ماهان شبکه ایرانیان

خوب و سـالم بخورید

از مواد غذایی محلی استفاده کنید از این طریق هم در هزینه‌ها مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی می‌کنید و هم مواد غذایی سالمتری مصرف می‌کنید.

خوب و سـالم بخورید

 تحریریه دنیای زنان

حدود 19درصد از انرژی کلی به کار گرفته شده در آمریکا، برای تولید و نگهداری مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود. این مقدار را می‌توان تغییر داد و با ساده‌ترین و کوچکترین قدم‌ها، آنرا به حداقل رساند یا اینکه به این رویه ادامه داد. 

گوشت کمتری بخوریم

تولید گوشت بار سنگین در منابع سوخت محسوب می‌شود. به طور کلی از سال 2000 به بعد، تولید گوشت جهانی 20 درصد افزایش یافته است گوشت گوساله، مرغ، بوقلمون و در بسیاری کارخانه‌ها و دامپروری‌ها پرورش داده می‌شوند و هر روز میلیون‌ها تن دی‌اکسیدکربن و گاز متان تولید می‌کنند. 

با کاهش میزان گوشت مصرفی، می‌توانیم به اندازه بزرگی از آلودگی آب‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها و فضاهای سبز، هورمونها و آنتی‌بیوتیک‌ها جلوگیری کنیم. کاهش میزان تقاضای گوشت، باعث کاهش تقاضای ذرت، سویا و محصولات تولید شده از آنها می‌شود چرا که این محصولات برای تولید گوشت به کار گرفته می‌شوند. 

از مواد غذایی سالم و ارگانیک استفاده کنیم

بهتر است از پول‌های خود برای ایجاد تغییر در غذاهای فرآوری شده و بسته‌بندی شده استفاده کنید و تا جائیکه ممکن است  طور میانگین غذاهای بسته‌بندی شده مسافت زیادی  را طی می‌کنند تا از کارخانه‌های تولیدی به خانه‌‌های شما برسند بنابراین حتی اگر می‌‌خواهید از مواد بسته‌بندی شده استفاده کنید، بهتر است به دنبال آنهایی باشید که حداقل فاصله را از شما دارند. سعی کنید سبزیجات، تخم‌مرغ، پنیر و نان خود را از سوپرمارکت‌های محلی تهیه کنید. 

کمتر از 1 درصد از زمین‌های کشاورزی و زراعی دنیا به صورت ارگانیک مدیریت و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند یعنی بیشتر از 99درصد از زمین‌های کشاورزی با انواع مواد شیمیایی آفت‌کش‌ها، آنتی‌بیوتیک‌‌ها، هورمون‌ها و سایر داروها آلوده می‌شوند. زمین‌های ارگانیک حدود 70درصد کمتر از زمین‌های صنعتی انرژی مصرف می‌کنند و از طرف دیگر از انواع سموم و آفت‌کش‌ها در آنها استفاده نمی‌شود و محصولات بسیار سالم‌تری دارند. هرچه بیشتر از مواد غذایی ارگانیک خریداری کنید،‌ تقاضای آنها بیشتر می‌شود و میزان تولید آنها افزایش پیدا می‌کند. 

به طور کلی سعی کنیم کمتر غذا بخوریم

با کاهش میزان کالری دریافتی و کمتر غذاخوردن، می‌توانید گام بزرگی در جهت افزایش سلامت خود بردارید و از این راه محیط خود را نیز سالم‌تر نگاه دارید. با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سالهای 2000-1971، خانم‌های آمریکایی 22 درصد افزایش کالری دریافتی داشتند، یعنی خانم‌های نسل جدید نسبت به نسل‌های قبلی 22 درصد ببیشتر کالری دریافت می‌کنند به عبارت دیگر میزان کالری دریافتی روزانه آنها از 1542 به 1877 رسیده است و این میزان در مورد آقایان حدود 7 درصد بوده است یعنی اگر آنها قبلا روزانه 2450 کالری دریافت می‌کردند این رقم به 2618 کالری رسیده است میزان کالری دریافتی خانمها باید روزانه 1600 باشد و میزان کالری دریافتی آقایان 2200 کالری. 

با توجه به این آمار و ارقام و افزایش میزان کالری دریافتی بی‌شک خطر چاقی و در نتیجه آن بروز برخی بیماریهای حاد، بیش از پیش مردم را تهدید می‌کند. کمتر غذاخوردن، باعث می‌شود ، احساس سلامت بیشتری ‌کنید و می‌توانید از این طریق محیط سالمتری را برای خود حفظ کنید. 

قبل از خوردن خوب فکر کنید

برای آنکه به برنامه‌ غذایی خود ارزش بدهید، بهتر است که با فکر غذا بخورید. به مواد افزودنی و نگهدارنده غذاها توجه کنید. مقدار کالری موجود در غذاهای مصنوعی و بسته‌بندی شده را نیز در نظر داشته باشید.
کمتر غذاخوردن، مصرف مواد غذایی محلی، استفاده از گیاهان و سبزیجات بیشتر و به طور ایده‌آل استفاده از غذاهای ارگانیک، تفاوت‌های بزرگی را در زمینه تولید مواد غذایی ایجاد می‌کند و باعث افزایش سلامت شما و افزایش سلامت کره خاکی‌تان می‌شود. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان