پوست چه مقدار ضدآفتاب می‌خواهد؟!

به نظر زیاد می‌آید، اما معمولا یک استکان کوچک کرم یا لوسیون برای پوشاندن نواحی بدن که در معرض آفتاب است - از سر تا پا – کافی است.

با بالا رفتن دما و داغ شدن هوا در بخش‌هایی از آمریکا و کانادا مصرف فراوان ضد آفتاب برای حفاظت از پوست و اجتناب از لطمه به آن ضروری است.

اما با توجه به انواع مختلف محصولات ضد آفتاب، فاکتور‌های محافظت از پرتو خورشید (اس‌پی‌اف)، فرمول‌ها و نحوه مصرف آن‌ها مشکل می‌توان در مورد مقدار ماده ضد آفتاب مورد نیاز برای حفاظت پوست مقابل پرتو شدید خورشید تصمیم گرفت.

خوشبختانه اغلب متخصصان پوست چند توصیه عمده در مورد مقدار و نحوه استفاده از مواد ضد آفتاب ارائه داده‌اند. به گفته «آکادمی درماتولوژی (پوست) آمریکا» (اِی‌اِی‌دی) یکی از مهم‌ترین نکات، مقدار مصرف کرم یا لوسیون ضد آفتاب است.

هرچند بسیاری از مردم می‌دانند که کرم‌های ضد آفتاب را باید مرتب روی پوست تجدید کرد، اما مقدار مصرف یکی از جنبه‌های مهم آن است به ویژه به دلیل آنکه فرمول این مواد بسته به نشان تجاری آن فرق می‌کند.

«ای‌ای‌دی» به عنوان یک قاعده کلی توصیه می‌کند که مقدار کرم‌ها و لوسیون‌های ضد آفتاب باید حدود 30 میلی‌لیتر یا یک استکان کوچک شروع و سپس با اندازه بدن تنظیم شود.

به نظر زیاد می‌آید، اما معمولا یک استکان کوچک کرم یا لوسیون برای پوشاندن نواحی بدن که در معرض آفتاب است - از سر تا پا – کافی است.

استفاده از اسپری‌های ضد آفتاب آسان‌تر است، اما همچنین به معنای آن است که باید برای حفاظت کامل از پوست در مقدار مصرف آن دقت کرد تا ناحیه‌ای از پوست فراموش نشود. مقدار مورد نیاز برای اسپری‌های ضد آفتاب، شش ثانیه اسپری برای هر نقطه از بدن است که حدود چهار ثانیه بیشتر از مدتی است که مردم به طور معمول آن را روی پوست نگاه می‌دارند.

کسانی که از اسپری ضد آفتاب استفاده می‌کنند باید آن را پس از اسپری روی پوستشان بمالند به ویژه اگر در فضای باز قرار می‌گیرند، زیرا به گفته «ای‌ای‌دی» ممکن است اسپری به طور نامساوی روی نقاط مختلف پوست بنشیند.

لوله‌های جامد ضد آفتاب که اغلب برای ناحیه صورت استفاده می‌شود، باید دوبار در قشری ضخیم روی تمام صورت مالیده شود. مهم است که روی گوش‌ها و پلک چشم را هم کرم بزنید.

«ای‌ای‌دی» توصیه می‌کند که میزان اس‌پی‌اف داخل کرم‌ها دست‌کم 30 یا بالاتر باشد تا پوست را مقابل طیف بزرگی از اشعه‌های ماورا بنفش و مادون قرمز محافظت کند. این کرم‌ها باید بین 15 تا 30 دقیقه پیش از قرار گرفتن در معرض پرتو خورشید استفاده شوند.

«ای‌ای‌دی» همچنین می‌گوید مواد ضد آفتاب را باید حتی در هوای ابری دست‌کم هر دو ساعت تجدید کرد و در صورت شنا یا تعرق و برای مثال پس از هر دور شنا در استخر یا دریا باید تجدید شود. پیش از رفتن به فضای باز به تاریخ کرم یا اسپری ضد آفتابتان نگاه کنید که تاریخ آن نگذشته باشد. عمر اغلب این مواد دو تا سه سال است.
 
منبع:  ایندیپندنت
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان