روغن نارگیل گزینه سالمی برای مصرف نیست

در چند سال گذشته، مصرف‌کنندگان با اطلاعاتی در مورد فواید روغن نارگیل برای سلامتی بمباران شده‌اند: می‌تواند روند پیری را کُند نماید؛ می‌تواند به سلامت قلب و تیروئید کمک کند

روغن نارگیل گزینه سالمی برای مصرف نیست

تحریریه زندگی آنلاین : در چند سال گذشته، مصرف‌کنندگان با اطلاعاتی در مورد فواید روغن نارگیل برای سلامتی بمباران شده‌اند: می‌تواند روند پیری را کُند نماید؛ می‌تواند به سلامت قلب و تیروئید کمک کند؛ می‌تواند از شما در برابر بیماری‌هایی مانند بیماری آلزایمر، آرتروز و دیابت محافظت کند؛ و حتی در کاهش وزن هم مؤثر است.

به گزارش دنیای تغذیه از خبرگزاری مهر،  دکتر «اندرو فریمن»، مدیر پیشگیری و سلامت قلب و عروق در دنور، می‌گوید: «داده‌های بسیار کمی وجود دارد که فواید سلامتی روغن نارگیل را نشان می‌دهد. روغن نارگیل سرشار از چربی است، بنابراین بدترین چیزی است که می‌توان آن را به یک رژیم غذایی معمولی که سرشار از گوشت و پنیر فرآوری شده است، افزود.» روغن نارگیل با فشردگی چربی موجود در لایه سفید داخل نارگیل تولید می‌شود. حدود 83 درصد از کالری آن از چربی‌های اشباع شده تأمین می‌شود. حال آن را با 14 درصد کالری چربی اشباع شده در روغن زیتون و 63 درصد در کره مقایسه کنید.

دکتر «لیزا یانگ»، متخصص تغذیه، می‌گوید: «همین مسئله توضیح می‌دهد که چرا روغن نارگیل، مانند کره، در دمای اتاق جامد است و ماندگاری طولانی دارد و توانایی تحمل دمای پخت بالا را دارد.» روغن نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است که کلسترول بد (LDL) را افزایش می‌دهد. در نتیجه با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است. تحقیقات بیشتری برای تأیید سایر فواید سلامت ادعا شده در مورد روغن نارگیل مورد نیاز است. در حال حاضر، اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند به جای تکیه بر روغن نارگیل، از انواع روغن‌ها از جمله روغن زیتون و آووکادو در آشپزی استفاده کنید.

 بیشتر بخوانید:

کاربردهای جالب روغن نارگیل برای زیبایی

فواید روغن نارگیل برای پوست

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان