بهترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه گذشته

به تازگی نیمه ابتدایی فصل چهارم سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است و در همین راستا قرار است در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه گذشته بپردازیم. همراه با ما باشید.

بهترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه گذشته

به تازگی نیمه ابتدایی فصل چهارم سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است و در همین راستا قرار است در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌های علمی-تخیلی دهه گذشته بپردازیم. همراه با ما باشید.

10. سریال دیفاینس

Defiance (2013-2015)

Defiance (2013-2015)

سریال دیفاینس (Defiance) در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد و داستان زمین را بازگو می‌کند که گونه‌های بیگانه مختلفی به آن ورود پیدا کرده‌اند. سریال از سال 2013 تا 2015 میلادی پخش شد اما با وجود پخش کوتاهش توانست تحسین منتقدان را برای داستان جذاب و کاراکترهای توسعه یافته خود بدست بیاورد. با اینکه سریال «دیفاینس» ممکن است جزو برترین سریال‌های علمی-تخیلی تاریخ نباشد اما همچنان اثری پرطرفدار و برجسته به شمار می‌رود که به خوبی تلاش انسان‌ها برای بقاء را نشان می‌دهد.

9. سریال گستره

The Expanse (2015-2022)

The Expanse (2015-2022)

سریال گستره (The Expanse) در آینده‌ای دور رخ می‌دهد که در آن، انسان‌ها موفق به مستعمره‌سازی مریخ شده‌اند و حالا تنش‌ها بین زمین و مریخ بالا گرفته و آن‌ها در آستانه جنگی ویرانگر قرار دارند. این سریال برجسته و موفق به خوبی توانسته جهانی آینده‌نگرانه را به نمایش در بیاورد و در عین حال به موضوعات و مسائل مختلفی می‌پردازد. سریال «گستره» از سال 2015 تا سال 2022 میلادی پخش شد و توانست بینندگان و طرفداران زیادی بدست بیاورد.

8. سریال وست‌ورلد

Westworld (2016-)

Westworld (2016-)

سریال وست‌ورلد (Westworld) دنیایی آینده‌نگرانه را به تصویر می‌کشد و بیشتر داستان نیز روی پارکی تفریحی تمرکز دارد که در آن، مردم می‌توانند عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین رویاها و فانتزی‌های خود را بدون هیچ گونه عواقبی زندگی و تجربه کنند. اولین فصل سریال با استقبال شدیدی روبه‌رو شد و فصل‌های بعدی نیز طرفداران بیشتری را به خود جذب کردند. سریال «وست‌ورلد» از سال 2016 میلادی پخش شده و فصل چهارم آن نیز در سال جاری میلادی پخش می‌شود. پیچش‌های غیرمنتظره و نگاهی تاریک نسبت به روان بشر از جمله دلایل موفقیت سریال به شمار می‌روند.

7. سریال باران

The Rain (2018-2020)

The Rain (2018-2020)

سریال باران (The Rain) داستان دو خواهر و برادر را در اسکاندیناوی دنبال می‌کند که سعی در زنده ماندن دارند. آن‌ها در جهانی زندگی می‌کنند که توسط ویروسی مرگبار نابود شده و این ویروس با باران پخش می‌شود. سریال از سال 2018 تا 2020 میلادی پخش شد و با نقدهای مثبتی روبه‌رو نشد و همین سبب گردید تا در همان ابتدای راه کنسل شود. اما برخی از طرفداران و بینندگان از داستان و مفهوم آن بسیار لذت بردند. سریال «باران» اثری جذاب و تماشایی به شمار می‌رود که به خوبی عناصر ترسناک و علمی-تخیلی را با یکدیگر ترکیب کرده است.

6. سریال بزرگ شده توسط گرگ‌ها

Raised By Wolves (2020-)

Raised By Wolves (2020-)

سریال بزرگ شده توسط گرگ‌ها (Raised By Wolves) محصول سال 2020 است که روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش شده است. این سریال داستان چندین ربات را روایت می‌کند که در سیاره‌ای اسرارآمیز وظیفه بزرگ کردن چندین بچه را برعهده دارند. سریال «بزرگ شده توسط گرگ‌ها» اثری تماشایی، خارق‌العاده و جذاب به شمار می‌رود که تنها دو فصل از آن منتشر شده و متاسفانه به تازگی کنسل شده است.

5. سریال تاریک

Dark (2017-2020)

Dark (2017-2020)

اتفاقات سریال تاریک (Dark) در سال 1986 میلادی رخ می‎دهد و شهری کوچک در آلمان را نشان می‌دهد که در آن دو بچه گم می‌شوند و سپس رازهای تاریکی آشکار می‌شوند. منتقدان و بینندگان بسیار زیادی سریال «تاریک» را ستایش کرده‌اند. داستان پیچیده و منحصربه‌فرد سریال و همچنین رویکرد آن نسبت به مسئله سفر در زمان، باعث شده تا این سریال یکی از بهترین سریال‌های سال‌های اخیر باشد که از سال 2017 تا 2020 میلادی پخش شده است.

4. سریال همتا

Counterpart (2017-2019)

Counterpart (2017-2019)

اتفاقات سریال همتا (Counterpart) در شهر برلین جریان دارد و داستان یک مامور سازمان ملل را دنبال می‌کند که به طور غیرمنتظره‌ای متوجه می‌شود انسان‌ها می‌توانند در واقعیت‌های متفاوت زندگی کنند. این سریال در وب سایت راتن تومیتوز امتیاز 100 درصد را از منتقدان گرفته است و داستانی جذاب، خلاقانه و اکشن محور دارد. سریال «همتا» به خوبی توانسته تا مفهوم پیچیده و تعلیق‌آمیز را به نمایش بگذارد. این سریال از سال 2017 تا 2019 میلادی پخش می‌شد.

3. سریال دندان شیرین

Sweet Tooth (2021-)

Sweet Tooth (2021-)

سریال دندان شیرین (Sweet Tooth) یک اثر علمی-تخیلی جالب‌توجه به شمار می‌رود که داستان پسری جوان که نیمه انسان و نیمه آهو است را دنبال می‌کند که باید در جهانی پساآخرالزمانی با دیگر دورگه‌ها زنده بماند. اولین فصل از سریال در سال 2021 میلادی پخش شد و از آن زمان نیز طرفداران منتظر پخش فصل دوم آن در سال 2022 میلادی هستند.

2. سریال انیمیشنی عشق، مرگ و ربات‌ها

Love, Death, & Robots (2019-)

Love, Death, & Robots (2019-)

سریال انیمیشنی عشق، مرگ و ربات‌ها (Love, Death, & Robots) مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه در ژانرهای مختلف از جمله علمی-تخیلی، ترسناک و حتی کمدی است که با سبک انیمیشن‌سازی متفاوتی ساخته می‌شوند. منتقدان رویکرد و داستان‌های متفاوت این سریال انیمیشنی را ستایش کردند و بینندگان نیز از تماشای آن بسیار لذت بردند. فصل اول سریال در سال 2019 میلادی پخش شد و سومین فصل آن نیز در سال 2022 میلادی از سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شده است.

1. سریال چیزهای عجیب

Stranger Things (2016-)

Stranger Things (2016-)

اتفاقات سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) در دهه هشتاد میلادی در شهری خیالی به نام هاوکینز جریان دارد که در آن، رویدادهای فراطبیعی توجه افراد مختلفی را به خود جلب می‌کند و در همین حین نیز دختری جوان با توانایی‌های عجیب پدیدار می‌شود.  سریال «چیزهای عجیب» محصول سرویس آنلاین نتفلیکس است و فصل پنجم آن که در سال آینده میلادی پخش خواهد شد، آخرین فصل آن خواهد بود. این سریال فصل به فصل بهتر شد و اکنون یکی از بهترین سریال‌های حال حاضر به شمار می‎‌رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر