بهترین فیلم‌های درام ده سال اخیر

فیلم درام اسپانیایی و ایتالیایی آلکاراس (Alcarràs) بازتاب کننده تمام جنبه‌های خوب ژانر درام است و داستانی تکان‌دهنده با کاراکترهایی قانع‌کننده را بازگو می‌کنند. به همین مناسبت، به معرفی بهترین فیلم‌های درام ده سال اخیر بر اساس امتیاز طرفداران در وب سایت لترباکسد می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین فیلم‌های درام ده سال اخیر

فیلم درام اسپانیایی و ایتالیایی آلکاراس (Alcarràs) بازتاب کننده تمام جنبه‌های خوب ژانر درام است و داستانی تکان‌دهنده با کاراکترهایی قانع‌کننده را بازگو می‌کنند. به همین مناسبت، به معرفی بهترین فیلم‌های درام ده سال اخیر بر اساس امتیاز طرفداران در وب سایت لترباکسد می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

10. قصه‌های آرایشگاه

Barber’s Tales (2013) - 4.5

Barber’s Tales (2013) – 4.5

فیلم قصه‌های آرایشگاه (Barber’s Tales) محصول سال 2013 میلادی به کارگردانی جون روبلز لانا (Jun Robles Lana) است که داستان نسبتا ساده‌ای دارد. این فیلم داستان بیوه‌ای به نام ماریلو را دنبال می‌کند که سعی دارد آرایشگاه به ارث رسیده از شوهرش را به دست بگیرد و در آن مشغول به کار شود. این فیلم درام هیچ ترسی از انتقاد در مورد فرهنگ‌های پدرسالاری ندارد و زندگی دوره‌ای متفاوت از فیلیپین را بازگو می‌کند.

9. فیلم ویپلش

Whiplash (2014) - 4.4

Whiplash (2014) – 4.4

فیلم ویپلش (Whiplash) در سال 2014 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. کارگردانی این فیلم را دیمین شزل (Damien Chazelle) در دست داشته بود  و داستان درامری به نام اندرو نیمن را بازگو می‌کند که در حال کار با مربی‌ای وحشتناک و سخت‌گیر است. تمام منتقدان و مخاطبان به ستایش این فیلم پرداخته بودند و نقش‌آفرینی بی‌نظیر بازیگران در کنار فیلمبرداری مناسب و تدوین صدای عالی، این فیلم را به اثری برجسته و به‌یادماندنی تبدیل کرده است.

8. فیلم مادر دوم

The Second Mother (2015) - 4.2

The Second Mother (2015) – 4.2

فیلم مادر دوم (The Second Mother) محصول سال 2015 میلادی به کارگردانی آنا مویلیرت (Anna Muylaert) است که داستانی تنش‌زا و قابل‌لمس از رابطه یک مادر و دختر را روایت می‌کند. این فیلم کمدی و درام برزیلی از اختلافات بین این مادر و دختر استفاده می‌کند تا انتقادی جسورانه نسبت به اختلاف طبقاتی بزرگتر داشته باشد که باعث ایجاد مشکلات و اختلافات در بین خانه‌های طبقه پایین جامعه شده است. این فیلم واقعا جالب‌توجه و تاثیرگذار است.

7. فیلم کنیز

The Handmaiden (2016) - 4.4

The Handmaiden (2016) – 4.4

فیلم کنیز (The Handmaiden) محصول سال 2016 به کارگردانی پارک چان ووک (Park Chan-wook) است. اتفاقات فیلم در دهه سی میلادی کره رخ می‌دهد و داستانی هیجانی و روانشناختی از کنیزی را روایت می‌کند که برای یک خانواده ثروتمند ژاپنی شروع به کار می‌کند. او به زودی خودش را درگیر رازهای خانوادگی، فریب‌ها و احساسات غیرمنتظره می‌بیند.  پارک چان ووک از جمله بهترین کارگردانان کره جنوبی است و سبک خاص فیلمسازی او را می‌توان در این فیلم نیز مشاهده کرد.

6. فیلم من به زبان دیگری رویا دیدم

I Dream In Another Language (2017) - 4.1

I Dream In Another Language (2017) – 4.1

فیلم من به زبان دیگری رویا دیدم (I Dream In Another Language) در سال 2017 میلادی به کارگردانی ارنستو کونتراس (Ernesto Contreras) روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم علاوه بر اینکه اثری درام است،‌ به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های فانتزی دهه 2010 میلادی نیز شناخته می‌شود. این فیلم تلاش‌های زبان‌شناسی را نشان می‌دهد که قصد دارد یک زبان رو به نابودی را ثبت کند. مشکل آنجا است که دو بومی به‌جامانده که به این زبان صحبت می‌کنند، بیش از 50 سال است که با یکدیگر صحبت نکرده‌اند.

5. فیلم فیلی که هنوز نشسته است

An Elephant Sitting Still (2018) - 4.2

An Elephant Sitting Still (2018) – 4.2

فیلم فیلی که هنوز نشسته است (An Elephant Sitting Still) به کارگردانی هو بو (Hu Bo) محصول سال 2018 میلادی است و داستان چهار کاراکتر مختلف را دنبال می‌کند که برای دیدن فیلی مشهور به شهری سفر می‌کنند. بنابر گفته‌ها، این فیل همانطور نشسته و جهان پیرامونش هیچ مزاحمتی برای او ندارند. روایت‌های سخت، رنگ و لعاب تیره و سرعت کند فیلم، آن را به اثری احساسی تبدیل کرده است که بیننده را به خوبی درون خودش غوطه‌ور می‌کند. مدت زمان فیلم نزدیک به چهار ساعت است اما زمانی که به درون داستان کشیده شوید، گذر زمان را متوجه نخواهید شد.

4. فیلم انگل

Parasite (2019) - 4.6

Parasite (2019) – 4.6

فیلم انگل (Parasite) به کارگردانی بونگ جون هو (Bong Joon-ho) است که در سال 2019 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و توانست به اثری بسیار مشهور و بزرگ تبدیل شود. این فیلم داستان تلاش‌های خانواده‌ای فقیر را روایت می‌کند که سعی دارند خود را به درون خانه یک خانواده ثروتمند برسانند. داستان این فیلم پر از پیچش‌های غیرمنتظره است و نقدی جسورانه نسبت به اختلافات طبقاتی به شمار می‌رود. فیلم انگل که جایزه بهترین فیلم اسکار را نیز بدست آورده، از جمله بهترین فیلم‌های دهه اخیر محسوب می‌شود.

3. فیلم پدر

The Father (2020) - 4.2

The Father (2020) – 4.2

فیلم پدر (The Father) به کارگردانی فلورین زیلر (Florian Zeller) داستانی احساسی را در سال 2020 میلادی به تصویر می‌کشد. این فیلم داستان شخصی را بازگو می‌کند که دچار فراموشی است و این در حالی است که از کمک گرفتن از دخترش و دیگر وابستگانش امتناع می‌کند. فیلم «پدر» نگاهی صادقانه و آشکار نسبت به موضوع فراموشی دارد و داستانی سنگین و غیرمتظره است که تماشای برخی از بخش‌های آن ممکن است بسیار دردآور باشند.

2. فیلم بدترین آدم دنیا

The Worst Person In The World (2021) - 4.2

The Worst Person In The World (2021) – 4.2

فیلم بدترین آدم دنیا (The Worst Person In The World) به کارگردانی یوآخیم تریر (Joachim Trier) در سال 2021 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم که سومین و آخرین فیلم از سه‌گانه اسلو محسوب می‌شود، بهترین فیلم این سه‌گانه نیز است. فیلم کمدی و درام «بدترین آدم دنیا» داستان تجریبات جولی را بازگو می‌کند که نسبت به رابطه‌هایش، شغلش و درکل زندگی‌اش احساس نارضایتی می‌کند و در ادامه، تصمیماتی بحث‌برانگیز می‌گیرد که آینده‌اش را کاملا تغییر می‌دهد.

1. فیلم آلکاراس

Alcarràs (2022) - 4.1

Alcarràs (2022) – 4.1

فیلم «آلکاراس» اثری برجسته و شاهکار ساخته کارلا سیمون (Carla Simón) است که در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران شده است. این کارگردان با استفاده از رابطه‌های پیچیده و وخیم بین کاراکترها، داستانی خوفناک و جالب‌توجه را شکل می‌دهد. او با استفاده از این داستان سوالات مهمی در مورد خانواده، فرهنگ و … مطرح می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان