مصرف فیبر بیشتر سلامتی بیشتر

فرادی که از فیبرها در انواع مختلف آن چه طبیعی و چه داروئی استفاده می‌کنند از سلامتی بهتری برخوردار هستند.

مصرف فیبر بیشتر سلامتی بیشتر

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

افرادی که از فیبرها در انواع مختلف آن چه طبیعی و چه داروئی استفاده می‌کنند از سلامتی بهتری برخوردار هستند.

فیبر توصیه شده در آقایان 38 گرم و برای خانم‌ها 25 گرم در روز می‌باشد، در حالی‌که به طور معمول، آقایان 18 گرم و خانم‌ها 15 گرم فیبر در روز دریافت می‌کنند. از آنجائیکه ما مشکل خود را نمی‌دانیم بنابراین راه حل آن را نیز بررسی نمی‌کنیم.

با خوردن فیبر می‌توان به کنترل چربی خون و کلسترول کمک نمود. همچنین فیبر می‌تواند برای فشارخون و گلوکز خون مفید باشد و در پی آن کنترل وزن را به همراه داشته باشد.

فیبر کافی و مناسب به کارکرد دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. خوردن دو وعده میوه و 3 وعده سبزیجات در روز می‌تواند کافی باشد. در حالیکه 32 درصد افراد از میوه و 26 درصد از سبزیجات استفاده می‌کنند. مثلا فقط یک برگ کاهو و یک برش گوجه‌فرنگی را به عنوان وعده سبزیجات مصرف می‌کنیم.

می‌توان از فیبرهای طبیعی و یا فیبرهای افزودنی در خوراکی‌ها کمک گرفت، مانند نان غنی شده، ماکارونی غنی شده و یا صبحانه غنی شده.

پزشکان معتقدند که هر کدام از فیبرها چه طبیعی و چه افزودنی خاصیت مفید خاص خود را دارند. نمی‌توان انتظار داشت که همه فیبرها خاصیت یکسان داشته باشند، همانطور که نمی‌توان انتظار داشت همه ویتامین‌ها خاصیت یکسان داشته باشند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر