چرا باید نهال گردو را فقط و فقط از نهالستان معتبر گردو بخریم؟

وب گردی ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۱:۲۸ ۳۹۰۸۵۲۶

نکته مهم در هنگام خرید نهال گردو؛ این است که بدانیم آیا نهال گردو به درستی تولید و پیوندزنی و اصلاح شده است یا خیر؟ در این مطلب قصد داریم بدانیم چرا نهال گردو را فقط و فقط باید از مراکز معتبر فروش گردو خریداری کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا باید نهال گردو را فقط و فقط از نهالستان معتبر گردو بخریم؟

پس از انتخاب نهال گردو، نوبت به خرید نهال گردو میرسد. همانطور که میدانید نهالستان‌ها؛ نهال فروشی‌ها و مراکز متعددی اقدام به فروش نهال گردو در سرتاسر کشور نموده اند. اما باغداران حرفه ای همواره به دنبال خرید نهال گردو از نهالستان معتبر گردو هستند. در این بخش قصد داریم 5 دلیل مهم توجه باغداران خبره گردو به خرید نهال گردو فقط و فقط از نهالستان معتبر گردو اشاره نماییم:

دلیل اول : شناسنامه معتبر و رسمی: یکی از دلایل اهمیت توجه به خرید نهال گردو از مرکز فروش معتبر نهال گردو؛ دریافت شناسنامه معتبر نهال است. نهال گردوی شناسنامه دار؛ فقط و فقط در مرکز فروش مجاز نهال گردو که دارای گواهی ثبت نهال و بذر میباشد، تولید و عرضه میشود.

در شناسنامه که به قسمت پایه پیوند نهال چسبانده میشود؛ اطلاعات مهمی از قبیل نام نهال؛ پایه و پیوند؛ نام تولید کننده و سال تولید و... به صورت چاپی وجود دارد. به این ترتیب میتوانید از مطابقت رقم سفارش داده شده با رقم ارسالی اطمینان حاصل کنید.

دلیل دوم : کارت سلامت: کارت سلامت نهال نشان میدهد این رقم دارای سلامت کافی بوده و به خوبی اصلاحات لازم برروی نهال اعمال شده است. به این ترتیب به خوبی با شرایط باغ سازگار شده و به سرعت باردهی حداکثری خود را آغاز میکند.

دلیل سوم و چهارم: گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه : این گواهی، عاری بودن نهال از هرگونه آفت و بیماری را پیش از ارسال نهال‌ها؛ به اثبات میرساند. در صورت ابتلای نهال به هریک از آفات و بیماری‌ها؛ این گواهی صادر نمیشود.

دلیل پنجم: گارانتی معتبر 2 ساله : این گارانتی از سوی نهالستان پالیز برای کلیه ارقام نهال گردو شناسنامه دار صادر میشود. که براساس آن هرگونه شکستگی و آسیب دیدگی و یا ابتلا به بیماری‌ها و آفات در طول مسیر تحت گارانتی نهالستان قرار میگیرد.

نهال گردویی که از نهالستان معتبر گردو خریداری میشود؛ کاملا سالم و تضمین شده؛ دارای گارانتی معتبر 2 ساله میباشد. برگ و شاخه‌های نهال بدون شکستگی بوده و هیچگونه آثار بیماری و آفت در درخت دیده نمیشود. همچنین نهال دارای شناسنامه رسمی بوده و پایه و پیوند آن برروی یکدیگر عمود است. طول نهال استاندارد بوده و ریشه‌های آن کاملا سالم؛ سفید و قوی دیده میشوند. در صورت عدم مطابقت نهال گردو با شرایط اعلام شده میتوانید با پشتیبانی نهالستان تماس بگیرید.

آیا میدانید نهالستان پالیز بیش از نیم قرن است که به عنوان بزرگترین مرکز تخصصی فروش نهال گردو در شمال غربی کشورمان شناخته میشود؟

images_1665873544.png

نهالستان پالیز با افتخار و برای 50 سال متوالی؛ به عنوان بزرگترین و معتبرترین نهالستان گردو در شمال غربی کشور شناخته میشود. نهالستان پالیز دارای مجوز از موسسه ثبت نهال و بذر، گواهینامه معتبر و شناسنامه رسمی و تاییدیه از جهاد کشاورزی میباشد. این مرکز به صورت تخصصی و تحت نظر کارشناسان خبره؛ اقدام به تولید و پرورش و اصلاح انواع ارقام نهال گردو نموده است. از مهم ترین محصولات این مرکز:

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 4 مناطق معتدل

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 5 مناطق خشک و نیمه خشک

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 مناطق گرمسیری

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7 مناطق سردسیری

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 8 دوبارگل

  • نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9 مناطق سردسیری و کوهستانی

  • نهال گردو ژنوتیپ برتر

  • نهال گردو چندلر پیوندی

  • نهال گردو فرنور پیوندی

  • نهال گردو اسرائیلی

  • و...

میباشد.

همچنین نهالستان پالیز کلیه ارقام نهال میوه از جمله؛ گوجه سبز؛ هلو؛ آلبالو؛ گیلاس؛ انجیر؛ زیتون؛ زردآلو، بادام؛ به؛ خرمالو؛ انگور؛ سیب؛ گلابی، فندق، گل محمدی؛ توت؛ پالونیا؛ زرشک، پسته؛ آلو؛ انار؛ شلیل و... را نیز به صورت اصلاح شده و پیوندی و بذری با بالاترین کیفیت برای فروش در سرتاسر کشور تولید مینماید. نهال‌های تولید شده توسط نهالستان پالیز دارای مدارک رسمی و معتبر همچون کارت سلامت؛ گواهی عاری از آفات؛ کارت قرنطینه؛ کارت گارانتی معتبر 2 ساله و شناسنامه معتبر میباشند.

از سایر خدمات ویژه نهالستان پالیز برای باغداران محترم ارائه مشاوره رایگان؛ همه روزه در حوزه نحوه انتخاب؛ خرید نهال گردو؛ احداث باغ و پرورش درختان گردو میباشد. ارائه خدمات باغداری در محل؛ توسط باغداران حرفه ای پالیز در باغ شما؛ از دیگر خدمات ویژه نهالستان پالیز میباشد. تیم تخصصی گیاهشناسی پالیز همه روزه آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه نحوه شناسایی و مبارزه با افات و بیماری‌ها در باغ میباشند. 

images_1665873590.png

شما میتوانید ویدیوها و مقالات ما را در سایت تخصصی پالیز به آدرس paliznahal.ir مشاهده فرمایید.

نتیجه گیری

برای انتخاب بهترین نهال گردو ابتدا باید ارقام نهال گردوی سازگار با باغ را شناسایی نموده و پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان نهالستان پالیز؛ بهترین نهال گردویی که میتواند بالاترین سوددهی در باغ را به همراه داشته باشد را برگزینید. برای خرید نهال گردو شناسنامه دار؛ باید مجوزهای معتبر نهالستان گردو را بررسی و سپس درخواست خرید نهال گردو را ثبت نمایید.

ارتباط با کارشناسان فروش پالیز به صورت تلفنی؛ آنلاین و حضوری امکان پذیر است. پس از ثبت سفارش خرید نهال‌های شما در اسرع وقت و به همراه کلیه مدارک معتبر و رسمی و با استفاده از وسایل حمل و نقل باری مناسب برای شما باغداران محترم ارسال خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره رایگان با ما از طریق تماس تلفنی؛ ارتباطات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و یا مراجعه حضوری در ارتباط باشید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز 09144501008 – 09144501007

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان 24 متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان