راهنمای بازدید از کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral) بدون شک یکی از خارق‌العاده‌ترین و تماشایی‌ترین کلیساهای ساخته شده به سبک گوتیک در سراسر جهان به شمار می‌رود که همه باید حداقل یک بار از آن دیدن کنند. جدای از معماری خارق‌العاده آن، این کلیسا از شهرت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار است.

راهنمای بازدید از کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral) بدون شک یکی از خارق‌العاده‌ترین و تماشایی‌ترین کلیساهای ساخته شده به سبک گوتیک در سراسر جهان به شمار می‌رود که همه باید حداقل یک بار از آن دیدن کنند. جدای از معماری خارق‌العاده آن، این کلیسا از شهرت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار است.

ساخت کلیسای جامع نوتردام از قرن دوازدهم میلادی آغاز شد و کار ساخت آن در قرن چهاردهم میلادی به پایان رسید و از آن زمان نیز این بنای برجسته و نمادین، قلب تپنده پاریس قرون وسطایی بوده است. برای یک دوره زمانی، این کلیسا مورد بی‌توجهی قرار گرفت اما زمانی که نویسنده برجسته قرن نوزدهمی ویکتور هوگو (Victor Hugo) از این کلیسا در کتاب گوژپشت نوتردام (The Hunchback of Notre Dame) خود نام می‌برد،‌ این کلیسا بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد و توانست شهرت از دست رفته خود را بازپس بگیرد.

برج‌ها و مناره‌های کلیسای جامع نوتردام بسیار دراماتیک و خیره‌کننده هستند که توجه هر بازدیدکننده‌ای را در همان ابتدا به خود جلب می‌کنند. شیشه‌های رنگی و مجسمه‌های مختلف به کار رفته در نمای این کلیسا نیز جذابیت آن را دو چندان کرده و آن را به بنایی خاص و تماشایی تبدیل کرده است. جدا از نمای زیبای این کلیسا، با بازدید و گردش در میان دخمه‌های باستانی و زیرزمینی آن می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ شگفت‌انگیز این کلیسا بدست بیاورید. با رفتن به برج شمال کلیسا نیز می‌توانید شاهد نمایی بسیار زیبا و دیدنی از شهر پاریس باشید.

کلیسای نوتردام کجاست؟

کلیسای جامع نوتردام در منطقه ایل دو لا سیته (Ile de la Cité) شهر پاریس قرار دارد که رودخانه سن (Seine River) آن را احاطه کرده است و شهر پاریس را به دو قسمت کرانه راست و کرانه تقسیم می‌کند. یادبود تبعید جنگ جهانی دوم (World War II Deportation Memorial)، کلیسای شن شاپل (The Sainte-Chapelle chapel)، محله لاتین (The Latin Quarter) و محله مارایس (The Marais Neighborhood) از جمله جاهای دیدنی‌ای هستند که در اطراف کلیسای جامع نوتردام قرار دارند و می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. برای گردش در پاریس با قایق نیز می‌توانید از تورهای قایق‌سواری در همین نزدیکی بهره ببرید.

بهترین زمان بازدید از کلیسای نوتردام

برای بازدید از جاذبه بسیار برجسته و محبوبی همچون کلیسای جامع نوتردام باید زمانی خارج از فصل اوج گردشگری را انتخاب کنید چراکه محبوبیت این کلیسا سبب می‎‌شود تا گردشگران بسیار زیادی از آن دیدن کند و بسیار شلوغ باشد. پس بهترین زمان از ماه اکتبر تا مارس است. در این موقع از سال، می‌توانید از جمعیت‌های بسیار زیاد دوری کنید و در صف‌های طولانی منتظر نباشید.

از سوی دیگر، صبح‌ها و بعدازظهرها در طول هفته نسبت به آخرهفته‌ها خلوت‌تر است و بهتر است برنامه خود را به نحوی تنظیم کنید که در این موقع از روز از کلیسای نوتردام بازدید کنید. علاوه بر این، به هنگام صبح یا بعدازظهر، نور خورشید از پنجره‌های شیشه‌ای به داخل کلیسا وارد می‌شوند و فضایی خارق‌العاده و تماشایی را خلق می‌کنند، منظره‌ای که به هنگام بازدید در شب قادر به دیدن آن نخواهید بود. بازدید به هنگام غروب آفتاب از کلیسای جامع نوتردام نیز مناظری بسیار تماشایی را برای شما به ارمغان می‌آورد که تا مدت‌ها در ذهن شما ماندگار خواهد شد.

تورهای کلیسای نوتردام

در فضای بیرونی کلیسای جامع نوتردام و همچنین در سالن اصلی آن در داخل، تورهای رایگان و مختلفی به زبان انگلیسی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید و اطلاعات بیشتری در مورد این بنای تاریخی بدست بیاورید. تورهای کلیسای نوتردام از پایه برج شمالی شروع می‌شوند، برجی که برای رسیدن به بالای آن باید 402 پله را پشت سر بگذرانید. در برج جنوبی کلیسا نیز شاهد ناقوس 14 تنی این کلیسا خواهید بود. توجه داشته باشید که در هر 10 دقیقه، تنها 20 نفر اجازه بازدید از برج‌ها را دارند.

موزه کلیسای نوتردام

فروشگاه و سوغاتی‌فروشی در سالن اصلی کلیسای جامع نوتردام به چشم می‌خورد که جواهرات، تی‌شرت و دیگر هدایا با مضامین این کلیسا را به فروش می‌رساند. موزه کلیسای نوتردام نیز در گوشه‌ای از کلیسا قرار دارد و در آن، تاریخ و خاستگاه این کلیسا به نمایش در آمده است.

حقایق تاریخی از کلیسای نوتردام

  • زمانی در این مکان معبد گالو-رومی قرار داشته که وقف ژوپیتر بوده است. پس از آن نیز دو کلیسا قرون وسطایی در همین مکان ساخته شدند. پس از آن بود که در قرن دوازدهم میلادی کلیسای نوتردام در این مکان برپا شد.
  • ساخت کلیسای نوتردام در سال 1163 میلادی شروع شده بود و هزاران کارگر و صنعتگر نزدیک به 200 سال برای ساخت این شاهکار معماری گوتیک تلاش کردند.
  • کلیسای جامع نوتردام در اواخر قرن هجدهم میلادی و به هنگام انقلاب فرانسه غارت شد و آسیب بسیار جدی دید. در قرن نوزدهم میلادی، بازسازی‎‌های زیادی روی این کلیسا انجام شد و بخش زیادی از پنجره‌های شیشه‌ای، مجسمه‌ها و مناره‌های متمایز کلیسا بازسازی شدند.
  • در دوره انقلاب فرانسه، کلیسای جامع نوتردام به طور موقت به معبد عقل (Temple of Reason) تبدیل شده بود.
  • در ماه آوریل سال 2019 میلادی کلیسای نوتردام دچار آتش‌سوزی ویرانگری شد. بلافاصله پس از آن نیز کار بازسازی آن کلید خورده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان