۴۳ هزار خودروی برقی پورشه به تعمیرگاه رفتند

به گفته پورشه خودروی برقی این شرکت تحت شرایط خاص در حین رانندگی با سرعت زیاد می‌تواند خاموش شود، اما در حالت خاموشی به راه خود ادامه دهد. ترمز خودرو نیز عمل می‌کند.

شرکت خودروسازی آلمانی پورشه به دلیل خطای نرم‌افزاری 43 هزار خودرو برقی مدل تایکان را در سراسر جهان فراخواند. تایکان نخستین خوروی برقی پورشه است که به عنوان بهترین خودرو سوپر اسپرت سال 2020 انتخاب شده بود.

کنسرن خودروسازی پورشه به دلیل خطای نرم‌افزاری تقریبا همه نسخه‌های نخستین خودروی برقی مدل تایکان Taycan را برای معاینه فنی فراخوانده است. شرکت پورشه اعلام کرده که خودرو‌های تایکان را به خاطر یک اقدام پیش‌گیرانه فراخوانده است.

به گفته پورشه خودروی برقی این شرکت تحت شرایط خاص در حین رانندگی با سرعت زیاد می‌تواند خاموش شود، اما در حالت خاموشی به راه خود ادامه دهد. ترمز خودرو نیز عمل می‌کند.

مسئولان کنسرن پورشه همچنین گفتند تا کنون این خطا در 130 مورد در میان 43 هزار خودرو فروخته شده در سراسر جهان مشاهده شده، اما تا کنون هیچ‌گونه تصادفی رخ نداده و یا خسارتی مالی به بار نیاورده است. طبق گفته شرکت پورشه نرم افزار الکترونیکی مربوط به قدرت خودرو و کنترل موتور باید بررسی و به‌روز شود.

فراخوان پورشه شامل مدل‌های Taycan و Taycan Cross Turismo می‌شود که از سال 2020 تا 2021 در آلمان و سایر کشور‌های جهان به فروش رفته است. در آلمان سه هزار و 400 خودرو از مدل‌های یاد شده فروخته شده است.

تایکان که اولین خودرو برقی پورشه آلمان است به عنوان بهترین خودرو سوپراسپرت سال 2020 معرفی شده بود.این محصول با یک‌بار شارژ می‌تواند حدود 350 کیلومتر را طی کند. با شارژسریع، باتری خودرو در مدت 22 دقیقه 80 درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل باتری‌ها با برق شهری حدود 10 ساعت طول می‌کشد.

پورشه تایکان در بازار آمریکا تا کنون با قیمت پایه 150 هزار دلار عرضه شده است.
 
منبع: دویچه وله
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان