۴ غذای خوشمزه و راحت با اسفناج

اسفناج یکی از مغذی ترین سبزیجاتی است که در فصل پاییز و زمستان بیشتر یافت می شود. اسفناج را برای آهن فراوانی که دارد معمولا در کنار غذا یا به صورت یک پیش غذای سرو می کنند. در این مقاله قصد داریم چهار غذای خوشمزه با اسفناج که به راحتی می توانید در منزل آماده کنید را معرفی کنیم.

4 غذای خوشمزه و راحت با اسفناج

اسفناج یکی از مغذی ترین سبزیجاتی است که در فصل پاییز و زمستان بیشتر یافت می شود. اسفناج را برای آهن فراوانی که دارد معمولا در کنار غذا یا به صورت یک پیش غذای سرو می کنند. در این مقاله قصد داریم چهار غذای خوشمزه با اسفناج که به راحتی می توانید در منزل آماده کنید را معرفی کنیم.

بورانی اسفناج

ترکیب اسفناج پخته و تازه با ماست چکیده و ماست معمولی را بورانی اسفناج می گویند. برای تهیه این غذای خوشمزه به حداقل یک کیلوگرم اسفناج، دو پیمانه ماست موسیر، سیر و کمی نمک و فلفل نیاز دارید. اسفناج ها را به خوبی بشویید و سپس آن را خرد کنید. برای اینکه اسفناج به خوبی پخته شود، نصف فنجان آب را در قابلمه بریزید و سپس اسفناج را به آن اضافه کنید تا به خوبی بخار پز شود. سپس سیر را رنده کرده و به اسفناج اضافه نمایید. وقتی آب داخل قابلمه به خوبی خشک شد، نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید. حال ترکیب خود را درون یک ظرف بریزید و سپس با ماست مخلوط کنید. بورانی شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

سالاد اسفناج با سس کره قهوه ای

برای پخت این غذای خوشمزه به 5 پیمانه اسفناج، نصف پیمانه پنیر رنده شده، یک چهارم فنجان گردو، دو عدد پیاز، چهار قاشق کره، یک قاشق خردل، یک قاشق عسل و یک قاشق سرکه نیاز دارید. توجه داشته باشید بهتر است مواد اولیه چون عسل و اسفناج را تازه و طبیعی تهیه کنید تا کیفیت غذای شما حفظ شود. راحت ترین روش تهیه مواد اولیه ، خرید آن از میدان تره بار شهر خواهد بود، چون هر روز تازه‌ ترین محصولات به میدان های میوه و تره بار منتقل می شود. همچنین به صورت آنلاین اسنپ اکسپرس می تواند گزینه مناسبی برای تهیه محصولات با کیفیت باشد.

 برای تهیه سالاد اسفناج با سس کره، باید اسفناج ها را خرد کرده و سپس با گردو و پیاز مخلوط کنید .کره را در تابه آب کرده و هم بزنید تا رنگ آن تغییر کند. حال عسل، خردل و سرکه را با کره  مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سس آماده شده را بر روی ترکیب اسفناج بریزید و سپس آن را نوش جان کنید.

خوراک اسفناج و نخود

برای تهیه این غذای خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • یک پیاز کوچک
  • نصف پیمانه گوجه فرنگی خشک شده
  • چهار حبه سیر
  • یک قاشق غذاخوری زنجبیل
  • یک عدد لیمو
  • 400 گرم نخود پخته
  • 500 گرم اسفناج
  • 300 گرم شیر نارگیل

در روغن، پیاز را به خوبی تفت دهید سپس گوجه خشک شده را به همراه زنجبیل، سیر، لیمو و فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید 5 دقیقه به خوبی پخته شود. نخود پخته شده را کمی تفت داده و سپس به ترکیب خود اضافه کنید. اسفناج را نیز به مواد خود بیفزایید و اجازه دهید به خوبی نرم شود. شیر نارگیل و آبلیمو تازه را به ترکیب خود بیفزایید و زمانی که مواد داخل قابلمه شروع به قل زدن کرد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید 10 دقیقه به خوبی بپزد. این غذای خوشمزه را می توانید به صورت مجزا یا به عنوان سس روی سیب زمینی و کباب بریزید و میل کنید.

املت اسفناج و پنیر و سیب زمینی

برای پخت این صبحانه خوشمزه به یک عدد سیب زمینی، یک برش بیکن، کمی روغن زیتون، سه فنجان اسفناج، تخم مرغ و کمی پنیر چدار نیاز دارید. سیب زمینی های خود را با چنگال سوراخ کنید و برای 5 دقیقه در مایکروویو بگذارید، سپس آن ها را خرد نمایید. بیکن را درون یک ماهیتابه به خوبی ترد کنید و سپس روغن و سیب زمینی را به آن بیافزایید و مواد را به خوبی هم بزنید. در مرحله بعد اسفناج را به ماهیتابه اضافه کنید و برای دو دقیقه اجازه دهید تا اسفناج به خوبی نرم شود. به ترکیب خود نمک را بیافزایید و تخم مرغ را نیز میان ترکیب بشکنید. حرارت گاز را کم کنید تا سه دقیقه به خوبی مواد شما پخته شود. حال پنیر را بر روی مواد بریزید و درب ماهیتابه را بگذارید تا آب شود. غذای شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان