معرفی پارک مرکزی نیویورک

پارک مرکزی یا «سنترال پارک» نقشی اساسی در زندگی روزمره ساکنین شهر نیویورک دارد. ۸۴۳ هکتار فضای سبز، دریاچه و مسیرهای پیاده‌روی در این پارک وجود دارند که پیرامون آن‌ها را شهر نیویورک و خیابان‌های شلوغ آن فرا گرفته است. طراحی پارک توسط فردریک لا اولمستد و کالورت واکس در سال ۱۸۵۷ میلادی انجام شده بود.

معرفی پارک مرکزی نیویورک

پارک مرکزی یا «سنترال پارک» نقشی اساسی در زندگی روزمره ساکنین شهر نیویورک دارد. 843 هکتار فضای سبز، دریاچه و مسیرهای پیاده‌روی در این پارک وجود دارند که پیرامون آن‌ها را شهر نیویورک و خیابان‌های شلوغ آن فرا گرفته است. طراحی پارک توسط فردریک لا اولمستد و کالورت واکس در سال 1857 میلادی انجام شده بود.

پارک مرکزی شهر نیویورک برای اولین بار در زمستان سال 1859 میلادی افتتاح و به اولین فضای سبز و پارک مصنوعی آمریکا تبدیل شد. این پارک از سمت جنوب به خیابان 59ام، از شمال به خیابان 110ام، از غرب به پارک مرکزی غربی و از شرق به خیابان پنجم نیویورک منتهی می‌شود. افرادی که به شهر نیویورک سفر می‌کنند، از زیبایی و اندازه این پارک شگفت‌زده می‌شوند.

این پارک، مکان خارق‌العاده‌ای برای آرامش به شمار می‌رود و حس بهتری از زندگی در شهر نیویورک را به شما می‌دهد. جدا از اینکه پارک مرکزی مکانی ایدئال برای گردش، پیکنیک و پیاده‌روی به شمار می‎‌رود، محل برگزاری رویدادها و فستیوال‌های مختلفی است. در ادامه همراه با ما باشید تا پارک مرکزی نیویورک را به شما معرفی کنیم.

گردش در پارک مرکزی نیویورک

هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای می‌تواند به راحتی در بخش‌های مختلف پارک مرکزی نیویورک گردش کند. البته می‌توان به همراه تورهایی که در اینجا برگزار می‌شوند،‌ از مناظر دیدنی پارک نیز دیدن کرد. سواری در چرخ و فلک، گشت و گذار با قایق در دریاچه و استراحت در فضای سبز پارک نیز از جمله کارهایی هستند که می‌توانید در پارک مرکزی انجام بدهید. بازدید از یادبود مزارع توت فرنگی (Strawberry Fields) نیز باید در برنامه بازدید شما قرار داشته باشد.

هتل‌های نزدیک پارک مرکزی نیویورک

 

پارک مرکزی نیویورک در میان ساختمان‌ها و برج‌های مختلفی قرار گرفته است و فضایی سرسبز در میان ساختمان‌های بتنی به شمار می‌رود که منظره‌ای خیره‌کننده و تماشایی دارد. برای اینکه بتوانید شاهد چنین مناظر بسیار زیبا و خیره‌کننده از پارک مرکزی باشید، بهتر است در یکی از هتل‌های اطراف این پارک اقامت کنید. از جمله هتل‌های اطراف پارک مرکزی نیویورک نیز می‌توان به جی دابلیو ماریوت اسکس هاوس (JW Marriott Essex House)، هتل ریتز کارلتون (Ritz-Carlton)، هتل پلازا (The Plaza)، هتل پیر (The Pierre)، هتل پارک لین (Park Lane)، هتل بین‌المللی ترامپ (Trump International)، هتل ماندرین اورینتال (Mandarin Oriental)، هتل شری ندرلند (Sherry Netherland)، هتل اکسلسیور (Excelsior) و هتل آستور (Astor) اشاره کرد. تمام این هتل‌ها به جز هتل «آستور» و هتل «اکسلسیور» بسیار گران و لوکس هستند.

جاهای دیدنی پارک مرکزی نیویورک

پارک مرکزی نیویورک علاوه بر داشتن فضایی سبز و دوست‌داشتنی، دارای جاذبه‌ها و مجسمه‌های مختلفی است که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جالب‌توجه باشد. یکی از جاذبه‌های پارک مرکزی نیز دریاچه بزرگ آن است که بسیار خیره‌کننده و تماشایی به نظر می‌رسد. در بازدید از این پارک از باغ وحش آن نیز می‌توانید دیدن کنید و حیوانات مختلفی را در درون فضایی سبز مشاهده کنید. مجسمه آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland Statue)، فواره فرشته درون آب (Angel in the Water Fountain)، مسیر پیاده‌روی‌ای به نام مال (The Mall) و یادبود مزارع توت فرنگی (Strawberry Fields) از جمله جاذبه‌های پارک مرکزی نیویورک به شمار می‌روند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

کنسرت‌ها و رویدادهای پارک مرکزی نیویورک

در تمام ماه‌های سال رویدادهای مختلفی در پارک مرکزی نیویورک برگزار می‌شوند و این رویدادها در تابستان بیشتر هستند. برای آنکه بتوانید درک بهتری از زندگی در شهر نیویورک داشته باشید، بهتر است در سفر خود به این شهر و بازدید از پارک مرکزی حتما در یکی از کنسرت‌ها و رویدادهای برگزارشده در این مکان شرکت کنید.

رستوران‌ها در پارک مرکزی نیویورک

اگر به هنگام بازدید خود از پارک مرکزی نیویورک گرسنه شدید می‌توانید از رستوران‌ها و غرفه‌های مختلفی که در آنجا وجود دارند، غذا تهیه کنید. رستوران Tavern on the Green یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین رستوران‌های نیویورک به شمار می‌رود که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. مطمئنا غذا خوردن در این رستوران درون پارک مرکزی می‌تواند تجربه‌ای جدیدی را برای شما رقم بزند. رستوران Loeb Boathouse نیز در نزدیکی دریاچه قرار دارد و غذاهای متنوعی را سرو می‌کند. جدا از این دو رستوران برجسته، در نقاط مختلف پارک مرکزی نیویورک می‌توان غرفه‌های دست‌فروشی را مشاهده کرد که هات‌داگ، پرتزل، انواع نوشیدنی‌ها و بستنی را می‌فروشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان