عرضه دو مدل اسپرت الکتریکی هیوندای

هیوندای مدل‌های تقویت‌شده خود را در زیرمجموعه‌ای به نام N عرضه می‌کند. اولین کانسپت به نام RN۲۲e براساس مدل آیونیک ۶ کارخانه ساخته شده که چند هفته پیش به بازار عرضه شد. قدرت ماشین بیش از ۵۳۶ اسب بخار است و به گفته کارخانه حداکثر سرعتش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بیشتر است.

عرضه دو مدل اسپرت الکتریکی هیوندای

هیوندای با معرفی دو کانسپت از تولید مدل‌های اسپرت الکتریکی جدید خبر داد. کارخانه کره‌ای می‌گوید این کانسپت‌ها آزمایشگاهی متحرک برای فن‌آوری‌هایی هستند که در این سری از مدل‌ها به کار گرفته خواهد شد.

هیوندای مدل‌های تقویت‌شده خود را در زیرمجموعه‌ای به نام N عرضه می‌کند. اولین کانسپت به نام RN22e براساس مدل آیونیک 6 کارخانه ساخته شده که چند هفته پیش به بازار عرضه شد. قدرت ماشین بیش از 536 اسب بخار است و به گفته کارخانه حداکثر سرعتش از 250 کیلومتر در ساعت بیشتر است.

کانسپت هیوندای با الهام از یکی از طرح‌های دهه هفتاد کارخانه ساخته شده است

کانسپت هیوندای با الهام از یکی از طرح‌های دهه هفتاد کارخانه ساخته شده است

کانسپت دوم به نام «N ویژن 74» با الهام از مدلی از هیوندای ساخته شده که در دهه هفتاد میلادی طراحی شد، اما هرگز تولید نشد. در سال 1974 هیوندای طراحی اولین مدل خود را به جورجتو جوجارو، طراح مشهور ایتالیایی سپرد. جوجارو برای هیوندای یک مدل کوپه از پونی هم طراحی کرد، اما این پروژه به سرانجام نرسید. طراحان هیوندای با استفاده از خطوط اصلی این طرح، ماشینی اسپرت و عضلانی طراحی کرده‌اند.

هیوندای از سال آینده مدل‌های تقویت‌شده الکتریکی به بازار عرضه می‌کند

هیوندای از سال آینده مدل‌های تقویت‌شده الکتریکی به بازار عرضه می‌کند

N ویژن 74 قوای محرکه هیدروژنی دارد که بیش از 670 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و سرعتش بیش از 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. هیوندای می‌گوید این کانسپت با یک باک پر از هیدروژن می‌تواند بیش از 600 کیلومتر حرکت کند.

هیوندای RN22e

هیوندای RN22e

هیوندای N Vision 74

هیوندای N Vision 74

هیوندای درباره زمان عرضه مدل‌هایی که قرار است براساس این دو کانسپت‌ ساخته شوند حرفی نزده، اما گفته می‌شود مدلی براساس RN22e در دست ساخت است و دو سال دیگر به بازار خواهد آمد. علاوه بر این دو کانسپت، هیوندای ساخت یک مدل اسپرت از مدل الکتریکی دیگرش، آیونیک 5 را در دست دارد که قرار است در سال 2023 به بازار بیاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان