۹ فایده بی‌نظیر نعناع برای پوست

نعناع یک طعم دهنده محبوب در سراسر جهان است و برای پوست مزایای فوق العاده‌ای دارد.

9 فایده بی‌نظیر نعناع برای پوست

نعناع معمولا به عنوان پودینا شناخته می شود، یک طعم دهنده محبوب در سراسر جهان است، با توجه به مزایای فوق العاده ای که برای مراقبت از پوست دارد، به یک عنصر رایج در صنعت مراقبت از پوست تبدیل شده است.

نعناع در کرم ها و لوسیون ها، پاک کننده ها، شامپوها، بالم لب ها و حتی نرم کننده ها نیز استفاده می شود. یکی از خواص شگفت انگیز آن حس خنک کنندگی آن است.

فواید نعناع برای پوست

نعناع منبع فراوانی از منتول بوده و خواص ضد باکتریایی قوی دارد. اغلب در پاک کننده ها، قابض ها، تونرها و مرطوب کننده ها استفاده می شود. این ماده فواید زیر را برای پوست شما به همراه دارد:

روشن کننده رنگ صورت

نعناع اثر طراوت بخش و تسکین دهنده ای روی پوست دارد. زمانی که روی پوست استفاده می شود، می تواند لک های صورت را کم رنگ کند. این کار باعث می شود پوست شما بعد از هر بار استفاده؛ روشن و با طراوت به نظر برسد.

درمان آکنه

نعناع خاصیت ضد باکتری قوی دارد و حاوی اسید سالیسیلیک است که هر دو به صورت موثر از آکنه جلوگیری می کنند. همچنین حاوی ویتامین A است که ترشح چربی را در افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند کنترل می کند. استفاده از این ماده ممکن است به درمان آکنه و در عین حال تمیز کردن منافذ پوست کمک کند.

تسکین نیش پشه و سایر تحریکات

خواص ضد التهابی قوی این ماده باعث تسکین سوزش ناشی از نیش پشه و سایر تحرکات پوستی می شود.

کمک به آبرسانی پوست

زمانی که نعناع با مواد مناسب استفاده می شود، با سفت کردن منافذ پوست، رطوبت را در پوست قفل می کند. همچنین پوست های خشک و تحریک شده که خارش می کند را نرم و آرام می کند.

تقویت کننده پوست

نعناع یک قابض ملایم است که می ‌توان از آن برای تقویت پوست استفاده کرد. این ماده ممکن است کثیفی را از منافذ پوست شما پاک کند. آن را ترمیم کند تا پوستی صاف، نرم و مرطوب‌ داشته باشید.

درمان جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه زمانی به وجود می آیند که کثیفی و روغن در منافذ پوست شما جا گرفته و آن ها را مسدود کند. همان طوری که در بالا ذکر شد، نعناع منافذ پوست شما را تمیز نگه داشته و آن ها را سفت می کند. با این کار می توانید از شر جوش های سر سیاه خلاص شده و از بروز مجدد آن ها جلوگیری کنید.

کمک به جوان سازی پوست

استفاده موضعی از نعناع باعث تقویت گردش خون گردیده و پوست را تغذیه می کند. این کار پوست شما را جوان و سالم نگه می دارد. نعناع همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده که پوست شما را در برابر آسیب های احتمالی سالم نگه می دارد.

کاهش روند پیری

اطمینان از تغذیه و هیدراته نگهداشتن پوست تنها راه کاهش روند پیری به حساب می آید. از آن جایی که نعناع گردش خون را در پوست شما تقویت کرده و آن را هیدراته می کند، تشکیل چین و چروک و خطوط ریز را نیز به تاخیر می اندازد.

درمان اسکارهای آکنه

محتوای اسید سالیسیلیک برگ نعناع به گردش سلولی کمک می کند. به علاوه سلول های مرده پوست را از بین برده و سلامت سلول های جدید را تضمین می کند. این کار به شما کمک می کند تا با محو کردن آثار آکنه به پوستی شفاف دست یابید.

کاهش و درمان حلقه های سیاه زیر چشم

سیاهی دور چشم می تواند عوامل بی شماری داشته باشد، اما نعناع با محتوای آنتی اکسیدانی خود می تواند آن ها را کاهش داده و از بروز آن جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در نعناع به بهبود پوست و احیای مجدد آن کمک می کند. پوست زیر چشم شما آسیب پذیر و خیلی حساس است. آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن رادیکال های آزاد به رفع این نقیصه می پردازند.

نحوه استفاده از نعناع برای پوست

ترکیب خیار، برگ نعناع و عسل برای سفید کردن پوست

عسل دارای خاصیت سفید کنندگی ملایمی است که می تواند رنگ برنزه را روشن کرده و لک ها را محو کند. همچنین می تواند از رنگدانه های پوست جلوگیری کند، صورت شما را پاک و به درخشش چهره شما کمک کند. خیار پوست شما را آبرسانی می کند و دارای خواص تسکین دهنده ای است که التهابات پوستی را از بین می برد.

مواد لازم
½ اینچ برش خیار
10 الی 12 برگ نعناع
2/1 قاشق غذاخوری عسل
زمان آماده سازی
2 دقیقه

دستورالعمل

مواد را با هم آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی صورت بماند. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک موز و نعناع برای پوستی درخشان

موز منبع غنی ویتامین های A، B، C و E می باشد. پتاسیم، لکتیک اسید، اسیدهای آمینه و روی نیز در آن موجود می باشد. ترکیبی از این مواد مغذی به آبرسانی پوست، تغذیه آن، مبارزه با آسیب اکسیداتیو کمک می کند. از طرفی به جلوگیری از آکنه محو شدن اسکارهای آکنه، افزایش تولید کلاژن، مبارزه با آسیب اشعه ماوراء بنفش و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می پردازد.

هرگاه با نعناع ترکیب گردد سلامت پوست را تقویت کرده و ظاهر درخشان را به ارمغان می آورد.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری موز له شده
10 الی 12 عدد برگ نعناع
زمان آماده سازی
2 دقیقه

دستورالعمل

موز و برگ نعناع را با هم آسیاب کنید تا مخلوط یکدستی به دست آید. این مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید 15 الی 30 دقیقه روی صورت بماند. در نهایت صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را 1 الی 2 بار در هفته تکرار کنید.

فواید نعناع برای پوست؛ ماسک لیمو و نعناع برای آکنه

برگ های نعنا حاوی اسید سالیسیلیک هستند که آکنه را درمان کرده و از بروز مجدد آن جلوگیری می کنند. آب لیمو دارای خواص سفید کنندگی ملایمی است که اسکارهای آکنه را محو می کند. آب لیمو همچنین حاوی ویتامین C بوده که به بهبودی و تقویت پوست شما کمک می کند.

مواد لازم

10 الی 12 عدد برگ نعناع
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
زمان آماده سازی
2 دقیقه

دستورالعمل

برگ های نعناع را در هاون خرد کرده و آب لیمو را به آن علاوه کنید. این مخلوط را روی آکنه، اسکارهای آکنه و نواحی مستعد آکنه پوست خود بمالید. بگذارید حدود 15 دقیقه روی آن ها بماند. بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید. این کار را روزی یک بار انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان