هر آنچه از فیلم The Creator باید بدانید

جدیدترین ساخته گارث ادواردز فیلمی علمی تخیلی و ماجراجویی «خالق» یا «کریتور» (The Creator) است که قرار است در ماه جاری روی پرده سینماها اکران شود

هر آنچه از فیلم The Creator باید بدانید

جدیدترین ساخته گارث ادواردز فیلمی علمی تخیلی و ماجراجویی «خالق» یا «کریتور» (The Creator) است که قرار است در ماه جاری روی پرده سینماها اکران شود. این اثر سینمایی با حضور جان دیوید واشنگتن در نقش اصلی است و همین نیز سبب شده تا توجهات زیادی به این اثر سینمایی جلب شود. این فیلم اثری بلاک‌باستری و با بودجه زیاد است که داستان جنگی پسا آخرالزمانی بین انسان‌ها و هوش مصنوعی را روایت می‌کند، مسئله‌ای که کم کم برای مردم در حال واقعیت پیدا کردن است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم The Creator

همان طور که در بالا ذکر شده بود، گارث ادواردز سکان کارگردانی فیلم «خالق» را در دست دارد. او نیز برای اینکه از موفقیت این اثر سینمایی اطمینان حاصل کند، تیم بسیار خوبی را با خودش همراه کرده است. کریگ فریزر و اورن سوفر از جمله همین افراد به شمار می‌روند که به عنوان فیلم‌بردار در فیلم «خالق» کار خواهند کرد. کریگ فریزر و گارث ادواردز قبلاً در فیلم روگ وان (Rogue One) با یکدیگر همکاری داشتند و این در حالی است که فیلم‌نامه فیلم «خالق» را خود گارث ادواردز به همراه کریس ویتز قلم زده است.

داستان فیلم The Creator

فیلم «خالق» در دنیایی پسا آخرالزمانی جریان دارد و دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن، انسان‌ها و هوش مصنوعی در کنار هم زندگی می‌کنند. خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی استودیو قرن بیستم برای فیلم «خالق» به شرح زیر است:

«در میانه جنگی بین نژاد انسان و نیروهای هوش مصنوعی، یک مأمور سابق نیروهای ویژه به نام جاشوا با بازی جان دیوید واشنگتن که از ناپدید شدن همسرش غمگین است، به خدمت گرفته می‌شود تا معمار هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که خالق یا کریتور نام دارد را پیدا کند و بکشد، کسی که یک سلاح اسرارآمیز با قدرت پایان دادن به جنگ و خود بشریت ساخته است. جاشوا و تیم عملیاتی‌اش از خطوط دشمن عبور می‌کنند و به درون منطقه تحت اشغال هوش مصنوعی می‌روند. با این حال، آن‌ها متوجه می‌شوند که این سلاحی که دستور نابودی‌اش را دارند، یک هوش مصنوعی ساخته شده به‌شکل یک کودک خردسال است.»

بازیگران فیلم The Creator

همان طور که در بالا به آن اشاره شده بود، جان دیوید واشنگتن در فیلم «خالق» یا «کریتور» نقش شخصیت اصلی داستان به نام جاشوا را بازی می‌کند. قبل از اینکه فیلمبرداری فیلم شروع شود، دنی مک‌براید و بندیکت وانگ از جمله بازیگرانی بودند که حضورشان در این اثر سینمایی علمی تخیلی تأیید شده بود اما در نهایت این دو از این پروژه کنار رفتند و استورگیل سیمپسون و کن واتانابه نقش‌های آن‌ها را برعهده گرفتند. از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «خالق» حضور دارند می‌توان به برنده جایزه اسکار آلیسون جنی، مدلین یونا ویولس و جما چان اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم The Creator

فیلم «خالق» قرار است در تاریخ 29 سپتامبر سال 2023 میلادی (جمعه 7 مهر 1402) روی پرده سینماها اکران شود. در این تاریخ، این فیلم با فیلم اره 10 (Saw X) دهمین فیلم از این فرنچایز ترسناک و محبوب کمپانی لاینزگیت و همچنین انیمیشن سگ‌های نگهبان: فیلم بزرگ (PAW Patrol: The Mighty Movie) رقابت خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان