بهترین فیلم‌ها در مورد اژدها

سریال‌های فانتزی بسیار برجسته و بزرگی همچون ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (Lord of the Rings: The Rings of Power) و خاندان اژدها (House of the Dragon) در حال پخش هستند و دنیاهای فانتزی جذابی را برای بیننده‌‌ها به تصویر می‌کشند

بهترین فیلم‌ها در مورد اژدها

سریال‌های فانتزی بسیار برجسته و بزرگی همچون ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (Lord of the Rings: The Rings of Power) و خاندان اژدها (House of the Dragon) در حال پخش هستند و دنیاهای فانتزی جذابی را برای بیننده‌‌ها به تصویر می‌کشند. یکی از موجودات جالب این دنیاهای فانتزی نیز اژدها است که در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی به تصویر کشیده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد اژدها بپردازیم.

فیلم سلطنت آتش

Reign of Fire (2002)

Reign of Fire (2002)

فیلم سلطنت آتش (Reign of Fire) محصول سال 2002 میلادی و به کارگردانی راب باومن (Rob Bowman) است. در دنیایی پساآخرالزمانی، چندین کارگر باعث از خواب برخواستن اژدهایان می‌شوند. سال‌ها پس از آن نیز کوئین ابرکرومبی با بازی کریستین بیل (Christian Bale) به همراه سرباز آمریکایی دنتون ون زان با بازی متیو مک‌کانهی (Matthew McConaughey) با یکدیگر همکاری می‌کنند تا این اژدهایان ساکن لندن را نابود کنند. این فیلم با اینکه نتوانست عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد اما رویکرد متفاوتی نسبت به اژدهایان دارد که جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

فیلم قلب اژدها

 

فیلم قلب اژدها (Dragonheart) در سال 1996 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم، شان کانری (Sean Connery) صداپیشگی اژدها را برعهده دارد. در کنار او نیز دنی کوآد (Dennis Quaid) نقش اژدهاکشی به نام سر باوِن و دیوید تیولیس (David Thewlis) در نقش شخصیت شرور به نام اینون حضور دارند. فیلم «قلب اژدها» پس از پخش خود توانست به محبوبیت زیادی در بین مخاطبان دست پیدا کند که در آن، یکی از واقع‌گراترین اژدهایان در دنیای سینما به تصویر کشیده شده است.

انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم

How To Train Your Dragon (2010)

How To Train Your Dragon (2010)

انیمیشن چگونه اژدهای خود را ترتیب کنیم (How To Train Your Dragon) اثری از استودیو دریم‌ورکس به شمار می‌رود که در سال 2010 میلادی روی پرده سینماها به اکران درآمد. اتفاقات این انیمیشن در عصر وایکینگ‌ها رخ می‌دهد و داستان شخصی به نام هیکاپ با صداپیشگی جی بروچل (Jay Baruchel) را دنبال می‌کند که در روستایی به نام برک زندگ می‌کند. او و دیگر افراد همیشه در حال مبارزه با اژدهایان هستند اما آشنایی او با اژدهایی نادر به نام خشم شب همه چیز را تغییر می‌دهد. این انیمیشن توانست به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند و دو دنباله نیز برای آن ساخته شد.

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

Raya and the Last Dragon (2021)

Raya and the Last Dragon (2021)

انیمیشن رایا و آخرین اژدها (Raya and the Last Dragon) اثری از استودیو دیزنی به شمار می‌رود که در سال 2021 میلادی اکران شد و توانست به موفقیت قابل توجهی نیز دست پیدا کند. این انیمیشن داستان سرزمین کوماندرا را به تصویر می‌کشد که توسط شخصی بدخواه به نام دِرون ویران می‌شود؛ اژدهایی به نام سیسو با صداپیشگی آکوافینا (Awkwafina) از جادوی خودش استفاده می‌کند و مردم را به پنج قبیله تقسیم می‌نماید. زمانی که قبیله قلب مورد حمله قرار می‌گیرد و جواهر از هم می‌شکند، آخرین عضو باقی‌مانده به نام رایا با صداپیگشی کلی مری ترن (Kelly Marie Tran) سفری برای پیدا کردن قطعات شکسته این جواهر را شروع می‌کند/

فیلم داستان بی‌پایان

فیلم داستان بی‌پایان (The Neverending Story) محصول سال 1984 میلادی داستان پسری خجالتی به نام باستین با بازی بارت اولیور (Barret Oliver) را دنبال می‌کند که کتابی را می‌یابد و از روی آن، داستان سفر آرتریو را می‌خواند. این اثر سینمایی بیشتر در مورد قدرت تخیل و رویاپردازی است و توانسته به خوبی این موضوع را برای بیننده‌ها به نمایش در بیاورد.

فیلم گودزیلا: شاه هیولاها

Godzilla: King of the Monsters (2019)

Godzilla: King of the Monsters (2019)

فیلم گودزیلا: سلطان هیولاها (Godzilla: King of the Monsters) محصول سال 2021 میلادی و به کارگردانی مایکل دوتری (Michael Dougherty) است. این فیلم داستان مبارزه گودزیلا در برابر گودیرا را به نمایش در می‌آورد. گودیرا نیز اژدهایی با سه سر است که هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌ها و خصوصیت‌های متفاوتی دارند و همین نیز باعث جذاب‌تر شدن آن شده است. این فیلم سرشار از صحنه‌های تماشایی و خارق‌العاده است که توسط جلوه‌های ویژه خلق شده‌اند.

فیلم اژدهاکُش

Dragonslayer (1981)

Dragonslayer (1981)

فیلم اژدهاکش (Dragonslayer) در سال 1981 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود و توانسته بود به موفقیت قابل قبولی دست پیدا کند. در این فیلم، گالن با بازی پیتر مک‌نیکول (Peter MacNicol) شاگرد جادوگری به نام اولریچ با بازی رالف ریچاردسون (Ralph Richardson) است و حالا وظیفه یافته تا اژدهای بدخواهی را بکشد که تهدیدی برای پادشاهی اورلند به شمار می‌رود. بر خلاف بسیاری از فیلم‌های فانتزی، در این فیلم یک شوالیه مامور کشتن اژدها نیست بلکه این وظیفه به یک جادوگر محول شده است.

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) یکی از فیلم‌های استودیو مارول به شمار می‌رود که در سال 2021 میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. در این فیلم سیمو لیو (Simu Liu) نقش استاد کونگ‌فو به نام شانگ چی را بازی می‌کند که در مقابل سازمانی شرور به رهبری پدرش ونوو با بازی تونی لیونگ (Tony Leung) قرار می‌گیرد. پدر شانگ چی به دنبال زنده کردن همسرش به نام یینگ لی است و بر این باور است که راه حل این کار در زیر خانه اجدادی وی به نام تا لو قرار دارد. اما در حقیقت، همه این‌ها حیله موجودی شرور و خبیثی است که سعی در آزاد کردن خودش از زندان دارد. تنها راه متوقف کردن این موجود خبیث نیز اژدهایی به نام محافظ بزرگ است.

فیلم اژدهای پیت

Pete’s Dragon (2016)

Pete’s Dragon (2016)

فیلم اژدهای پیت (Pete’s Dragon) محصول سال 2016 میلادی بازسازی لایو اکشنی از اثری کلاسیک به همین نام به شمار می‌رود که کارگردانی آن را دیوید لاوری (David Lowery) برعهده داشته است و توانسته رضایت بیننده‌ها و طرفداران را بدست بیاورد. همانند اثر اصلی، این فیلم نیز روی رابطه بین نوجوانی به نام پیت و اژدهایی به نام الیوت تمرکز دارد. از جمله بازیگران برجسته این فیلم نیز می‌توان به برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard)، وکارل اربن (Karl Urban) اشاره کرد.

فیلم هابیت: برهوت اسماگ

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013)

فیلم هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug) یکی از فیلم‌های سه‌گانه هابیت به شمار می‌رود که خود سه‌گانه هابیت نیز پیش‌درآمدی برای فیلم‌های ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) محسوب می‌شود. هر دو سه‌گانه توسط پیتر جکسون (Peter Jackson) بر اساس نوشته‌های جی آر آر تالکین ساخته شده‌اند. فیلم «هابیت: برهوت اسماگ» به خوبی توانسته چهره مخوف و دلهره‌آوری از این اژدها به نام اسماگ به نمایش بگذارد. صداپیشگی این اژدها را نیز بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) برعهده داشته که این کار را به بهترین شکل انجام داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر