آموزش دوخت هدبند به همراه تصاویر

هدبند از انواع اکسسوری هایی بوده که در صورت تمایل خیلی راحت می توان با در دسترس داشتن چند وسیله ساده در منزل آن را درست کرد. بنابراین اگر به این مدل اکسسوری علاقه مند بوده می توانید بر اساس استایل خود به دوخت هدبند با طرح و رنگی جذاب بپردازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

آموزش دوخت هدبند به همراه تصاویر

از جمله اکسسوری های کاربردی و جالبی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و در مدل های متنوعی در بازار موجود می باشند هدبند بوده که همچون انواع کلاه و توربان به شکل تکی و یا به همراه شال و روسری مورد استفاده قرار گرفته می شود و در صورت تمایل می توانید خودتان در منزل مدل زیبایی از آن را بدوزید و استفاده کنید. در همین راستا سعی داریم در این مطلب نحوه دوخت هدبند در مدلی زیبا را به شما عزیزان آموزش دهیم.

دوخت هدبند زیبا و شیک

هدبند در واقع انتخابی مناسب برای آن دسته از خانم هایی بوده که تمایل دارند به منظور داشتن استایلی شیک و خاص آن را با لباسشان ست کنند. بدین ترتیب شما می توانید با یادگیری نحوه دوخت هدبند به راحتی هر مدلی که دوست دارید را با پارچه ای که طرح و رنگ آن متناسب با سبک پوشش تان می باشد با صرف کمی وقت و حوصله بدوزید و از هنر دست خود لذت ببرید.

شیوه درست کردن هدبند

  •  چکاد بام
  •  بلیط کیش

برای درست کردن هدبند نیازی به وسایل و ابزار زیادی ندارید و حتی می توانید بدون مهارت داشتن در زمینه خیاطی با انواع پارچه هایی که در دسترس دارید مطابق با یک روش ساده هر مدل هدبندی که مدنظر دارید طبق سلیقه و هنر خود به راحتی در منزل بدوزید و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه نحوه درست کردن یک مدل هدبند جذاب را به صورت گام به گام آموزش داده ایم.

وسایل مورد احتیاج

  • پارچه حوله ای
  • کش 1.2 دو تکه به طول 18 سانتی متر
  • کش 1.4 دو تکه به طول 18 سانتی متر
  • قیچی پارچه
  • سنجاق
  • دستگاه سردوز

آموزش دوخت هدبند ساده

مراحل دوختن

در ابتدا یک مستطیل بزرگ از پارچه ای به سایز 6 اینچ در 27 اینچ برای بدنه اصلی هدبند برش بزنید. در صورتی که چرخ خیاطی سردوز دارید بخش بیرونی مستطیل را دوخت زده تا لبه های آن ساییده نگردد و در صورتی که سردوز ندارید به جای آن از دوخت زیگزاگ بر روی چرخ خیاطی ساده خود برای دور لبه ها استفاده نمایید.

مراحل درست کردن هدبند در خانه

به منظور این که مستطیل بلند خود را به شکل حلقه ای برای هدبند در آورید بدین ترتیب باید آن را از قسمت وسط تا بزنید. لبه ها را صاف کرده و آن ها را به یکدیگر سنجاق نمایید. بهتر است با محل دوخت 1.2 اینچی بدوزید و بعد درزها را به صورت صاف فشار داده و سطح هر درز را صاف نمایید تا قسمت زیرین مشابه آن چه در تصویر نمایش داده شده شود.

روش ساده دوخت هدبند

قسمت زیرین لبه زیگزاگ را در لبه بالایی و پایینی هدبند و سنجاق تا بزنید تا یک مسیر 1.2 اینچی فضا ایجاد شود که با آن کش 1.2 اینچی خود را عبور دهید.

طریقه درست کردن هدبند

بعد از آن دور تا دور لبه های تا شده را با جزئی ترین جای درز دوخت بزنید به طوری که شکاف یک اینچی در کانال های بالا و پایین باقی می گذارید تا کش موردنظر را اضافه نمایید.

در گام بعدی یک سنجاق بزرگ را به یک سمت کش خود چسب زده و سمت دیگر را به قسمت خارج از شکاف خود بچسبانید تا در محل خود فیکس بماند. کش 1.2 اینچی خود را تا قسمت انتهایی از مسیر بگذرانید و به عقب بروید، سپس با انگشت های خود سنجاق را از بیرون لمس کرده و هدایت نمایید. در محل خود سنجاق کنید. این عمل را با کش 1.2 اینچی دوم خود تکرار نمایید.

در این گام می توانید هدبند خود را امتحان کرده و در صورتی که بسیار شل می باشد کمی از کش را برش زده تا هم کوتاه تر و هم سفت تر گردد. باید اطمینان پیدا کنید که کش 1.4 اینچی خود را به اندازه نیاز کوتاه کرده اید.

طریقه درست کردن هدبند شیک

زمانی که هر دو کش را عبور دادید قسمت انتهایی کش خود را بر روی هم بگذارید و سنجاق نمایید و دوخت بزنید. سپس آن ها را به سمت داخل کانال ها برگردانده و بعد با استفاده از دست بدوزید.

مراحل درست کردن هدبند

در این مرحله باید یک هدبند دوخته باشید که متناسب باشد ولی در صورتی که آن را به طرف راست بچرخانید و ببندید پف کرده است. بدین ترتیب چیزی که لازم است این است که مقداری کش به بخش بدنه بیفزایید تا نمای آن مقداری زیباتر شود. این مرحله کاملا اختیاری و به دلخواه می باشد.

سپس کش خود را برداشته و بعد آن را از قسمت وسط تا بزنید و بخش مرکز را نشانه گذاری نمایید. دو انتهای کش را در محلی که درز هدبند شما بر روی یکدیگر قرار گرفته سنجاق بزنید. هدبند خود را در آن درز تا زده تا نقطه مرکزی آن را در انتهای مخالف هدبند پیدا کرده و قسمت وسط هدبند را به بخش تعیین شده سنجاق نمایید تا کش به صورت یکسان فاصله بگیرد.

سپس هدبند خود را به طور کامل دراز کرده و بعد کش را هر 2 الی 3 اینچ به هدبند سنجاق نمایید. در صورتی که یک قطعه کش می زنید آن را دقیقا از وسط انجام بدهید و در صورتی که دو تا را انجام دادید آن ها را به شکل برابر در بخش میانی هدبند بگذارید.

مراحل درست کردن هدبند به روشی راحت

قسمت وسط کش خود را دور تا دور دوخت بزنید. به منظور اجرای درست این کار بایستی آن را خارج کرده تا در زمان دوختن با هدبند بکشید و صاف گردد. برای این کار یک دست خود را در قسمت پشت سوزن دور کرده و دست دیگر را جلوی سوزن مقداری به طرف جلو بکشانید.

مراحل درست کردن هدبند زیبا

کش کمک کرده تا بخش میانی را نزدیک سر خود نگه دارید تا به جای ایجاد پف نمایی زیبا و مرتب به خود بگیرد. هدبند موردنظر را به طرف راست بچرخانید.

مراحل دوخت هدبند در خانه

در گام بعدی دو مستطیل 7 اینچ در 5.5 اینچ را به منزله پاپیون هدبند برش بزنید و یک مستطیل به اندازه 3.5 در 5.5 اینچ برش بزنید تا بخش میانی پاپیون باشد. دو مستطیل بزرگتر را به یکدیگر سنجاق زده و بیرون را با محل درز 1.2 اینچی دوخت بزنید و یک درز 1-2 اینچی به منظور چرخش به وجود آورید.

مستطیل کوچکتر را از قسمت وسط تا زده و طول آن را با محل درز 1.2 اینچی دوخت بزنید و لوله ای با دو سر باز نمایید. دور لبه های دوخت زده شده را دوختی به شکل زیگزاگ بزنید تا از ساییدگی آن ها ممانعت گردد و هر دو تکه را به طرف راست برگردانید. دهانه مستطیل پاپیون را با استفاده از دست دوخت بزنید.

نحوه درست کردن هدبند به روشی آسان

به شکلی که شکاف به طرف بیرون باشد قسمت وسط پاپیون را دور هدبند بپیچانید و انتهای آن را با محل درز 1.4 اینچی به یکدیگر دوخت بزنید. محل درز را دوخت زیگزاگ زده و پاپیون را از وسط چرخانده تا محل شکاف در طرف داخل باشد.

مراحل درست کردن هدبند

پاپیون آماده شده را همچون یک رول غلتانده و آن را از وسط کار رد کنید.

طریقه درست کردن هدبند در خانه

سپس پاپیون را باز کرده و آن را پف بدهید. در اینجا دوختن هدبند به پایان رسیده است.

مراحل دوختن هدبند شیک

در مطلب ارائه شده با نحوه دوخت هدبند به روشی ساده و راحت آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید. برای دوخت توربان و دوخت کلاه حجاب می توانید از این مطالب دید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان