ماهان شبکه ایرانیان

معرفی سریال The Peripheral با بازی کلویی گریس مورتس

خالقان سریال وست‌ورلد (Westworld) یعنی لیسا جوی (Lisa Joy) و جاناتان نولان (Jonathan Nolan) سریال دیگری را برای طرفداران ژانر علمی تخیلی خلق کرده‌اند که به نام سریال جانبی یا محیطی (The Peripheral) شناخته می‌شود. این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام گیبسون (William Gibson) ساخته شده است.

معرفی سریال The Peripheral با بازی کلویی گریس مورتس

خالقان سریال وست‌ورلد (Westworld) یعنی لیسا جوی (Lisa Joy) و جاناتان نولان (Jonathan Nolan) سریال دیگری را برای طرفداران ژانر علمی تخیلی خلق کرده‌اند که به نام سریال جانبی یا محیطی (The Peripheral) شناخته می‌شود. این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته ویلیام گیبسون (William Gibson) ساخته شده است.

سریال «جانبی» محصولی از سرویس آنلاین آمازون پرایم به شمار می‌رود و داستان گیمر جوانی به نام فلین فیشر را دنبال می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور در فروشگاه پرینت سه‌بعدی در آمریکا کار می‌کند. با این حال، او زمانی که یک شبیه‌سازی را تست می‌کند، متوجه می‌شود که این در حقیقت یک شبیه‌سازی نیست و او اتفاقاتی واقعی را تجربه می‌کرده است. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این سریال بپردازیم.

داستان سریال The Peripheral

خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی سرویس آنلاین آمازون برای این سریال بدین شرح است:

«فلین فیشر در مناطق روستایی جنوب آمریکا زندگی می‌کند و در آنجا نیز در فروشگاه پرینت سه‌بعدی محلی مشغول به کار است و این در حالی است که پول بسیار بیشتری با بازی برای افراد ثروتمند در بازی‌های واقعیت مجازی بدست می‌آورد. یک شب او هدست را روی سرش می‌گذارد و به لندن در آینده می‌رود. او دنیایی مرموز و شیک را پیدا می‌کند که با دنیایی که او می‌شناسد بسیار متفاوت است.

با این حال، این بازی همانند بازی‌های قبلی‌ای نیست که او تجربه کرده است. فلین متوجه می‌شود که این یک واقعیت مجازی نیست بلکه کاملا واقعی است. به نظر می‌رسد که شخصی از هفده سال در آینده در شهر لندن، دروازه‌ای به دنیای فلین باز کرده است. با اینکه این جهان تازه برای فلین بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد اما بسیار خطرناک است. حالا فلین باید متوجه شود که چه کسی این دو جهان را به یکدیگر متصل کرده و هدف آن‌ها از این کار چیست و همین موارد نیز باعث می‌شوند تا نیروهای خطرناک دست به کار شوندکه قصد دارند فلین و خانواده‌اش را از بین ببرند.»

بازیگران سریال The Peripheral

سریال «جانبی» از بازیگران برجسته و توانمندی بهره می‌برد که کاملا متناسب با کاراکترهای رمان نوشته ویلیام گیبسون هستند. در این سریال، کلویی گریس مورتس (Chloë Grace Moretz) نقش شخصیت اصلی داستانی یعنی فلین فیشر را به تصویر می‌کشد. این بازیگر در سال گذشته میلادی در فیلم علمی تخیلی دیگری به نام مادر / اندروید (Mother/Android) بازی کرده و بیشتر برای نقش‌آفرینی در فیلم سوسپیریا (Suspiria) و فیلم آموزش اشتباه کامرون پست (The Miseducation of Cameron Post) شناخته می‌شود.

جک رینور (Jack Reynor) دیگر بازیگر این سریال به شمار می‌رود که نقش برادر فلین به نام برتون را به تصویر می‌کشد. گری کار (Gary Carr) نیز نقش مردی به نام ویلف نترتون را بازی می‌کند که درگیر تحقیقات در مورد یک قتل می‌شود. الکساندرا بیلینگز (Alexandra Billings) نیز نقش کاراگاه آینزلی لاوبیر را به نمایش در می‌آورد، کاراگاهی که به فلین کمک می‌کند تا هویت قاتل را پیدا کنند.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فصل اول سریال «جانبی» نقش‌آفرینی می‌کنند، می‌توان الی گوری (Eli Goree)، لوئیس هرتوم (Louis Herthum)، جی جی فیلد (JJ Feild)، تینیا میلر (T’Nia Miller)، شارلوت رایلی (Charlotte Riley)، آدلیند هوران (Adelind Horan)، الکس هرناندز (Alex Hernandez)، کتی لیونگ (Katie Leung) و تعدادی دیگر را نام برد.

تاریخ پخش سریال The Peripheral

اولین قسمت از فصل اول سریال «جانبی» از تاریخ 21 اکتبر سال 2022 میلادی (جمعه 29 مهر 1401) روی سرویس آنلاین آمازون پخش شد و قسمت‌های بعدی نیز در روزهای جمعه به صورت هفتگی پخش خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان