تحولات روز صد و چهارم جنگ اوکراین؛

واکنش شدید روسیه به بسته شدن حریم هوایی منطقه بالکان علیه این کشور/ سرنگونی جنگنده سوخو۲۷ اوکراینی توسط سوپر فلانکر روسی +نقشه و تصاویر

وزارت دفاع روسیه تصاویری از دوربین پهپاد شناسایی این کشور بر فراز لاشه جنگنده سرنگون شده اوکراینی منتشر کرد که به وضوح نشان دهنده درستی ادعای آنها و نابودی سوخو۲۷ اوکراینی بود.

سرویس جهان مشرق _ با گذشت 15 هفته از نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین، درگیری‌های سنگین در جبهه شرقی و حومه دو شهر سورودونتسک و پوپاسنا ادامه دارد.

تحولات روز صد و سوم جنگ اوکراین:

تلاش ارتش اوکراین برای بازپس گیری شهر سورودونتسک/ امریکا "عقاب‌های خاکستری" را به کمک کی‌یف می‌فرستد/ نگاهی به لیست تسلیحات جدید ارسالی برای اوکراین +نقشه و تصاویر

روز گذشته برخی منابع اوکراینی مدعی بازپس گیری کامل شهر سورودونتسک در استان لوهانسک شدند اما ظاهرا همچنان هر دو طرف در این شهر حضور داشته و مشغول نبرد سنگین و خانه به خانه هستند.

به گزارش وبسایت تحولات جهان اسلام، نیروهای ارتش روسیه در آخرین پیشروی‌های خود در محور پوپاسناا، بخش شمالی روستای کامیشواخا را پاکسازی کردند. همچنین نظامیان روسی روستای لیپووه را پاکسازی کرده و بار دیگر روستای نیرکوه را به تصرف خود درآوردند.

واکنش شدید روسیه به بسته شدن حریم هوایی منطقه بالکان علیه این کشور/ سرنگونی جنگنده سوخو27 اوکراینی توسط سوپر فلانکر روسی +نقشه و تصاویر

هم اکنون تبادل آتش میان نیروهای ارتش روسیه و نظامیان اوکراینی در محور زولوته جریان دارد.

واکنش شدید مسکو به اقدام سه کشور اروپایی

پس از جلوگیری مقامات دولت های بلغارستان، مونته نگرو و مقدونیه شمالی از عبور هواپیمای سرگئی لاوروف به مقصد صربستان و اعلام بسته شدن حریم هوایی این کشورها علیه روسیه، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بسته شدن آسمان به روی هواپیمای لاوروف در مسیر صربستان را اقدامی خصمانه خواند. لاوروف نیز در این خصوص گفت: «کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو با جلوگیری از عبور هواپیمای ما به مقصد صربستان، بلگراد را از حق دنبال کردن سیاست مستقل محروم کردند. آنها تاکنون هیچ گونه توضیح رسمی برای عدم اجازه عبور به هواپیمای هیأت روسی ارائه نکرده‌اند. ما از وزیر خارجه صربستان دعوت کردیم تا در آینده نزدیک به مسکو سفر کند.»

همچنین دمیتری راگوزین از مسئولان امنیتی و رئیس شرکت هوافضای "روس کاسموس" در واکنش به این اقدام کشورهای نامبرده جملات تهدید آمیز و عجیبی را به زبان آورد:

واکنش شدید روسیه به بسته شدن حریم هوایی منطقه بالکان علیه این کشور/ سرنگونی جنگنده سوخو27 اوکراینی توسط سوپر فلانکر روسی +نقشه و تصاویر

چرا "موشک سارمات" چیز خوبی است؟ زیرا برای پرواز کردن نیازی به اجازه بزدلان بلغاری، رومانیایی و مونته نگرویی که به تاریخ ما خیانت کردند ندارد.

گفتنی است سارمات، موشک بالستیک قاره پیما با وزنی در حدود 208 تن، طول 35 متر و قطر 3 متر است. این موشک بالستیک سنگین وزن، برای رسیدن به برد نهایی خود یعنی 18 هزار کیلومتر از سیستم سوخت مایع بهره برده و موتورهای مرحله اول آن از مدل RD 274 برگفته شده است. امور طراحی این موشک قاره پیما توسط دفتر دفتر طراحی موشکی Makeyev در روسیه انجام شده است. نکته جالب این که سازمان ناتو به این موشک لقب "شیطان 2 " داده است.

زنده شدن خاطرات «شیطان شوروی» برای آمریکا با آزمایش جدید روسیه/ جزییات تست سنگین‌ترین موشک قاره‌پیمای جهان +عکس و فیلم

علی‌رغم مقابله کشورهای اروپایی با روسیه، ترکیه همچنان سیاست باز را مقابل روسیه در پیش گرفته و سرگئی لاوروف فردا 18 خرداد ماه، به منظور مذاکره درباره گشایش یک کریدور امنیتی در دریای سیاه برای انتقال گندم به ترکیه سفر خواهد کرد.

سرنگونی جنگنده سوخو27 اوکراینی توسط سوپر فلانکر روسی

دو روز پیش رسانه‌های اوکراینی با انتشار تصاویری مدعی شدند یک فروند جنگنده سوخو25 روسی را در نزدیکی منطقه اوریخیف در استان زاپوریژیا در جنوب اوکراین سرنگون کرده‌اند.

به شکل جالبی در همین روز نیز وزارت دفاع روسیه مدعی شد که جنگنده سوخو35 نیروی هوایی این کشور موفق شده یک فروند سوخو27 اوکراینی را دقیقا در همان منطقه ذکر شده سرنگون کند. برای اثبات درستی ادعاهای مطرح شده، وزارت دفاع روسیه تصاویری از دوربین پهپاد شناسایی این کشور بر فراز لاشه جنگنده سرنگون شده اوکراینی منتشر کرد که به وضوح نشان دهنده درستی ادعای آنها و نابودی سوخو27 اوکراینی بود.

منابع اوکراینی نیز که پس از اثبات این موضوع، اقدام به انتشار تصاویر از فاصله نزدیک از بقایای جنگنده سوخو27 خود کردند.

واکنش شدید روسیه به بسته شدن حریم هوایی منطقه بالکان علیه این کشور/ سرنگونی جنگنده سوخو27 اوکراینی توسط سوپر فلانکر روسی +نقشه و تصاویر

نکته جالب اینکه این جنگنده در ماه دسامبر 2021 میلادی و کمی پیش از آغاز جنگ به هنگام بازدید ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از پایگاه هوایی خارکیف در این مکان حضور داشته و تصاویر آن نیز (با عدد 38 بر روی سکان عمودی) منتشر شده بود.

واکنش شدید روسیه به بسته شدن حریم هوایی منطقه بالکان علیه این کشور/ سرنگونی جنگنده سوخو27 اوکراینی توسط سوپر فلانکر روسی +نقشه و تصاویر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان