راهنمای بازدید از Dubai Mall

دبی در امارات متحده عربی بیشتر برای آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، ماشین‌های اسپورت و گران قیمت و همچنین سبک زندگی مجلل خود شناخته می‌شود. همه چیز در دبی در مورد بزرگی و لوکس بودن است و این موضوع در «دبی مال» بیشتر به چشم می‌آید. از لحاظ میزان فضای دربرگرفته، این فروشگاه به عنوان بزرگترین فروشگاه جهان شناخته می‌شود.

راهنمای بازدید از Dubai Mall

دبی مال (Dubai Mall) به عنوان بزرگترین فروشگاه جهان شناخته می‌شود و بازدید از آن می‌تواند تجربه بسیار ماندگاری را برای شما رقم بزند. در ادامه به معرفی دبی مال می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

دبی در امارات متحده عربی بیشتر برای آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده، ماشین‌های اسپورت و گران قیمت و همچنین سبک زندگی مجلل خود شناخته می‌شود. همه چیز در دبی در مورد بزرگی و لوکس بودن است و این موضوع در «دبی مال» بیشتر به چشم می‌آید. از لحاظ میزان فضای دربرگرفته، این فروشگاه به عنوان بزرگترین فروشگاه جهان شناخته می‌شود.

«دبی مال» در دانتون دبی قرار گرفته که حدود 13 میلیون فوت مربع فضا را اشغال کرده و به اندازه پنج ساختمان امپایر استیت است. در این فروشگاه، بیش از 1200 مغازه، 200 رستوران و دیگر سرگرمی‌ها و تفریحات مختلف دیده می‌شود. این فروشگاه در نوامبر سال 2008 میلادی افتتاح شده و از آن زمان نیز به یکی از پربازدیدترین مکان‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. سالانه بیش از 80 میلیون نفر از این فروشگاه بازدید می‌کنند.

بخش‌های مختلف دبی مال

لباس‌ها و جواهرات بسیار لوکس و زیبایی از بهترین برندهای دنیا در «دبی مال» و در بخش مد (Fashion Avenue) این فروشگاه وجود دارند. این بخش از فروشگاه با سنگ‌های مرمر بسیار درخشان پوشیده شده و در آن لوسترها و شیشه‌های درخشانی وجود دارند که یک تجربه بسیار لوکس و پنج ستاره را به بازدیدکننده‌ها می‌دهد. کمک اختصاصی و شخصی فروشنده‌ها به خریداران سبب شده تا خرید در اینجا حسی مجلل و سلطنتی داشته باشد. در اینجا بوتیک‌هایی از برندهای گران قیمتی همچون کارتیه، دیور و گوچی دیده می‌شود.

برای خرید لوازم خانگی و همچنین لوازم تزئینی در یک مکان، می‌توانید به فروشگاه سه طبقه بلومینگدیل (Bloomingdale) یا گالری لافایت (Galeries Lafayette) از کشور فرانسه در «دبی مال» بروید. برای خرید کفش‌های شیک نیز می‌توانید به بخش کفش در طبقه همکف «دبی مال» بروید. اینجا می‌توانید شاهد بهترین برندها از بهترین طراحان کفش جهان باشید. در دیگر طبقه‌ها و بخش‌های مختلف «دبی مال» نیز می‌توانید به سراغ خرید لباس‌های اسپورت و شیک بروید و اکسسوری‌های شیک را خریداری کنید.

در طبقه همکف «دبی مال» بخشی متشکل از 200 مغازه کوچک وجود دارد که در آن‌ها جواهرات، سوغاتی‌ها، عطر و همچنین فرش به فروش می‌رسد. در اینجا همچنین می‌توانید شاهد دبی دینو (Dubai Dino) باشید که یک اسکلت پیپلودوکوس 155 میلیون ساله است. فروشگاه‌های شیرینی، کلوچه و شکلات نیز از جمله بخش‌های خوشمزه «دبی مال» به شمار می‌روند.

رستوران‌های دبی مال

مطمئنا از قدم زدن و گردش در میان مغازه‌ها و بخش‌های مختلف «دبی مال» خسته می‌شوید و یک فنجان قهوه می‌تواند شما را سرحال کند. برای نوشیدن قهوه و خوردن کیک می‌توانید به سراغ قهوه‌خانه هامینگبرد (Hummingbird) یا ماگنولیا بیکری (Magnolia Bakery) بروید. کافه باتیل (Café Bateel) و وافی گورمت (Wafi Gourmet) از دیگر کافه‌های بسیار خوب در «دبی مال» به شمار می‌روند که مطمئنا تجربه بسیار خوبی را برای شما رقم خواهند زد.

در طبقه همکف «دبی مال» می‌توانید در کافه بسیار لوکس آنجلینا (Angelina) یا آوبین (Aubaine) یک تجربه بسیار دلنشین و خوشمزه فرانسوی داشته باشید. در کافه سیریال کیلر (Cereal Killer Café) نیز می‌توانید از بین 120 صبحانه سیریال انتخاب کنید. این کافه در نزدیکی آبشار درون فروشگاه قرار دارد. در بازدید خود از «دبی مال» حتما از بزرگترین فروشگاه شکلات جهانی یعنی کندیلیشس (Candylicious) نیز دیدن کنید. در اینجا طیف گسترده‌ای شکلات‌ها، آب نبات‌ها و آدامس‌ها به چشم می‌خورند.

تفریحات دبی مال

جدا از انواع فروشگاه‌های لباس، لوازم خانگی و لوازم تزئینی و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، در «دبی مال» تفریحات متنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند شما را بسیار سرگرم کنند. در اینجا می‌توانید از آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیرآب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo) دیدن کنید و از تماشای موجودات دریایی مختلف همچون کوسه‌ها، ماهی‌ها و سفره‌ماهی‌ها لذت ببرید.

اسکیت‌سواری در پیست اسکی روی یخ با استانداردهایی در سطح المپیک در اینجا می‌تواند تجربه ماندگاری را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزند. بازدید از پارک مجازی و همچنین شبیه‌ساز پرواز با A380 نیز می‌توانید بسیار جذاب و مهیج باشد. تماشای فیلم به همراه کودکان در کیدزانیا (KidZania) نیز بسیار جالب‌توجه است.

جاهای دیدنی اطراف دبی مال

«دبی مال» در مرکز دانتون دبی قرار گرفته است و پیرامون آن را نیز برخی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی شهر فرا گرفته‌اند. در کنار «دبی مال» می‌توان بزرگترین ساختمان روی زمین یعنی برج خلیفه (Burj Khalifa) را مشاهده کرد که 160 طبقه دارد. در بین این دو ساختمان نیز بزرگترین فواره روی زمین قرار دارد. این نمایش موزیکال فواره و رقص آب و نور بسیار تماشایی است و در زمان‌های مختلفی از شب و روز اجرا می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان