آموزش تنگ کردن پیراهن با ترفندهای خلاقانه

انواع لباس هایی که روزمره استفاده می کنید همچون پیراهن، تی شرت، شلوار و &#۸۲۳۰; امکان دارد تحت شرایط مختلفی بافت آن دچار تغییر شده و حالت اولیه خود را از دست بدهند و هنگام پوشیدن سایز آن برای شما بزرگ یا کوچک شده باشد

آموزش تنگ کردن پیراهن با ترفندهای خلاقانه

یکی از مشکلاتی که تقریبا همه افراد با آن رو به رو شده اند تنگ یا گشاد شدن لباس هایشان در اثر عوامل مختلف است که این امر در وهله اول بسیار ناخوشایند خواهد بود ولی می توان با بکارگیری ترفندهایی که در این زمینه وجود دارد لباس موردنظر را به سایز دلخواه در آورد. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان به آموزش تنگ کردن پیراهن بپردازیم.

آموزش تنگ کردن پیراهن به روشی ساده

برخی مواقع ممکن است سایز لباسی که به آن علاقمند هستید برایتان گشاد شده باشد و مجبور شوید از پوشیدن آن صرف نظر کنید ولی راهکارهای مختلفی وجود دارد که می توانید با کمک آن ها مشکل به وجود آمده را رفع نمایید. به طور مثال اگر پیراهنی دارید که به تازگی برایتان گشاد شده می توانید به راحتی با یادگیری آموزش تنگ کردن پیراهن به روشی ساده آن را تنگ کنید و به سایز مناسب تغییر دهید.

مراحل تنگ کردن پیراهن گشاد

  •  تصفیه آب خانگی
  •  بلیط کیش

با توجه به این که اغلب خانم ها در هنر خیاطی سررشته و مهارت دارند بنابراین به جای دور انداختن لباس هایی که تغییر سایز پیدا کرده اند و هزینه کردن برای خرید مجدد لباس می توانند به سادگی طبق روشی آسان لباس های مورد علاقه خود را در صورت تنگ یا گشاد شدن دوباره با بهره گیری از تکنیک های خیاطی به حالت اولیه برگردانند.

مراحل تنگ کردن لباس گشاد

مراحل کوچک کردن لباس گشاد و بزرگ

در ابتدای کار نیاز است که یک پیراهن تنگ را بر روی پیراهن گشادتان قرار دهید و دور تا دور آن را بر روی پیراهن گشاد با استفاده از خودکار بکشید. قسمت آستین نیز به همان اندازه پهلو باید تنگ گردد. سپس از خط وسط بخش جلو و پشت کل لباس را تا بزنید تا علامت مشخص شده در هر دو سمت نمایان شود.

در گام بعدی آموزش تنگ کردن پیراهن کل لباس را باز کرده و با استفاده از سنجاق دور علامت های مشخص شده را کاملا فیکس و ثابت نمایید. بعد از آن از روی علامت های گذاشته شده شروع به دوختن نمایید. مجددا لباس را بپوشید تا اطمینان پیدا کنید که مقدار تنگ شده صحیح است. سپس بخش های اضافه را قیچی بزنید. در اینجا پیراهن شما آماده شده است.

آموزش تنگ کردن پیراهن به روشی راحت

در صورتی که قسمت قد آستین نیز بلند بود لازم است که پیراهن را مجددا از خط وسط جلو و پشت تا بزنید و آستین ها را بر روی هم قرار دهید و قد آن را کوتاه نمایید. پس از برش زدن به سایز دلخواه در می آید و باید دور تا دور آستین را دوخت بزنید. اکنون آستین پیراهن نیز آماده شده است و به عبارت کلی لباس را به اندازه دو سایز تنگ کرده اید.

روش تنگ کردن پیراهن گشاد

راهکارها و ترفندهای کاربردی برای تنگ کردن لباس

در ادامه راه هایی خلاقانه و موثر برای تنگ کردن لباس های گشادی که در اختیار دارید را شرح داده ایم.

تنگ کردن لباس با بهره مندی از پدیده آب رفتن لباس ها

برخی اوقات افراد پارچه را بدون دقت کردن به جنس، برچسب روی آن و مطالعه دمای مناسب برای شستشوی لباس موردنظر می شویند و در اتمام مراحل شستشو با صحنه غیرمنتظره ای رو به رو خواهند شد. در حقیقت نازک شدن و کوچک شدن لباس ها بعد از شستشو موردی بوده که تا حدودی تمامی افراد با آن آشنایی دارند و بدین خاطر چندین لباس خود را از دست داده اند. اکنون تصور نمایید که از این قضیه بهره گرفته شود و لباس های سایز بزرگ را کوچک کرده و به اندازه دلخواهتان در آورید. این راهکار خیلی راحت و امکان پذیر بوده و تنها لازم است مطابق با دستورالعمل های موردنظر این عمل را انجام دهید.

آموزش کوچک کردن پیراهن گشاد

از جمله موارد مهمی که موجب آب رفتن و کوچک تر شدن لباس ها می شود گرما می باشد. نوع واکنش و عکس العمل پارچه های گوناگون به گرما متفاوت است. بعضی از پارچه ها فورا بعد از تماس داشتن با آب گرم جمع می شوند ولی بعضی دیگر در مقابل آب گرم مقاومت بیشتری دارند و سایز آن ها به سادگی تغییر نمی کند.

به هر اندازه الیاف طبیعی در پارچه بیشتر باشد خیلی سریع و آسان جمع خواهد شد. به همین خاطر پارچه هایی همچون لنین، کتان و ساتن به عنوان حساس ترین پارچه ها به آب گرم در نظر گرفته شده اند و خیلی راحت می توان آن را به سایز کوچک تری تغییر داد. همچنین پارچه هایی همچون پلی استر و نایلون که از الیاف مصنوعی درست شده اند در مقابل حرارت مقاومت بیشتری دارند و کوچک کردن آن ها خیلی سخت می باشد.

تنگ کردن لباس با استفاده از ماشین لباسشویی

همینطور می توانید با کمک ماشین لباسشویی لباس های خود را به سادگی کوچک کنید. البته این شیوه نکاتی را نیز به همراه دارد که بایستی به آن دقت نمایید. به منظور این کار بایستی برنامه شستشو را بر روی داغ ترین درجه آب تنظیم نموده و لباس های موردنظر را درون ماشین لباسشویی بگذارید. در این وضعیت اطمینان پیدا کنید لباس های شما دچار صدمه نشده است. همینطور لباس هایی را که رنگ پس می دهند را بدین گونه نشویید. در کل می توانید به منظور تنگ کردن لباس ها از این شیوه بهره مند شوید.

طریقه تنگ کردن پیراهن گشاد

تنگ کردن لباس درون خشک کن

بعد از شستشوی لباس های خود با استفاده از آب داغ آن ها را با استفاده از دستکش داخل خشک کن بگذارید تا از سوختن دست ها ممانعت شود و بالاترین دمای آب را انتخاب نمایید. این روش موجب می شود لباس های شما کمی تغییر سایز داده و تنگ شوند.

برای لباس هایی که نازک و حساس می باشند می توانید از برنامه خشک کن که مخصوص لباس های حساس می باشد بهره مند شوید ولی فراموش نکنید به هر اندازه درجه حرارت خشک کن بیشتر باشد شانس شما برای تنگ کردن لباس ها بیشتر می باشد. همچنین باید بدانید که این کار را باید کاملا اصولی و با علم و اطلاعات کافی انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

تنگ کردن لباس با کمک آب گرم

بکار بردن آب گرم برای تنگ کردن لباس راهی ساده و سریع و راحت می باشد. تنها چیزی که احتیاج دارید یک ظرف برای خیس کردن لباس و آب گرم کافی برای این کار می باشد. لباس ها را درون ظرف بگذارید و آب را تا نقطه جوش داغ کنید. آب داغ را بر روی لباس ها ریخته به گونه ای که کل آن را بپوشاند و لباس ها درون آب غوطه ور نمایید. حدود 5 دقیقه منتظر بمانید و بعد لباس ها را از آب خارج کرده و آویز نمایید تا کاملا خشک شوند. این عمل را چند مرتبه تکرار نموده تا اطمینان پیدا کنید که سایز لباس به اندازه دلخواه رسیده است.

آموزش ساده تنگ کردن پیراهن

در مطلب ارائه شده به آموزش تنگ کردن پیراهن و معرفی انواع روش های کاربردی در این زمینه پرداختیم که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. ضمن اینکه برای اطلاع از ترفندهای نو کردن کفش کهنه و خلاقیت با لباس می توانید کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان