ساخت باکس نمدی متفاوت و شیک

ساخت باکس نمدی از جمله ایده هایی بوده که با در دسترس داشتن ساده ترین ابزار و تنها با صرف کمی خلاقیت و ذوق هنری می توانید جعبه ای جذاب و خاص طراحی کرده و بسازید و آن را برای مصارف مختلفی که احتیاج دارید به راحتی استفاده نمایید.

ساخت باکس نمدی متفاوت و شیک

یکی از اقدامات جالبی که می توان به منظور زیباسازی و قرار دادن انواع کادو و وسایل مختلف درون آن انجام داد ساخت انواع جعبه دست ساز می باشد که می توان از ابزار و لوازم مختلفی در این زمینه کمک گرفت و متناسب با نوع سلیقه شخصی جعبه ای منحصر به فرد و متفاوت ساخت و استفاده نمود. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان نحوه ساخت باکس نمدی را به روشی ساده آموزش دهیم.

آموزش ساخت باکس نمدی

انواع باکس و جعبه هایی که برای کاربردهای مختلف از بیرون تهیه می کنید در مدل های متنوعی طراحی و ساخته شده که شاید خرید و تهیه آن برای شما هزینه بر باشد. بنابراین در صورتی که در این زمینه مهارت دارید و یا تمایل دارید به منظور کم کردن هزینه ها و داشتن یک باکس جذاب خودتان دست به کار شوید می توانید با بهره مندی از روش ساخت باکس نمدی یا کاغذی، جعبه سورپرایز و جعبه کادویی با صرف کمی وقت و حوصله و همچنین با بکارگیری کمی خلاقیت جعبه ای خاص بر اساس نیاز خود بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

مراحل ساخت جعبه نمدی

  •  بلیط کیش
  •  تصفیه آب خانگی

درست کردن کردن این باکس ها ضمن ایجاد سرگرمی و رفع احتیاجات شما می تواند به عنوان یک منبع درآمد نیز باشد. همچنین از آن می توانید برای کاربرد های مختلفی استفاده نمایید. به طور مثال می توانید لوازم آرایش یا لوازم خیاطی خود را درون آن بگذارید و یا به عنوان یک وسیله تزیینی یا دکوری از آن بهره مند شوید. حتی می توانید با یک تزیین زیبا و خلاقانه از آن به عنوان جعبه هدیه نیز استفاده کنید.

نحوه درست کردن باکس نمدی

ساخت این جعبه نمدی نیاز به در دسترس بودن وسایل زیادی نداشته و با چند تکه کوچک پارچه نمدی ارزان قیمت که در اختیار دارید و چند ابزار ساده طبق روشی ساده و الگویی راحت می توانید مطابق با سلیقه خود جعبه ای زیبا درست کنید و با گل و روبان و … تزیین نمایید. در ادامه مراحل ساخت یکی از این جعبه های جذاب را به نمایش گذاشته ایم.

طریقه درست کردن جعبه با نمد

وسایل و ابزار مورد احتیاج

برای درست کردن این مدل باکس بهتر است پارچه های نمدی با رنگ هایی که با دیزاین منزلتان ست و هماهنگ می شود را مورد استفاده قرار دهید. همینطور این جعبه برای گذاشتن شکلات و بعضی وسایل کوچک همچون لوازم التحریر نیز قابلیت استفاده را دارد.

  • یک تکه نمد مستطیلی شکل با سایز دلخواه
  • یک قطعه کاغذ هم سایز نمد به منظور رسم الگوی جعبه
  • مداد، خودکار ساده یا اکلیلی نقره ای و یا ماژیک سر باریک
  • قیچی یا کاتر تیز
  • وسایل تزیینی دلخواه برای زیباسازی جعبه همچون روبان و …

مراحل ساخت جعبه نمدی

در ابتدا بایستی الگوی مورد احتیاج برای درست کردن این باکس را همچون تصویر ارائه شده بر روی کاغذ ترسیم نمایید. بر اساس نیازتان این الگو می تواند بزرگ، کوچک، مربعی مانند یا مستطیلی شکل باشد. بدین ترتیب بهتر است پیش از رسم طرح الگوی جعبه نمدی بر روی کاغذ اندازه ای که مدنظر دارید را مشخص کرده و در طراحی الگو اجرا نمایید.

بخش مرکزی الگو باید وسیله شما را در بر گرفته و لبه های زبانه ای آن را پوشش دهند. بر حسب سلیقه شخصی خود می توانید زبانه های ذوزنقه ای شکل طرف راست و چپ الگو را کوچکتر و یا بزرگتر در نظر بگیرید. توجه نمایید که سایز قاعده بزرگتر ذوزنقه و درزهای طرف بالا و پایین الگو باید یکسان باشند.

نحوه ساختن باکس زیبا با نمد

کاغذ الگویی را که برش زدید بر روی نمد قرار دهید و با یک خودکار اکلیلی نقره ای رنگ یا ماژیک با نوک باریک طرح آن را بر روی نمد انتقال دهید. توجه نمایید که نقطه ایجاد برش ها و شکاف ها نیز به طور صحیحی بر روی نمد تعیین شوند. اکنون کاغذ الگو را بردارید و طرح جعبه نمدی را با قیچی برش بزنید. مکان شکاف های مورد احتیاج را که پیش از آن با خودکار تعیین کردید می توانید با کاتر یا نوک قیچی برش بزنید.

در این مرحله از ساخت باکس نمدی می توانید جعبه موردنظر را خیلی راحت تا زده تا لبه های آن به یکدیگر متصل شوند. به منظور تا زدن و ثابت کردن باکس نمدی تنها لازم است دو سمتی که دارای زبانه های ذوزنقه ای شکل می باشند را به طرف بالا خم کرده و بعد زبانه های شکاف دار را بر روی آن ها برگردانید و ذوزنقه ها را به آهستگی از شکاف ها عبور دهید.

به منظور آسان شدن کار می توانید در ابتدا یک سمت باکس تاشو را با انجام این مرحله همچون تصویر ارائه شده ببندید. در ادامه کار هر آن چه که مدنظر دارید را از طرف دیگر درون باکس بگذارید و سمت دیگر جعبه را نیز فیکس و ثابت نمایید.

روش درست کردن جعبه نمدی

مراحل ساخت باکس نمدی

به همین سادگی جعبه شما آماده شد. اکنون نوبت آن است که با استفاده از لوازم تزیینی دلخواه خود آن را طبق سلیقه شخصی زیبا و جذاب نمایید.

طریقه درست کردن جعبه نمدی

به همان صورت که در تصویر مشاهده می کنید این عمل با استفاده از یک روبان تزیینی انجام گرفته و با آن یک پاپیون درست شده است. شما می توانید به هر صورتی که تمایل دارید باکس موردنظر خود را تزیین نمایید. به منظور ساختن روبان مراحلی را باید انجام دهید که در ادامه شرح داده ایم.

یک قطعه نوار روبان را بردارید و همچون تصویر با کمک آن دو حلقه در سمت بالا و یک حلقه در سمت پایین و مرکز ایجاد نمایید. به منظور این کار می توانید در ابتدا دو حلقه همچون تصویر به وجود آورده و بعد حلقه طرف راست را از حلقه طرف چپ رد کنید به گونه ای که حالتی همچون تصویر به خود بگیرد.

مراحل درست کردن جعبه نمدی

روش ساده درست کردن باکس نمدی

اکنون حلقه طرف چپ را همچون تصویر مربوطه از قسمت پشت وارد حلقه پایینی نمایید و بعد مقداری بکشید تا شکل موردنظر ایجاد شود. در وضعیتی که دو دم آزاد پاپیون هم سایز باشند روبان را با کشیدن دم ها محکم نمایید. به منظور هم اندازه نمودن حتی می توانید با بریدن دو سر آزاد روبان به شکل اریب این حالت را به وجود آورید.

نحوه درست کردن جعبه نمدی

آموزش ساخت باکس نمدی

بدین ترتیب به این روش پاپیون رویانی موردنظر برای زیباسازی جعبه نمدی را می توانید به راحتی بسازید. نیاز به یادآوری می باشد که اگر از شکل و حالت روبانی که درست کرده اید ناراضی هستید به آسانی می توانید گره آن را باز کنید و مجددا شروع به ساختن نمایید. بعد این عمل را تا حدی تکرار کنید که حالت زیبایی که مدنظر دارید شکل بگیرد.

مراحل درست کردن باکس نمدی شیک

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت باکس نمدی به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره را از آن برده باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان