معرفی فیلم All Quiet on the Western Front

فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front) اثری ضد جنگ به شمار می‌رود که داستان پسری آلمانی و ۱۷ ساله را روایت می‌کند که به همراه دوستانش در مورد سن‌شان دروغ می‌گویند تا در جنگ جهانی اول شرکت کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم حماسی و ضد جنگ «در جبهه غربی خبری نیست» بپردازیم.

معرفی فیلم All Quiet on the Western Front

فیلم در جبهه غربی خبری نیست (All Quiet on the Western Front) اثری ضد جنگ به شمار می‌رود که داستان پسری آلمانی و 17 ساله را روایت می‌کند که به همراه دوستانش در مورد سن‌شان دروغ می‌گویند تا در جنگ جهانی اول شرکت کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی فیلم حماسی و ضد جنگ «در جبهه غربی خبری نیست» بپردازیم.

عوامل سازنده فیلم All Quiet on the Western Front

کارگردانی فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» را ادگار برگر (Edward Berger) برعهده دارد که این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام نوشته اریش ماریا مارک (Erich Maria Remarque) محصول سال 1929 میلادی ساخته است. قبلا نیز دو فیلم بر اساس این رمان ساخته شده که فیلم سال 1930 میلادی توانست جایزه بهترین فیلم اسکار را از آن خود کند و همچنین جایزه بهترین کارگردانی را برای لوئیس مایلستون (Lewis Milestone) به ارمغان بیاورد.

با این حال، این برای اولین باری است که رمان آلمانی «در جبهه غربی خبری نیست» توسط فیلم‌سازی آلمانی مورد اقتباس قرار می‌گیرد. علاوه بر این،‌ این فیلم قرار است نماینده رسمی کشور آلمان در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار سال 2023 میلادی باشد.

داستان فیلم All Quiet on the Western Front

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» بدین شرح است:

«این فیلم داستان تکان‎‌دهنده از سربازی آلمانی و جوان در جبهه غربی جنگ جهانی اول را روایت می‌کند. پاول و هم‌رزم‌هایش برای اولین بار تجربه می‌کنند که چطور سرخوشی اولیه جنگ به ترس و ناامیدی تبدیل می‌شود و آن‌ها حالا در سنگرها برای نجات جان خود مبارزه می‌کنند. این فیلم اثری از ادگار برگر است که بر اساس رمان پرفروش و برجسته‌ای به همین نام نوشته اریش ماریا مارک ساخته شده است.»

بازیگران فیلم All Quiet on the Western Front

بازیگران برجسته و بااستعدادی در فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» نقش‌آفرینی می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها آلمانی هستند. دنیل بروهل (Daniel Brühl) در این فیلم نقش نویسنده و دیپلمات ضد جنگ ماتیاس ارزبرگر را بازی می‌کند. این بازیگر سابقه بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی را در کارنامه خودش دارد که از جمله برجسته‌ترین آثار او نیز می‌توان به سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon and The Winter Soldier)، سریال روانپزشک (The Alienist)، فیلم مرد پادشاه (The King’s Man)، فیلم اولتیماتوم بورن (Bourne Ultimatum)، فیلم حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds) و فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) اشاره کرد.

بازیگر تازه‌وارد اتریشی فلیکس کامرر (Felix Kammerer) در فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» نقش‌آفرینی درخشان و خیره‌کننده‌ای از خودش در نقش پاول باومر جوان ارائه داده است. باومر جوان که سرخوشی افسارگسیخته‌ای را تجربه می‌کند، در نهایت شاهد وحشت‌های جنگ و همچنین مرگ وحشیانه دوستانش است. باومر با شخصی بیسواد به نام استانیسلاوس کاتچینسکی ملقب به کت با بازی آلبرشت شوخ (Albrecht Schuch) دوست می‌شود و نامه‌هایی از طرف همسرش را برای او می‌خواند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» حضور دارند می‌توان موریتز کلاوس (Moritz Klaus)، آرون هیلمر (Aaron Hilmer)، ادین هاسانوویچ (Edin Hasanović)، آدریان گرون‌والد (Adrian Grünewald)، مایکل استانگ (Michael Stange)، آندره مارکون (André Marcon)، توبیاس لانگوف (Tobias Langhoff) و آنتون ون لوکه (Anton von Lucke) را نام برد.

تاریخ اکران فیلم All Quiet on the Western Front

فیلم «در جبهه غربی خبری نیست» در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده سینماها اکران شده و در تاریخ 29 سپتامبر سال 2022 میلادی (پنجشنبه 7 مهر 1401) نیز در آلمان و دیگر کشورها به اکران در می‌آید. این فیلم در نهایت در تاریخ 28 اکتبر سال 2022 میلادی (جمعه 6 آبان 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه خواهد شد.

تاریخچه تلخ رمان All Quiet On The Western Front

رمان «در جبهه غربی خبری نیست» به هنگام چاپ خود در سال 1929 میلادی به اثری پرفروش در سراسر جهان تبدیل شد اما این رمان در آلمان نازی ممنوع اعلام شد و نسخه‌های آن سوزانده شدند. نگاه صادقانه نسبت به جنگ و همچنین فقدان تبلیغات طرفدار آلمان نازی سبب شده بود تا این رمان و نویسنده آن هدف نازی‌ها قرار بگیرند.

نویسنده رمان اریش ماریا مارک به دلیل نگرانی در مورد امنیت خودش در سال 1939 میلادی به سمت آمریکا راهی شد، غافل از اینکه خانواده او در آلمان مورد اذیت و آزار قرار خواهند گرفت. برادر زن این نویسنده اسیر جنگی شد، هر چند، سرنوشتی بسیار تلخ‌تر در انتظار خواهر کوچک‌تر این نویسنده قرار داشت. خواهر کوچک او به نام الفرید در سال 1943 میلادی توسط گشتاپو دستگیر شد و در نهایت نیز با گیوتین سرش را بریدند.

اقتباس سینمایی سال 1930 میلادی بر اساس این رمان نیز از خشم نازی‌ها در امان نبود. زمانی که مردم آلمان برای تماشای این فیلم به سینمای موزارت هال در برلین رفتند، با گروه طرفدار نازی مواجه شدند که بمب‌های بدبو و پودر عطسه به سمت آن‌ها پرتاب می‌کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر