه می‌شود که او تنها نیست. اسکات بک (Scott Beck) و برایان وودز (Bryan Woods) ساخت این فیلم را در دست دارند. با این وجود، هنوز اطلاعات زیادی در مورد داستان این فیلم در دسترس نیست. این فیلم در تاریخ 29 آوریل سال جاری میلادی اکران خواهد شد.

فیلم نگران نباش عزیزم

(Don’t Worry Darling)

(Don’t Worry Darling)

این فیلم در تاریخ 23 سپتامبر اکران خواهد شد. این فیلم به کارگردانی اولیویا وایلد (Olivia Wilde) است. در این فیلم، فلورنس پیو (Florence Pugh) نقش یک زن خانه‌دار از دهه پنجاه میلادی را بازی می‌کند که وجودیت او ساده به نظر نمی‌رسد. این اثر به عنوان یک فیلم علمی-تخیلی، روانشناختی و ترسناک توصیف شده است.

فیلم همه چیز همه جا یکباره 

(Everything Everywhere All At Once)

(Everything Everywhere All At Once)

میشل یو (Michelle Yeoh) در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کند که در تاریخ 25 مارس روی پرده سینماها اکران شده است. این فیلم، سومین فیلم این فهرست به شمار می‌رود که به مسئله مولتی ورس خواهد پرداخت. این فیلم می‌تواند یک اثر هیجان‌انگیز و جالب توجه باشد. این فیلم از جمله مورد انتظارترین آثار سال 2022 میلادی به شمار می‌رود.

فیلم آواتار 2 

(Avatar 2)

(Avatar 2)

فیلم آواتار 2 در تاریخ 16 دسامبر سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم، یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال محسوب می‌شود. کارگردانی این فیلم را جیمز کامرون (James Cameron) را در دست دارد. به دنبال این فیلم نیز هر دو سال یکبار، یک دنباله جدید از مجموعه آواتار ساخته خواهد شد. در این فیلم، بازیگران برجسته‌ای حضور دارند که از جمله آن‌ها می‌توان کیت وینسلت (Kate Winslet) را نام برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان