میزان مجاز وزن کم کردن در طول هفته و ماه چقدر است؟

مقالات و توصیه‌های علمی و کتب مرجع همگی توصیه می‌کنند باید کاهش انرژی دریافتی افراد را از طریق رژیم غذایی طوری تنظیم کنیم که این افراد کاهش وزنی

میزان مجاز وزن کم کردن در طول هفته و ماه چقدر است؟

فارس نوشت: استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:براساس مقالات علمی هر فرد باید برای وزن کم کردن در هفته نیم تا یک کیلو و در ماه دو تا 4 کیلوگرم وزن کم کند.

فرزاد شیدفر، استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «میزان مجاز وزن کم کردن در طول هفته و ماه»، بیان داشت:مقالات و توصیه‌های علمی و کتب مرجع همگی توصیه می‌کنند باید کاهش انرژی دریافتی افراد را از طریق رژیم غذایی طوری تنظیم کنیم که این افراد کاهش وزنی حدود نیم تا یک کیلو در هفته و دو تا 4 کیلوگرم در ماه داشته باشند.

وی ادامه داد:‌البته گاهی شرایط خاصی وجود دارد؛ مثلا همکاران جراح ما بیان می‌کنند که خطر خاصی برای بیمار وجود دارد و باید وزن را سریعتر کم کند؛ چراکه ممکن است فرد دچار سکته قلبی شود.

این استاد تغذیه خاطرنشان کرد:‌می‌توانیم در چنین شرایط بیمار کاهش وزن را بیشتر کنیم که این کار با همکاری تیم جراح، تغذیه و داخلی انجام می‌شود و می‌توان تصمیم گیری کرد.

شیدفر اضافه کرد:‌در وضعیت معمولی همان مقدار کاهش وزن توصیه شده؛یعنی در هفته بین نیم کیلو تا یک کیلو و 2 کیلو تا 4 کیلو گرم در ماه توصیه می‌شود.

 بیشتربخوانید:

ترفندهایی برای لاغری سریع وبالا بردن سوخت و ساز بدن

چندروش شگفت انگیز برای کوچک کردن شکم

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان