پروفیل ترمووود

چوب ترمو برای تراس و قیمت آن و رنگ آمیزی

وب گردی ۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۸:۱۰ ۳۸۹۷۹۸۰

الوارهای بدلی دارای تکنولوژی تولید و هدف مشابه با تخته چوب هستند، قیمت هر متر مربع چوب ترمو و لیست قیمت شاخه ای ترمووود اما از نظر اندازه، روش چیدمان و ویژگی های تزئینی، این ماده کاملاً متفاوت است.

انواع و ویژگی های انتخاب آستر، قبلاً به تفصیل توضیح دادیم. و در این مقاله در مورد ویژگی های انتخاب یک تقلید پرتو صحبت خواهیم کرد.

پروفیل ترمووود

برای به دست آوردن تقلیدی از چوب، قطعه کار در تمام طول تخته آسیاب می شود، شکل می گیرد. مقطع تقلید تیر از نظر بصری بسیار شبیه یک آستر است، زیرا دارای تقسیم واضحی به دو طرف جلو و عقب است و یک سنبله و یک شیار در انتهای آن حک شده است. در همان زمان، شیارهایی در قسمت پشتی ماشین کاری می شوند تا تغییر شکل و تهویه را جبران کنند.

نمونه ای از پروفیل شبیه سازی پرتو

پروفیل تقلیدی از چوب دارای یک صفحه صاف با اریب های 45 درجه و یک تنه کشیده است. اگرچه رویکرد تولیدکنندگان فردی ممکن است در موضوع پخ متفاوت باشد:

  • تغییر در زاویه پخ مجاز است، اما در مونتاژ سطح شروع به متفاوت به نظر می رسد، بنابراین نمایه ای با چنین شیب نادر است.

  • گاهی اوقات پخ به طرفین جابجا می‌شود و یک "قفسه" روی تنون ایجاد می‌کند و روی شیار می‌چرخد تا نصب هموار را آسان‌تر کند.

با توجه به این مفروضات، پروفایل های مختلفی از چوب بدلی وجود دارد، به عنوان مثال:

پروفایل UTS

دارای یک سیستم پایه "شیار خار" است که از طریق شکاف ها از بین می رود و به شما امکان می دهد یک سطح یکپارچه ایجاد کنید. قسمت قلعه سنبله 6-8 میلی متر است.

پروفایل SHP

پخ افست به ثابت کردن تخته ها در زاویه راست کمک می کند، زیرا قسمت قفل (خار) طولانی تر است - 16 میلی متر.

راستیهنگام نصب الوارهای بدلی، نصب صحیح جعبه، تعیین نوع اتصال دهنده ها و پیروی از فناوری بست و نصب عناصر روکش مهم است.

ابعاد چوب ترمو

ویژگی اصلی تقلید چوب ضخامت است. برای تولید، در ابتدا قطعات حجیم تری انتخاب می شوند. ابعاد تقلید چوب توسط GOST 24454-80 تنظیم می شود :

  • عرض تخته مجاز - از 110 تا 190 میلی متر ؛

  • ضخامت شبیه سازی - از 16 تا 35 میلی متر ؛

  • طول - از 2 تا 6 متر .

یک دسته جداگانه از اندازه های تقلیدی چوب سنبله است. طول آن بدون توجه به نوع پروفیل و سازنده، یکسان است، 10 میلی متر. البته، در عمل، خطای ساخت مجاز است، بنابراین طول سنبله در محدوده 8-10 میلی متر متغیر است. این طول بهینه است تا سطح به دلیل دما یا رطوبت از هم جدا نشود.

چوب ترمو برای تراس

نصب چوب ترمو برای تراس

کار ساخت تراس ترمووود با انتخاب پایه شروع می شود که شامل زهکشی و فونداسیون است. به عنوان پایه تراس ترمووود می توانید از: طراحی و اجرا تراس

  • نوع شمع فونداسیون، یعنی شمع های پیچ فلزی و TISE. در اینجا توصیه هایی برای تنظیم این نوع فونداسیون با دستان خود آورده شده است.

  • پایه ستوننصب آن آسان است و در برابر یک خانه قاب مقاوم است، بنابراین قطعاً با بار تراس ترمووود مقابله خواهد کرد. معمولاً پله هایی که با یک تخته تراس روکش شده اند به یک قاب فلزی متصل می شوند که به یک پایه ستونی جوش داده می شود. اما می‌توانید با تهیه برش‌هایی برای پله‌ها روی آن‌ها، یک بند کمان نیز از تیرها درست کنید. در این مورد، تخته تراس را از روی تخته پیش نویس روی کف قرار دهید.

  • پایه بتنیبرای مراحل روکش با تخته تراس، این گزینه به دلیل هزینه بالا و روند چیدمان طولانی به ندرت استفاده می شود. لازم است یک گودال حفر کنید، قلوه سنگ و ماسه بگذارید، پایه را بریزید. پس از خشک شدن فونداسیون، قالب چوبی بسازید. سپس تقویت کنید و روی پله ها سیمان بریزید. و تنها پس از خشک شدن کامل، تخته تراس را سوار کنید.

پس از آماده شدن پایه تراس ترمووود، می توانید به ترتیب پله های پله ها بپردازید:

  1. تخته ها را به طول دلخواه برش دهید.

  2. برای رایزرها از یک تخته و برای خود پله ها از دو تخته استفاده کنید.

  3. تخته عرشه را با استفاده از پیچ های خودکار (در صورت نصب مراحل) و با استفاده از گوشه های L شکل (در صورت نصب رایزر) به پایه وصل کنید. شما به روش هایی برای نصب تخته تراس نیاز دارید.

  4. اتصالات گوشه را با شاخه تزئین کنید.

تخته تراس

مهمهنگام نصب پله ها از یک تخته تراس، فاصله 10-12 میلی متری بین تخته ها بگذارید. بنابراین تخته ها در حین کار تغییر شکل نخواهند داد.

در واقع، ایوان آماده است، اما علاوه بر این، می توانید یک قاب نرده از یک پروفیل فلزی ایجاد کنید. برای این کار، قفسه ها را به کمان ها جوش دهید و برای نرده ها می توانید از لوله های چوبی، فلزی یا نرده های آهنگری استفاده کنید.

نرده های فلزی اغلب برای پله های ساخته شده از مواد مختلف استفاده می شود، آنها بادوام و قابل اعتماد هستند. در اینجا دستورالعمل های دقیق برای خود مونتاژ یک راه پله چوبی وجود دارد.

و اگر در طراحی ایوان یکپارچگی را ترجیح می دهید، نرده چوبی تزئینی را به رنگ پله ها درست کنید.

نقاشی و نگهداری چوب ترمو

محافظت از ترمووود خود در برابر اثرات مخرب بارش، اشعه ماوراء بنفش و آفات حشرات به شما کمک می کند تا رنگ آمیزی کنید. شما می توانید ساختار تمام شده را خودتان رنگ آمیزی کنید، اما بهتر است ابتدا نقاشی حرفه ای ترمووود را سفارش دهید قیمت رنگ چوب ترمو و سپس نصب را انجام دهید. این روش عمر محصول نهایی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

تخته تراس ساخته شده از چوب طبیعی را می توان با رنگ بریلوکس و یا ورنی لاک یا نما، پوشش داده شده با روغن تراس، روغن یا رنگ آلکیدی رنگ کرد، اما توجه به توصیه های سازنده تخته بسیار مهم است.

و اگر تصمیم دارید ترمووود را بدون رنگ یا اشباع خاص ترک کنید، این خطر وجود دارد که به سرعت غیرقابل استفاده شود. سپس باید تخته های آسیب دیده، ترک ها و تراشه های بتونه، شن و ماسه را جایگزین کنید و تنها پس از آن سطح را رنگ کنید.

معماریکا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان