سیتروئن به تازگی تصاویر مربوط به C5 X را منتشر کرده که میتوان آنرا پاسخی به بازار برای رقابت با پژو 508، دی اس 9، مرسدس ایی-کلاس، آئودی آ 6 و ب ام و سری 5 دانست. اما نکته جالب در رابطه با محصولاتی که نام برده شد؛ ارائه آنها در یک کلاس بدنه مشخص مانند سدان و یا واگن است.
در این میان سیتروئن با خودروی جدید خود سعی بر یک نوآوری داشته تا ترکیبی فعال از کلاسهای مختلف بدنه را در یک محصول و یک جا ارائه دهد!
حاصل کار سی 5 اکس است که کاملا ترکیب سدان و واگن را همراه دارد و با توجه به ارتفاع از سطح زمین مقداری نیز اس یو وی به نظر میرسد!
از منظر ابعاد برابر با 4805 میلیمتر در طول، 1865 میلیمتر در عرض و 1485 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. با این ابعاد؛ سی 5 اکس از رقبای آلمانی خود که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، مقداری کوچکتر است.
فضای داخل کابین از مواد اولیه باکیفیت و فناورانههای جذاب تشکیل شده که باید به نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی تبلتی 12 اینچی و نمایشگر تمام دیجیتال باکیفیت اطلاعات کیلومتر اشاره کنیم. نمایشگر هدآپ 12 اینچی نیز به عنوان آپشن برای این محصول در نظر گرفته شده است.
در بخش پیشرانه برنامههای متنوعی در نظر گرفته شده که جذابترین آن به نمونه پلاگین هیبرید 225 اسب بخاری با قابلیت پیمایش 50 کیلومتر در حالت الکتریکی خالص (با سرعت 135 کیلومتر برساعت) مربوط میشود. سیستم تعلیق بروزرسانی شده که در کلاس تطبیقی ارائه میشود، نقش مهمی در بهبود کیفیت رانندگی با سی 5 اکس دارد.
این محصول در نیمه دوم سال جاری میلادی برای فروش در اروپا عرضه میشود و هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت آن در دسترس نیست.