ماهان شبکه ایرانیان

با رژیم پرفیبر، کمتر غذا بخورید

هرگز یکباره به سمت یک رژیم غذایی پر فیبر نروید بلکه به بدنتان فرصت دهید تا به این رِژیم عادت کند. برای همین به تدریج غذاهای پر فیبر را در رژیم غذایی‌تان وارد کنید و یادتان باشد که آب فراوانی بنوشید.

با رژیم پرفیبر، کمتر غذا بخورید

آذین صحابی

 

 

وجود فیبر در رژیم غذایی بسیار مهم است، چرا که به پایین آوردن سطوح کلسترول خون کمک می‌کند و باعث می‌شود فرآیند هضم غذا آسان‌تر صورت گیرد. فیبرها خطر بروز سرطان روده را نیز کاهش می‌دهند و باعث می‌شوند که معده فوراً از غذا پر شود و دیگر غذاهای پرکالری را روانه معده نکنیم و به این ترتیب، با القای حس سیری به ما کمک می‌کند، کمتر غذا بخوریم تا لاغر شویم. افزون بر این مصرف غذاهای حاوی فیبر به تنظیم قند خون هم کمک می‌کند.

در اینجا فهرستی از غذاهایی که دارای فیبر فراوان هستند را می‌خوانید 

میوه‌های پر فیبر

سیب، گریپ فروت، موز، میوه‌های خشک شده، گلابی و آلو خشک.  

سبزی‌های پر فیبر

آواکادو، هویج، ذرت، نخود، کلم، سیب‌زمینی، اسفناج، لوبیای قرمز، عدس و دانه‌های سویا. 

غلات

برنج، جوی دوسر و سبوس. 

با استفاده از این موادغذایی می‌توان غذاهای متنوع درست کرد که انواع سالادها و نان‌های غلات کامل از این دسته‌اند. همچنین دقت کنید که میوه‌ها را با پوست بخورید، چرا که پوست میوه منبع اصلی فیبر آن است.
کاهش وزن یکی از پیامدهای طبیعی پیروی از یک رژیم غذایی پرفیبر است، چرا که معده را با مواد غذایی کم کالری پر می‌کند و اجازه نمی‌دهد که پرخوری کنیم. اگر میزان کالری‌های دریافتی بدن کاهش یابد، وزن نیز به تبع آن کاهش خواهد یافت. 

هنگام پیروی از رژیم به این نکات دقت کنید

 هرگز یکباره  به سمت یک رژیم غذایی پر فیبر نروید بلکه به بدنتان فرصت دهید تا به این رِژیم عادت کند. برای همین به تدریج غذاهای پر فیبر را در رژیم غذایی‌تان وارد کنید و یادتان باشد که آب فراوانی بنوشید. در ضمن لازم است میزان فیبر دریافتی‌تان را هم حساب کنید و هر روز ثبت کنید که چه میزان غذای حاوی فیبر خورده‌اید، چرا که مصرف بیش از اندازه فیبر هم مشکلاتی به همراه می‌آورد که اسهال و درد شکم از آن جمله است. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان