همه چیز درباره کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace of Madrid) به عنوان بزرگترین کاخ در اروپای غربی شناخته می‌شود و سکونتگاه رسمی پادشاه اسپانیا به شمار می‌رود. کاخی که ما امروزه شاهد آن هستیم، در قرن هجدهم میلادی روی ستون‌های دژ سلطنتی مادرید (Royal Alcázar of Madrid) توسط سلسله بوربون و با سلیقه و زیبایی شناسی آن دوران ساخته شده است.

همه چیز درباره کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace of Madrid) به عنوان بزرگترین کاخ در اروپای غربی شناخته می‌شود و سکونتگاه رسمی پادشاه اسپانیا به شمار می‌رود. کاخی که ما امروزه شاهد آن هستیم، در قرن هجدهم میلادی روی ستون‌های دژ سلطنتی مادرید (Royal Alcázar of Madrid) توسط سلسله بوربون و با سلیقه و زیبایی شناسی آن دوران ساخته شده است.

کاخ علاوه بر داشتن باغ‌های بسیار گسترده، برای اثاثیه فوق‌العاده خودش، مجموعه سازه‌های Stradivarius Royal Quartet، مجموعه‌ای بی بدیل از برنز، نقاشی‌های دیواری مسحورکننده بر روی سقف بلند کاخ و تجملاتی که تنها پادشاهان اسپانیایی از امتیاز آن برخوردار بودند، شهرت دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا شما را با این سازه تاریخی بیشتر آشنا کنیم.

چرا باید از کاخ سلطنتی مادرید دیدن کرد؟

کاخ سلطنتی مادرید در بخش غربی شهر مادرید قرار گرفته و بزرگترین کاخ فعال در سراسر اروپا محسوب می‌شود. این کاخ مساحتی حدود 135000 متر مربع را در بر می‌گیرد و 3418 اتاق دارد. با اینکه از این کاخ به عنوان سکونتگاه رسمی پادشاهی اسپانیا یاد می‌شود اما شاه و ملکه در آن سکونت ندارند. در حال حاضر از این کاخ برای انجام مراسم‌های کشوری، رویدادهای سیاسی و مذاکرات مختلف استفاده می‌شود.

درون دیوارهای اتاق تاج (Crown Room) کاخ شما می‌توانید با ارزش‌ترین دارایی سلطنت اسپانیا یعنی تاج و عصای پادشاهی را شاهد باشید. در کنار تماشای جواهرات سلطنتی نیز می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی کاخ همچون پلکان بزرگ، کتابخانه، اسلحه‌خانه، آپارتمان‌های سلطنتی، باغ‌های ساباتینی (Sabatini Gardens) و میدان آرمریا (Plaza de la Armería) دیدن کنید.

تاریخچه کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید همانند معماری بسیار برجسته خودش، تاریخی غنی دارد. در زمینی که امروزه این کاخ برپا است، دژی به نام دژ سلطنتی مادرید قرار داشت که در سال 1734 میلادی و در شب کریسمس دچار آتش‌سوزی می‎‌شود و تقریبا تمام بخش‌های آن می‌سوزند. همین نیز فضای کافی به سلسله بوربون داد تا در کاخ جدید سبک، هنر و معماری مدرنی را اعمال کنند.

طراحی این کاخ از کاخ لوور فرانسه (Louvre Palace) الهام گرفته شده و این موضوع از میدان آرمریا کاملا آشکار است. در سال 1764 میلادی و 30 سال پس از شروع ساخت این بنا، چارلز سوم اولین پادشاهی بود که به داخل این کاخ بازسازی شده نقل مکان کرد. در سال‌های اخیر نیز از این بنای برجسته برای انجام مراسم‌های مهم دولتی و همچنین ازدواج‌های سلطنتی استفاده می‌شود.

فضای داخل کاخ سلطنتی مادرید

در آن دوران، اسپانیا به عنوان کشوری بسیار ثروتمند و قدرتمند شناخته می‌شد و به همین دلیل نیز از مصالح برجسته فراوانی در ساخت این کاخ سلطنتی استفاده شده است. دیوارها با آینه‌های درخشان و ملیله‌های ظریف تزیین شده‌اند. هنرمندان مشهور اسپانیایی همچون کورادو جیاکوئینتو، جیووانی باتیستا تیپولو و آنتون رافائل منگز نیز نقاشی‌های دیواری داخل کاخ را خلق کرده‌اند. یکی از جاذبه‌های برجسته داخل کاخ سلطنتی مادرید، پلکان بزرگ آن است که بسیار تماشایی و خیره‌کننده به نظر می‌رسد.

بخش‌های مختلف کاخ سلطنتی مادرید

باغ‌های سباتینی: این باغ‌ها یکی از دو باغ‌های مجللی هستند که در بخش شمالی کاخ سلطنتی مادرید قرار دارند. نام باغ‌ها نیز برگرفته از فردی به نام فرانچسکو سباتینی است که پلان طبقه اول کاخ را طراحی کرده است. این باغ‌ها بسیار زیبا و تماشایی به نظر می‌رسند و در طراحی آن‌ها نیز از سبک فرانسوی الهام گرفته شده است.

میدان آرمریا: میدان آرمریا که به عنوان میدان اسلحه‌خانه نیز شهرت دارد، میدانی اصلی است که در جنوب کاخ سلطنتی مادرید قرار دارد و تماشای مراسم تغییر نگهبانان سلطنتی نیز در اولین چهارشنبه هر ماه بسیار دیدنی به نظر می‌رسد.

اسلحه‌خانه سلطنتی: اسحله‌خانه سلطنتی مادرید به عنوان یکی از بهترین اسلحه‌خانه‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود که در آن، سلاح و زره‌های بسیار خوبی از قرن پانزدهم میلادی به چشم می‌خورد. لباس‎های نظامی کارلوس پنجم، فلیپه دوم و همچنین چارلز پنجم از جمله زره‌های به نمایش در آمده در اینجا است.

اتاق تاج: اتاق ملکه ماریا کریستینا امروزه به عنوان اتاق تاج شناخته می‌شود و در آن، جواهرات پادشاهی اسپانیا همچون تاج و عصای پادشاهی در معرض نمایش قرار داده شده‌اند. این تاج پر از جواهرات مختلف است و به شاه کارلوس سوم تعلق دارد.

تالار آینه‌ها: همانند کاخ ورسای (Palace of Versailles)، کاخ سلطنتی مادرید نیز تالار آینه دارد. دیوارهای تالار با مرمر صورتی پوشیده شده‌اند و تزئیناتی سفید و آبی رنگ نیز در کنار آن‌ها به چشم می‌خورند که آن را به یکی از زیباترین بخش‌های کاخ تبدیل کرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان