وبلاگ مشرق

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان ۳ قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

آیت‌ا... جوادی‌آملی از مسئولان خواست برای رفع مشکلات اقتصادی مردم تدبیری بیاندیشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

هموارسازی مسیر اوباش در پسااغتشاش کار کیست؟

انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان 3 قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

حسین نورانی‌نژاد، فعال چپ و عضو کادر حزب اتحاد ملت، اخیراً طی یادداشتی که کانال تلگرامی امتداد آنرا منتشر کرد، پیرامون اغتشاشات اخیر نوشت: با گذشت هفته‌ها از اعتراضات، هیچ وعده­ نیم‌بندی هم به مردم ناراضی داده نشده که نشانه تجدیدنظر در برخی سیاست‌ها باشد. از نظر مسوولان، تمام ناآرامی‌های اخیر ناشی از جان باختن مهسا امینی بوده و اگر اثبات شود که مرگ او طبیعی بوده، دیگر جای اعتراضی نیست و ادامه اعتراضات برای غرض و مرض دیگری است.

او همچنین می‌افزاید: اما از نظر معترضان، مرگ مهسا آخرین قطره‌ای بود که ظرف تحملشان را پر کرد. موضوعات اعتراضی هم کم نبود. درباره گشت ارشاد، تصاویر مختلف نشان از کژکارکردی و تحقیرآمیز و آزاردهنده بودن آن برای بخش قابل توجهی از مردم داشت. مادری که به دنبال ون گشت ارشاد می‌دوید و زمین می‌خورد و التماس می‌کرد که دخترش بیمار است، دختران ساده و عادی که گرفتار برخورد ماموران می شدند و صحنه‌های گاه دلخراشی آفریده می‌شد، ماجرای سپیده رشنو، و ...حتا تصویر آن جوان نوازنده‌ای که میانه اجرای برنامه با برخورد برخورنده یک مامور، برنامه‌اش متوقف شد تن بسیاری را همپای آن جوان لرزاند. مرگ مهسا نقطه جوش بود ولی پیش از آن جامعه داغ داغ شده بود.

نورانی‌نژاد تصریح می‌کند: ماجرای صحت و سقم ضربه خوردن مهسا امینی هم نکته چندان تعیین کننده‌ای نیست. حداقلش این بود که دختر بی‌نوا و بی‌گناه را در شهری غریب تا پای مرگ ترسانده‌اند. این که به مراتب ناگوارتر از مرگ بر اثر ضربه است!

این فرد در بخش دیگری از یادداشت خود نیز نوشته است: شکی در این نیست که برخی از گذشته در پی براندازی بوده‌اند و از هر بهانه‌ای که به این هدف کمک کند، استقبال می‌کنند. اما بسیاری از کسانی که بعدا برانداز شدند یا امروز هم صرفا معترض نسبت به مطالباتی خاص هستند، مساله‌شان براندازی و بی‌نهایت بودن مطالبات نیست. واقعا این تصور مالیخولیایی که هر که اعتراض کند دنبال براندازی است را باید کنار گذاشت. اتفاقا سرسختی در مقابل موضوعات گاه جزیی و ریز است که بسیاری را خسته و ناامید و دچار حس به حساب نیامدن و تحقیر و نهایتا خشم و اعتراض کرده است.

*حاقّ کلام آقای نورانی‌نژاد اینست که چرا نظام اسلامی در مقابل اغتشاشگران عقب‌نشینی نمی‌کند!؟

همان مطالبه‌ای که "فرماندهان کت و شلواری آشوب" طی هفته‌ای اخیر و پس از فروکش کردن التهابات بر آن دمیدند تا فاز پایانی آشوب را به نفع اغتشاشگران رقم بزنند. [1]

مطالبه‌ای غلط که البته شاهد بودیم برخی صداهای ضعیف و ترسیده از اغتشاشی در داخل بدنه نیز در مقابل آن ساز عقب‌نشینی را کوک کردند!

فرماندهان کت و شلواری آشوب انتظار دارند که حاکمیت در مقابل یک اتفاق تصادفی (درگذشت مرحومه امینی) و قدرت‌نمایی عده‌ای اراذل و اوباش؛ از سیاست‌های عقلانی، اصولی و اسلامی خود دست بردارد و به اینان باج بدهد!؟

آیا این مطالبه منطقی است؟

ما همچنین از آقای نورانی‌نژاد می‌پرسیم فرض بر منطقی بودن مطالبات اغتشاشگران آیا نفس اینکه بطن یک مطالبه در خیابان باشد؛ نشان نمی‌دهد که فرجام این مسیر در ترکستان است!؟

در بحث رخدادهای مورد اشاره نورانی‌نژاد از قبیل پرونده خانم رشنو هم چیز غیر منطقی رخ نداده است!

فردی جرمی مرتکب شده، ضرب و جرح انجام داده و بواسطه جرم و ضرب و جرح به زندان رفته و اعتراف کرده است. هم‌اکنون نیز آزاد شده و هیچ اشاره‌ای به اباطیلی مثل شکنجه هم نکرده است.

اکنون آیا از نظر کادرهای حزب اتحاد؛ نظام اسلامی باید پاسخگوی این قبیل فرایندهای منطقی باشد؟

ادعای نورانی‌نژاد مبنی بر اینکه مهسا امینی دخترک بینوایی بوده که در شهر غریب تا سر حد مرگ ترسانیده شده است(!) نیز یک سناریونویسی مضحک است که در حالت خوشبینانه ناشی از ساده‌لوحی و در حالت بدبینانه با انگیزه داغ نگه داشتن خیابان‌هاست...

سناریویی که ما قضاوت درباره آنرا به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

و اما اشاره نورانی‌نژاد به براندازی و اینکه "این تصور مالیخولیایی که هر که اعتراض کند دنبال براندازی است را باید کنار گذاشت"!

واژه و مفهوم "براندازی" یک بازیچه لسانی نیست...

به این معنی که آقای نورانی‌نژاد باید بداند و باید شهامت بیان دانسته‌هایش را هم داشته باشد که "جنگ خیابانی" یعنی براندازی. همانطور که تشویق به حضور در خیابان هم یعنی براندازی.

و همانطور که مطالبه عقب‌نشینی در مقابل اوباش و ایضاً تحریم انتخابات نیز دقیقا یعنی براندازی.

اینکه کادر حزب اتحاد ملت این بدیهیات سیاست را نمی‌داند و آن کار دیگر می‌کند از تأملات روزگار ماست...

گفتنیست ما پیش از این در پاسخ به اعتراض حسین نورانی‌نژاد به تحلیل وبلاگ مشرق؛ از وی خواسته بودیم اگر راهی جز اسلحه در مقابل تحریم‌کنندگان صندوق رأی وجود دارد؛ آنرا بیان کند که البته نورانی‌نژاد ترجیح داد پاسخ این سؤال منطقی را با سکوت بدهد! [2]

حزب اتحاد ملت و کادرهای آن از عوامل اصلی تحریم انتخابات سال 1400 بوده‌اند.

***

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان 3 قوه

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان 3 قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در جمع طلاب مدرسه امام حسین(ع) با گلایه از فضای رها شده مجازی عنوان کرد: فضای مجازی رها شده برای دشمنان نظام تبدیل به سنگر جبهه نرم گشته که به کمک سربازان تسخیر شده هر لحظه بر علیه نظام فعالیت و نقشه جدیدی را طراحی می کنند.

به گزارش رسا، ‌ وی با اشاره به اینکه بلندگوهای دشمنان نظام با پول های سعودی و به کمک منافقان داخلی زمینه ایجاد -آشوب- علیه ملت و نظام را فراهم می کنند، ابراز کرد: اینترنت ملی، تقویت شبکه ملی اطلاعات و حاکمیت در فضای مجازی از ضروریات کشور است که متاسفانه برخی به دلایل مختلف با آن مخالفت کردند و فضای مجازی را مبدل به قتلگاه جوانان کردند.

آیت الله کعبی فتنه و اغتشاشات اخیر را فتنه ضد دین و ضد مکتب اهل بیت عنوان کرد و ابراز داشت: این فتنه بر ضد وحدت، حجاب، استقلال و تمامیت ارضی ملت ایران و ضد اقتدار و امنیت ملی ملت ایران بود و سربازان پیاده دشمنان اسلام برخی جوانان احساساتی بودند که تحت تاثیر القائات دشمن واقع شدند و هیچ تحلیل صحیحی از اوضاع و شرایط نداشتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از قوای سه گانه در موضوع رسیدگی و پیگیری نسبت به وضعیت فضای مجازی اظهار داشت: فتنه فضای مجازی فتنه‌ای پیچیده و ابزار جنگ ترکیبی است که متاسفانه قوای سه گانه با وجود تذکرات و درخواست‌های پی در پی اما اقدام عملی صورت ندادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جنگ سایبری را خط مقدم مقابله با فتنه دانست و یادآور شد: در جهاد سایبری باید فعال و توانمند شد تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را هر چه سریعتر راه بیندازیم و این یک واجب شرعی است.[3]

*در پیامد سخنان و تحلیل جامع و مانع آیت‌ا... کعبی بایستی این نتیجه عقلانی را هم گرفت که به نظر می‌رسد ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کنار لزوم اِعمال حاکمیت در فضای مجازی رها شده فعلی؛ از مرحله ضرورت گذشته و به مرحله واجب رسیده است.

واجبی که همانطور که شاهدیم انتقاد یک عضو مبرّز مجلس خبرگان را روانه هر 3 قوه مجریه، ‌ مقننه و قضائیه نیز کرده است.

آشوب‌های اخیر بیش از گذشته نشان داد که تعلل در این زمینه پذیرفتنی نیست...

***

 

تأکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر اخذ تدبیر برای رفع مشکلات اقتصادی مردم

انتقاد عضو مجلس خبرگان از مسئولان 3 قوه/ انگیزه‌هایی برای داغ نگه داشتن خیابان‌ها!

آیت‌الله جوادی‌آملی، مفسّر برجسته قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید اخیراً طی سخنانی در دیدار با حجت الاسلام حسینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان گفته است: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی‌توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.[4]

*در هامش بیانات مهم و راهبردی آیت‌الله جوادی‌آملی البته بایستی متوجه این نکات نیز بود که اختلاس و فساد در حکومت معصوم(ع) نیز وجود داشته است و منظور آیت‌الله جوادی آملی پیشرفت بیشتر کشور در مسیل نیل به سالم‌سازی و قوت اقتصادی است.

در بحث فقر نیز خواص وظیفه دارند این قبیل بیانات راهبردی را در ساحت افکار عمومی توضیح دهند و منقّح کنند.

چه اینکه فقر منشق بر دو 2 نوع نسبی و مطلق است.

فقر نسبی عمدتا مقوله‌ای ذهنی و تأثیرپذیر از پارامترهای تبلیغاتی است که قابل احصا هم نیست و کشورهایی در این شاخص به موفقیت می‌رسند که اولا شاخص‌های عقلانی اقتصاد از قبیل مالیات، سوخت، غذا و بیکاری را بهبود داده باشند و ثانیا توانسته باشند در جنگ روایت‌ها بر "توطئه سیاه‌نمایی" فائق بیایند.

فقر مطلق یا شاخص گرسنگی اما با روش‌هایی قابل اندازه‌گیری است و جالب است بدانیم ایران ما علیرغم مشکلات اقتصادی و کم‌توفیقی مقطعی خود در بحث مبارزه با "پروژه خارجی القای فقر نسبی" اما در بحث فقر مطلق توفیقات بزرگی داشته است.

به نحوی که میزان 6 درصد فقر مطلق یا همان گرسنگی موجود در ایران در ابتدای انقلاب هم‌اکنون و بر اساس آمارهای جهانی به کمتر از چند دهم یک درصد رسیده است و ایران در زمینه فقر مطلق حتی از کشورهایی مثل انگلیس و اسپانیا هم موفق‌تر بوده و رتبه بهتری دارد. [5]

جالب است که بدانیم جمهوری اسلامی ایران در شاخص جهانی گرسنگی یا GHI نیز در رتبه سیرترین کشورهای جهان قرار دارد. [6]

این رخداد مطلوب به دلیل ارزان بودن نان و مالیات در ایران و تک رقمی بودن نرخ بیکاری در کشورمان است. [7]

با دانستن این اطلاعات؛ اهمیت بیانات راهبردی آیت‌ا... جوادی‌آملی در لزوم افزایش سرعت در پیشرفت اقتصاد کشور عیان‌تر می‌شود و همانطور که تأکید شد؛ خواص در این زمینه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

***

1_ mshrgh.ir/1424133

2_ mshrgh.ir/1393865

3_ rasanews.ir/0031dd

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1570203

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/11/22/1944648

6_ mshrgh.ir/944980

7_ mshrgh.ir/1247052

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان