بهترین فیلم‌های هیجانی دهه ۲۰۱۰

در دهه ۲۰۱۰ میلادی آثار بسیار خوبی در ژانرهای مختلف روی پرده سینماها اکران شدند و در این دوران، ژانر هیجانی نیز در اوج خود قرار داشت و آثاری برجسته از آن به نمایش در آمدند. در ادامه همراه با ما باشید تا بر اساس نظرسنجی مخاطبان در وب سایت رنکر، بهترین فیلم‌های هیجانی دهه ۲۰۱۰ میلادی را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم‌های هیجانی دهه 2010

در دهه 2010 میلادی آثار بسیار خوبی در ژانرهای مختلف روی پرده سینماها اکران شدند و در این دوران، ژانر هیجانی نیز در اوج خود قرار داشت و آثاری برجسته از آن به نمایش در آمدند. در ادامه همراه با ما باشید تا بر اساس نظرسنجی مخاطبان در وب سایت رنکر، بهترین فیلم‌های هیجانی دهه 2010 میلادی را به شما معرفی کنیم.

10. فیلم نفس نکش

Don’t Breathe (2016)

Don’t Breathe (2016)

فیلم نفس نکش (Don’t Breathe) محصول سال 2016 میلادی اثری متفاوت در ژانر هیجانی به شمار می‌رود که داستانی مهیج دارد. بینندگان زیادی از این فیلم لذت بردند و همین سبب ساخت فیلم دوم شد و در حال حاضر نیز صحبت‌هایی در مورد ساخت فیلم سوم آن وجود دارد. این فیلم داستان کهنه‌سربازی کور را دنبال می‌کند که سه جوان به خانه‌اش هجوم می‌آوردند و حالا او از مهارت‌های خود استفاده می‌کند تا جلوی آن‌ها را بگیرد.

9. فیلم شیوع

Contagion (2011)

Contagion (2011)

فیلم شیوع (Contagion) در سال 2011 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و داستان یک بیماری واگیردار و مرگبار را روایت می‌کند که سبب ترس و وحشت شهروندان شده است. نقش اصلی فیلم را مت دیمون (Matt Damon) بازی می‌کند و کارگردانی آن را استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) در دست داشته است. این فیلم به هنگام اکران خود مورد استقبال زیادی قرار گرفت و پس از همه گیری کرونا نیز توجه‌ها به آن بیشتر نیز شده است.

8. فیلم شماره 10 خیابان کلاورفیلد

10Cloverfield Lane (2016)

10Cloverfield Lane (2016)

طرفداران فیلم‌های هیجانی می‌دانند که این فیلم‌ها می‌توانند به سرعت عجیب و ترسناک شوند و فیلم شماره 10 خیابان کلاورفیلد (10 Cloverfield Lane) نیز از جمله همین آثار است. مری الیزابت وینستد (Mary Elizabeth Winstead) در این فیلم نقش میشل را بازی می‌کند که با ماشین خود تصادف می‌کند و زمانی که بیدار می‌شود، خود را در درون پناهگاه زیرزمینی شخصی به نام هاوارد با بازی جان گودمن (John Goodman) می‌بیند. این فیلم که یکی دیگر از فیلم‌های مجموعه کلاورفیلد (Cloverfield) محسوب می‌شود، تجربه سینمایی خوبی را برای طرفداران به ارمغان آورده بود.

7. فیلم تلقین

Inception (2010)

Inception (2010)

فیلم تلقین (Inception) ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) در سال 2010 میلادی اکران شد و توانست تجربه‌ای هیجانی و متفکرانه را برای بینندگان رقم بزند. در کنار چندین بازیگر برجسته دیگر، لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند. بینندگان و منتقدان، داستان‌سرایی خلاقانه، گیرا و متفکرانه این فیلم را ستایش کرده بودند و بسیاری از افراد نیز آن را بهترین فیلم کریستوفر نولان می‌دانند.

6. فیلم شکافته

Split (2016)

Split (2016)

فیلم شکافته (Split) از جمله بهترین فیلم‌های جیمز مک‌آووی (James McAvoy) به شمار می‌رود که در سال 2016 میلادی اکران شده بود. این فیلم که دوازدهمین اثر سینمایی ام نایت شیامالان (M. Night Shyamalan) محسوب می‌شود، توانست تحسین منتقدان و بینندگان را برانگیزد. این فیلم داستان فردی با چندین شخصیت مختلف را روایت می‌کند که سه دختر را ربوده است.

5. فیلم زندانیان

Prisoners (2013)

Prisoners (2013)

فیلم زندانیان (Prisoners) اثری هیجانی محصول سال 2013 میلادی است که همه باید آن را تماشا کنند. جدا از بازیگران برجسته آن، محتوای مهیج و داستان‌سرایی جذاب آن نیز از جمله ویژگی‌های برجسته این فیلم محسوب می‌شوند. هیو جکمن (Hugh Jackman) و جک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را در این فیلم به اجرا گذاشته‌اند و فیلم «زندانیان» به خوبی توانسته جنبه خونین و خشن ژانر هیجانی را به نمایش بگذارد.

4. فیلم جزیره شاتر

Shutter Island (2010)

Shutter Island (2010)

فیلم جزیره شاتر (Shutter Island) اثری احساسی، مهیج و قدرتمند است که در سال 2010 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و داستانی خارق‌العاده با بازی بازیگرانی برجسته همچون لئوناردو دی کاپریو را روایت می‌کند. فیلم «جزیره شاتر» یکی دیگر از آثار برجسته دی کاپریو به شمار می‌رود و از جمله بهترین فیلم‌های هیجانی دهه 2010 میلادی محسوب می‌شود که هر بیننده‌ای باید آن را ببیند.

3. فیلم دختر گمشده

Gone Girl (2014)

Gone Girl (2014)

فیلم دختر گمشده (Gone Girl) که در سال 2014 میلادی اکران شده بود به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های هیجانی بن افلک (Ben Affleck) شناخته می‌شود و بر اساس رمانی به همین نام نوشته گیلین فلین (Gillian Flynn) ساخته شده است. فیلم «دختر گمشده» سرشار از پیچش‌های غیرمنتظره است که مطمئنا طرفداران ژانر هیجانی را راضی خواهد کرد. رازآلود بودن داستان و تنش و هیجان پیرامون آن، این فیلم را به شاهکاری برجسته تبدیل کرده است.

2. فیلم یک مکان ساکت

A Quiet Place (2018)

A Quiet Place (2018)

فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place) محصول سال 2018 میلادی است که به هنگام اکران خود روی پرده سینماها توانست توجه بینندگان زیادی را به خود جذب کند. این فیلم عناصر ژانر هیجانی و ترسناک را با یکدیگر ترکیب کرده بود و با پیچش‌های غیرمنتظره، داستانی جذاب و تماشایی را به تصویر کشیده بود. در این فیلم، شخصیت‌های اصلی برای آنکه زنده بمانند، باید ساکت بمانند و به همین دلیل، دیالوگ‌های اندکی در فیلم رد و بدل می‌شوند. منتقدان و بینندگان این فیلم را ستایش کرده بودند و نحوه کارگردانی و اجرای داستان را تحسین کردند.

1. فیلم برو بیرون

Get Out (2017)

Get Out (2017)

فیلم برو بیرون (Get Out) داستان شخصی به نام کریس و نامزدش به نام رز را روایت می‌کند که به سفری برای ملاقات با خانواده رز می‌روند و در ادامه مشخص می‌شود که خانواده رز، قصدهای شومی دارند. با لحظات پر از تنش و تامل‌برانگیز، فیلم «برو بیرون» توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و به یکی از برترین فیلم‌های ژانر هیجانی دهه 2010 میلادی تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان