معرفی فیلم علمی-تخیلی و آخرالزمانی Vesper

در جامعه جهانی امروزی سرویس‌ها و کمپانی‌های بزرگی همچون دیزنی و نتفلیکس همیشه در حال ساخت فیلم هستند و همین باعث شده تا بیننده‌ها به راحتی به تماشای این فیلم‌های تولید شده در آمریکا و انگلیس بنشیند و توجه زیادی نیز نسبت به آثار دیگر کشورها نداشته باشند

معرفی فیلم علمی-تخیلی و آخرالزمانی Vesper

در جامعه جهانی امروزی سرویس‌ها و کمپانی‌های بزرگی همچون دیزنی و نتفلیکس همیشه در حال ساخت فیلم هستند و همین باعث شده تا بیننده‌ها به راحتی به تماشای این فیلم‌های تولید شده در آمریکا و انگلیس بنشیند و توجه زیادی نیز نسبت به آثار دیگر کشورها نداشته باشند. با این حال، گاهی اوقات فیلمی ساخته می‌شود که در حد و اندازه آثار هالیوودی است که می‌تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد. فیلم وِسپر (Vesper) نیز از جمله همین آثار است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

فیلم «وسپر» محصولی مشترک از بلژیک، فرانسه و لیتوانی به شمار می‌رود و فیلمبرداری آن به طور کامل در ویلنیوس لیتوانی انجام شده است. واکنش‌ها نسبت به این اثر علمی-تخیلی بسیار مثبت بوده و بسیاری از افراد نیز آن را با آثار برجسته آخرالزمانی همچون فیلم فرزندان انسان (Children of Men) مقایسه کرده‌اند.

کارگردان و نویسنده فیلم Vesper

برونو سامپر (Bruno Samper) که بیشتر برای نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کمتر شناخته‌شده لیتوانی شناخته می‌شود و یکی از آثار برجسته او فیلم امواج ناپدیدشونده (Vanishing Waves) است، یکی از کارگردان‌ها و نویسنده‌های فیلم «وسپر» به شمار می‌رود. در کنار او نیز کریستینا بویوزایت (Kristina Buozyte) به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت می‌کند. این دو قبلا در فیلم «امواج ناپدیدشونده» و همچنین فیلم بسیار موفق Kolekcioniere با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

دن لوی (Dan Levy) که قبلا موسیقی متن انیمیشن بدنم را از دست دادم (I Lost My Body) و همچنین قسمت‌هایی از انیمیشن عشق، مرگ و ربات‌ها (Love, Death, and Robots) را ساخته، وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم «وسپر» را برعهده داشته است.

داستان فیلم Vesper

فیلم «وسپر» چه از لحاظ فیلمبرداری و چه از لحاظ داستان‌سرایی ادای احترامی به آثار علمی-تخیلی و کلاسیک به شمار می‌رود و به لطف پس‌زمینه پساآخرالزمانی خود نیز توانسته یک اثر استاندارد وکامل دیستوپیایی باشد. این فیلم بر محوریت یک دختر 13 ساله به نام وسپر با بازی رافیلا چپمن (Raffiella Chapman) است که با زنی مرموز و غریبه آشنا می‌شود. سال‌ها از نابودی کل اکوسیستم زمین گذشته اما این زن غریبه رازی دارد که ممکن است جهان را نجات بدهد.

این دختر جوان که از طریق یک پهباد با پدر فلج خودش به نام داریوش با بازی ریچارد بریک (Richard Brake) در ارتباط است، باید علاوه بر زنده ماندن در این شرایط بسیار خطرناک و ناامیدانه، با استفاده از مهارت‌های خود در زمینه هک زیستی شرایط را برای آینده بهبود ببخشند.

بازیگران فیلم Vesper

ایده ساخت فیلم «وسپر» ابتدا در جشنواره‌های فیلم مختلف به مزایده گذاشته شده بود تا کمپانی‌های مختلف برای بدست آوردن حق تولید و پخش آن با یکدیگر رقابت کنند. به همین دلیل نیز بازیگران کمتر شناخته‌شده‌ای در آن به چشم می‎‌خورند اما این به معنای آن نیست که آن‌ها استعداد ندارند. عدم حضور بازیگری سرشناس و برجسته در این فیلم سبب شده تا بیننده‌ها بتوانند به خوبی درون داستان فیلم غرق شوند.

همانطور که در بالا گفته شده بود، نقش شخصیت وسپر را رافیلا چپمن بازی می‌کند. او بیشتر برای بازی در فیلم خانه دوشیژه پرگرین برای بچه‌های عجیب (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) محصول سال 2016 میلادی شناخته می‌شود. ریچارد بریک نیز نقش پدر شخصیت وسپر به نام داریوش را ایفا می‌کند.

در کنار آن‌ها نیز ادی مارسن (Eddie Marsan) در نقش جوناس و ادموند دهن (Edmund Dehn) در نقش الیاس از جمله دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. گردهم آوردن بازیگران بااستعداد و بازیگران جوان باعث شده تا این فیلم جذاب و جالب‌توجه و در عین حال ناشناخته باقی بماند.

تاریخ اکران فیلم Vesper

فیلم «وسپر» قرار است در تاریخ 30 سپتامبر سال 2022 میلادی (جمعه 8 مهر 1401) روی پرده سینماها اکران شود. این فیلم در همان روز به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد تا همه بتوانند به تماشای آن بنشینند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان