چالش وریا غفوری در باشگاه استقلال

یک جدایی جنجالی؟

دنیای اقتصاد : از همان شب جشن قهرمانی استقلال در لیگ بیست‌ویکم و اظهارات وریا غفوری معلوم بود که سرنوشت او در این تیم، قابلیت تبدیل شدن به یک بحران بالقوه را دارد. کاپیتان استقلال که قراردادش با این تیم خاتمه یافته و بازیکن آزاد تلقی می‌شد، به صراحت گفت: «قصد دارم در این تیم بمانم، مگر اینکه یک عده نخواهند.»

 این «یک عده» که غفوری در سخنانش به آنها اشاره کرد، تبدیل به معمایی برای هواداران استقلال شدند. به این ترتیب شرایط به شکلی پیش رفت که اگر به هر دلیلی قرارداد غفوری تمدید نمی‌شد، هواداران سراغ اراده‌ها و انگیزه‌های بیرونی را می‌گرفتند و حالا انگار همان زمان است. با وجود اصرار چندین باره غفوری به ادامه حضور در استقلال، دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب کسی سراغ او نرفته و روند مذاکره با این بازیکن آغاز نشده است. وریا چندین بار از این بابت ابراز شکایت و گلایه کرد، اما اینها هم باعث نشد کسی در باشگاه استقلال پا پیش بگذارد و با غفوری حرف بزند. محمد مومنی، عضو هیات‌مدیره استقلال چند روز پیش در واکنش به گله‌های تمام‌نشدنی غفوری گفته بود: «ایشان کاپیتان تیم ماست و برایش احترام خاصی قائل هستیم، اما در این مدت درگیر انتخاب سرمربی تیم بودیم و هنوز با هیچ‌کدام از بازیکنان برای تمدید قرارداد مذاکره نکرده‌ایم.» کمی بعدتر اما قرارداد نفراتی مثل آرمان رمضانی و مهدی مهدی‌پور تمدید شد و البته باشگاه از چند خرید جدیدش هم رونمایی کرد. به این ترتیب روشن شد آنها کار تیم بستن را آغاز کرده‌اند، اما باز هم کاپیتان در اولویت‌های‌شان نبوده است.

همزمان شایعات زیادی هم در مورد نزدیک شدن غفوری به فولاد سر زبان‌ها افتاد که به تشویش هواداران استقلال دامن زد. کار حتی به جایی رسید که سه‌شنبه‌شب چند خبرگزاری با صراحت و قاطعیت خبر جدایی وریا غفوری را منتشر کردند. یکی از آنها نوشته بود: «کاپیتان استقلال مدتی قبل اعلام کرده بود منتظر تماس مسوولان این باشگاه است تا قراردادش را با این تیم تمدید کند. مسوولان استقلال هم گفته بودند تمدید قرارداد غفوری منوط به تایید ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان است. غفوری به‌دلیل عدم تماس مسوولان استقلال تصمیم به جدایی گرفت. گفته می‌شود مقصد بعدی غفوری فولاد خوزستان خواهد بود.» این اخبار نگرانی هواداران استقلال را به بالاترین حد ممکن رساند و یک هشتگ در حمایت از وریا هم در توییتر ترند شد. دیروز حتی اخباری در مورد تجمع استقلالی‌ها در حمایت از کاپیتان تیم‌شان هم منتشر شد.

به‌طور کلی ماجرای غفوری کمی عجیب و پیچیده شده است. او شش فصل در استقلال توپ زد و زمانی جزو آماده‌ترین بازیکنان این تیم بود، اما عملکردش به تدریج رو به افول گذاشت، به‌طوری که فصل گذشته اغلب اوقات روی نیمکت نشست و پشت خط جوانی به اسم صالح حردانی ماند. همه اینها یعنی قطع همکاری احتمالی با یک بازیکن 34 ساله نباید چندان عجیب باشد، اما برخی این موضوع را به موضع‌گیری‌های اجتماعی چند وقت اخیر غفوری ربط می‌دهند و همین مساله، داستان او را غامض و ملتهب کرده است. گروهی هم عقیده دارند باشگاه باید شأن و منزلت کاپیتان تیمش را رعایت کند، حتی اگر نظر آنها قطع همکاری باشد. نهایتا باید دید داستان استقلال و کاپیتانش به کجا کشیده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان