بهترین زمان سفر به فنلاند

کشور فنلاند ترکیبی از طبیعتی وحشی، میراثی بزرگ و سنت‌های قوی به سبک مردمان شمالی یا نوردیک است. آب‌وهوا در طور سال در کشور فنلاند متفاوت است و هر کدام از فصل‌های آن نیز جذابیت‌های خاصی دارد که مطمئنا برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می‌رسد

بهترین زمان سفر به فنلاند

کشور فنلاند ترکیبی از طبیعتی وحشی، میراثی بزرگ و سنت‌های قوی به سبک مردمان شمالی یا نوردیک است. آب‌وهوا در طور سال در کشور فنلاند متفاوت است و هر کدام از فصل‌های آن نیز جذابیت‌های خاصی دارد که مطمئنا برای گردشگران بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با این حال، بهترین زمان سفر به فنلاند در طی ماه‌های مه تا سپتامبر است. در این موقع از سال، آب‌وهوا معتدل است و جاذبه‌های بسیار زیادی برای دیدن وجود دارند. در ادامه همراه با ما باشید.

در ماه‌های زمستانی در فنلاند به ندرت دمای هوا به بالای صفر درجه سلسیوس می‌رسد و با این وجود، این موقع از سال بهترین زمان برای تماشای نورهای شمالی یا شفق قطبی است که بسیار تماشایی و خیره‌کننده هستند. هر چند، فصل تابستان به لطف آب‌وهوای نسبتا گرم خود فرصت‌های بسیار خوبی برای بررسی فرهنگ و طبیعت فنلاند فراهم می‌آورد.

اواخر ماه بهار نیز به خصوص در ماه‌های مه و ژوئن،‌ خوشایندترین ماه‌ها برای بازدید از کشور فنلاند به شمار می‌رود. در ماه ژوئیه، فنلاندی‌ها به تعطیلات تابستانی می‌روند و این به معنای آن است که قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند و برخی از کارها تعطیل می‌شوند، پس بهتر است از قبل نسبت به رزرو پرواز و هتل اقدام کنید. در ماه اوت و سپتامبر، بارش باران نسبت به دیگر ماه‌های تابستان و بهار بیشتر است اما همچنان بازدیدکننده‌ها از این آب‌وهوای ملایم لذت می‌برند.

آب‌وهوای فنلاند

آب‌وهوا در کشور فنلاند در طول سال بسیار متنوع و متفاوت است. بدون شک، ژوئیه گرم‌ترین ماه سال و فوریه سردترین ماه سال در این کشور هستند و به همین ترتیب نیز این دو ماه، بارانی‌ترین و خشک‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، آب‌وهوای کلی فنلاند بسیار سرد نیست. با وجود اینکه این کشور در همان عرض جغرافیایی گرینلند جنوبی قرار دارد اما جریان‌های هوای گرم از اقیانوس اطلس و دریای بالتیک سبب شدند تا آب‌وهوای فنلاند نسبت به گرینلند جنوبی گرم‌تر باشد.

با این وجود، آب‌وهوای فنلاند متنوع است و می‌تواند به سرعت تغییر پیدا کند و این موضوع در فصل زمستان بیشتر به چشم می‌آید. زمستان‌ها در فنلاند بسیار طولانی و سرد هستند و بخش‌های شمالی این کشور حدود نیمی از سال را شاهد بارش برف هستند. میانگین دمای هوا از ماه نوامبر تا مارس به ندرت به بالای صفر درجه سلسیوس می‌رسد.

بخش‌های جنوب غربی فنلاند هرچند از آب‌وهوای گرم‌تری برخوردار هستند و در جزایر واقع شده در دریای بالتیک می‌توان این موضوع را به خوبی شاهد بود. در فصل تابستان در اینجا، همانند دیگر بخش‌های فنلاند آب‌هوا گرم و ملایم است. از ماه ژوئن تا اوت، دمای هوا بین 18 تا 23 درجه سلسیوس است. توجه داشته باشید که در بالاتر از مدار شمالگان در شمال فنلاند، شما می‌توانید خورشید نیمه‌شب را در هر تابستان تجربه کنید. در این موقع از سال، خورشید هیچ وقت غروب نمی‌کند.

رویدادها و فستیوال‌های مهم فنلاند

در ماه‌های مه یا ژوئن، آب‌وهوا در فنلاند معمولا گرم و خشک است و این به معنای آن است که می‌توان فعالیت‌های فضای باز را انجام داد و رویدادهای مختلفی را برگزار کرد. از جمله رویدادها و فستیوال‌های بهاری و تابستانی در فنلاند می‌توان به فستیوال Organ Night and Aria Festival از ماه ژوئن تا اوت، فستیوال موسیقی نانتالی (Naantali Music Festival)، فستیوال تئاتر سیاه و سفید (Black and White Theatre Festival) و فستیوال فیلم خورشید نیمه‌شب (Midnight Sun Film Festival) در ماه ژوئن و سیرکوس فینلاندیا (Sirkus Finlandia) و جشنواره موسیقی جاز پوری (Pori Jazz Festival) در ماه ژوئیه اشاره کرد. جشنواره Juhannusvalkeat یا میانه تابستان، جشنی بسیار مهم در فنلاند به شمار می‌رود. این جشن بزرگداشت و تولد جان باپتیست در نیمه تابستان جشن گرفته می‌شود.

اوج فصل گردشگری در فنلاند

هر دو فصل زمستان و تابستان به عنوان اوج فصل گردشگری در فنلاند شناخته می‌شوند و این موضوع به دلیل جاذبه‌های خاص هر فصل و رویدادهای متفاوت آن‌ها است. دلیل دیگر این موضوع نیز تعطیلات دولتی و مدارس در فنلاند به شمار می‌روند. در طی زمستان در فنلاند تنها یک هفته مدارس تعطیل می‌شوند که به آن تعطیلات اسکی‌سواری گفته می‌شود و کودکان و بزرگسالان به سراغ تعطیلات زمستانی می‌روند.

از همین رو، در هفته پایانی ماه دسامبر و اولین هفته ماه ژانویه، گردشگران زیادی را می‌توان در نقاط مختلف این کشور مشاهده کرد. ماه ژوئن تا اوت نیز به عنوان تعطیلات تابستانی گردشگران زیادی را به فنلاند جذب می‌کند. با وجود اینکه گردشگران زیادی در زمستان و تابستان از جاهای دیدنی فنلاند دیدن می‌کنند اما این به معنای آن نیست که شما نمی‌توانید پرواز یا هتل خوبی را رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به فنلاند کدام است؟

از ماه مه تا ماه سپتامبر بهترین زمان برای سفر به فنلاند به شمار می‌رود. در این موقع از سال، آب‌وهوا ملایم است و جاذبه‌های گردشگری در نقاط مختلف کشور وجود دارند که می‌تواند سفر شما را بسیار دلپذیرتر کند.

گران‌ترین زمان سفر به فنلاند کدام است؟

فنلاند به عنوان هشتمین کشور گران در اروپا شناخته می‌شود و از همین رو، گردشگران بیشتر سعی می‌کنند تا در دیگر کشورهای اروپایی اقامت کنند که در آن‌ها هزینه الکتریسیته و دیگر سرویس‌ها به مراتب ارزان‌تر است.

بهترین ماه برای بازدید از نورهای شمالی کدام است؟

فصل نورهای شمالی در فنلاند از میانه ماه اوت تا اوایل ماه آوریل ادامه دارد و بهترین زمان برای تماشای آن‌ها نیز در ابتدا و انتهای فصل است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان