مشرق بررسی می کند/

پایان نمایش رسانه‌ای درباره پروژه مهدوی‌کیا در تیم امید/ رؤیای المپیک از دست می‌رود؟!

تیم فوتبال المپیک کشورمان چنان نمایش ضعیف و دور از ذهنی داشت که این روزها از دست دادن یک المپیک دیگر را می توان پیش بینی کرد.

سرویس ورزش مشرق - حتما نتایج تیم ملی فوتبال امید را پیگیری کرده اید. این تیم که اکنون در حال بستن چمدان های خود برای بازگشت به کشورمان است، در دیدار با تیم های ازبکستان، ترکمنستان و قطر آنقدر ناامید کننده ظاهر شد که حتی نتوانست جواز صعود به مرحله حذفی را به دست آورد. تیم ایران که برای حضور در در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا راهی ازبکستان شده بود، اکنون در حال بازگشت به کشور است اما ارزیابی ها همه را نگران کرده است.

تیم امید که با هدایت مهدی مهدوی کیا عازم این پیکارها شده بود، حتی نتوانست به یک پیروزی برسد تا ازبکستان را به عنوان بازنده ای قابل احترام ترک کند. این تیم سوای نتیجه که اعداد گویای وضعیت نامطلوب آن است، در کیفیت بازی و نمایش خود نیز ترسیمی به شدت ضعیف و آشفته داشت. این سه بازی نشان داد که مهدوی کیا که در کادر فنی اش با دستیاران خارجی هم بوده، توان یا تجربه هدایت چنین پرژه بزرگی را ندارد.

پایان نمایش رسانه‌ای درباره پروژه مهدوی‌کیا در تیم امید/ رؤیای المپیک از دست می‌رود؟!

*مهدوی کیا، آغاز یک شکست!
روزی که مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد، برخی انتقاد می کردند که وی توانایی هدایت این تیم را ندارد. او که فاقد کارنامه ای در سرمربیگری بود، در دوران ریاست شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان سرمربی امیدها انتخاب شد که آن را یک بازی رسانه ای و نمایشی می دانستند. مدیریت پیشین فدراسیون که ویرانه ای از خود بر جای گذاشت و در پایان نیز در کمتر از یک سال برکنار شد، تصمیماتی برای تیم المپیک فوتبال کشورمان گرفت که نتیجه آن را می توان امروز به وضوح دید.

مهدوی کیا که پس از دوران بازی در فوتبال، خود را بیشتر مشغول یک پروژه به نام "آکادمی کیا" کرده بود، هرگز کارنامه و عملکردی در حوزه حرفه ای نداشت. البته، برخی حواشی تکان دهنده درباره این آکادمی نیز موجب شد تا برخی عنوان کنند که وی فاقد استانداردها و شاخص ها لازم برای فعالیت در این تیم است. در واقع، منتقدان بر این باور بودند که مهدوی کیا و آکادمی کیا، بیشتر یک پروژه تبلیغی به شمار می رود و واقعیتی در حوزه استعدادیابی و فنی ندارد. البته، گذر زمان و آنچه در ازبکستان دیده شد، مهر تاییدی بر این نظریه است.

عملکرد تیم ملی امید در بازیهای ازبکستان دلالت آشکاری بر این داشت که سپردن زمام امور تیم امید به مهدوی کیا، تصمیمی مبتنی بر واقعیت های فنی و فوتبالی نبوده است. وی که عملکردش در آکادمی کیا نیز با ابهامات و شائبه هایی همراه بوده، اکنون نشان داده که انتخابش برای این تیم نیز اشتباه بوده است. در واقع، این روزها بار دیگر ثابت می کند که بازیکن بزرگ بودن ارتباطی با توانایی مربیگری ندارد. مهدوی کیا مصداقی از این واقعیت است؛ اگرچه برخی تلاش های رسانه ای تلاش داشت تا به گونه ای دیگر عمل کند اما واقعیت تیم امید، نمایانگر تمامی واقعیت ها است.

پایان نمایش رسانه‌ای درباره پروژه مهدوی‌کیا در تیم امید/ رؤیای المپیک از دست می‌رود؟!

*نگران پاریس باشیم!
تیم ملی امید که نام دیگر آن تیم المپیک و است بایستی تا چندی دیگر برای کسب سهمیه بازیهای پاریس رقابت کند، اکنون طلسمی 58 ساله را یدک می کشد. اکنون 58 سال است که فوتبال کشورمان نتوانسته در بازیهای المپیک حضور داشته باشد و این رویای همواره بوده تا بتوانیم به این رویداد بزرگ برسیم. نمایش تیم امید در ازبکستان و توانمندی مهدی مهدوی کیا نشان داد که اگر می خواهیم به این رویا برسیم، اگر ماموریت ناممکنی را پیشرو نداشته باشیم، راهی بس دشوار را داریم که امکان رسیدن به پاریس نزدیک به صفر است!

فدراسیون فوتبال که اکنون یک فرد فنی را در راس خود می بیند که سالها در کمیته فنی و کمیته آموزش حضور داشته، بی تردید بهتر می داند که بار این تیم با مهدوی کیا و امثال او به منزل مقصود نمی رسد. اکنون وقت آن رسیده که فدراسیون تصمیم درستی بگیرد. برای آنکه رویای رسیدن به المپیک طولانی تر نشود، بایستی امروز انتخاب کرد. این تیم با مهدوی کیا به جایی نخواهد رسید و این را همه می دانند و باید امروز اقدام کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان