مواد اولیه با کیفیت

دوستداران فست فود این مقاله را بخوانند!

وب گردی ۱۴۰۱/۰۸/۷ ۰۹:۰۳ ۳۹۱۲۰۶۴

حالا وارد این موضوع که چرا غذاهای فست فودی آنقدر در میان هموطنان هواخواه دارد نمی‌شویم. اما بدانید و آگاه باشید که برای راه اندازی فست فود معتبر شما نیاز به ده‌ها نکته باریکتر از مو دارید. فست فود خورها هم بدانند که بهتر است وارد هر رستوران فست فودی نشوند.

برای بهبود کیفیت فست فودها نکاتی را باید رعایت کرد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

مواد اولیه با کیفیت

در راه اندازی فست فود باید برآورد دقیقی از هزینه‌های اولیه داشته باشید. یکی از هزینه‌های جاری رستوران‌ها و فست فودها مواد مصرفی مانند سبزیجات، حبوبات و انواع گوشت است خوب مواد اولیه با کیفیت به چه معنی است؟ بر اساس تحقیقات مدرسه سلامت دانشگاه هاروارد آمریکا یک بشقاب غذای با کیفیت و سالم یعنی:

«بشقابی با سبزیجات و میوه‌های کم فرآوری شده، به همراه غلات و منابع چربی سالم و پروتئین.»

امروز رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای مهم دنیا مانند «برگر کینگ» به این موضوع اهمیت می‌دهند. حتی «مک دونالدز» نیز بخش‌هایی مانند سالاد و فیبر را به غذاهای خود افزوده. تلاش این مجموعه‌های در سال‌های اخیر این بوده است که مواد اولیه را با حداقل مواد نگهدارنده در اختیار مشتریان قرار بدهد.

در صورتی که می‌خواهید رستوران فست فود راه اندازی کنید به مواد اولیه طبیعی و باکیفیت با حداقل مواد نگهدارنده توجه کنید. همچنین در صورتی که مشتری این فست فودها هستید به کیفیت مواد اولیه و اخبار فست فودها زنجیره‌ای توجه کنید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چقدر در کیفیت تأثیر دارد؟

تجهیزات آشپزخانه صنعتی چقدر در کیفیت تأثیر دارد؟

شاید در ابتدا برای افراد غیر اهل‌فن عجیب به نظر برسد اما تجهیزات فست فود در عرصه‌های مختلف در کیفیت ساندویچ و پیتزایی شما اثر می‌گذارد. بگذارید این موضوع را کمی شرح بدهیم:

تجهیزات سرمایش: یخچال و فریزر باکیفیت خواه تمام استیل و خواه به شکل شوکیس و همچنین تجهیزات سردخانه و یخسار در کیفیت و طعم مواداولیه اثرگذار است. گاه پیش می‌آید مواد اولیه برای ماه‌ها در فریزر باقیمانده می‌مانند. کمپرسور تبرید با بهره‌وری بالا و عدم امکان تشکیل برفک در یخچال و فریزر در اثر مستقیم کیفیت گوشت و سبزیجات و میوه‌ها دارند.

تجهیزات انبار: یکی از بخش‌های اساسی آشپزخانه صنعتی است، بخش انبار است. دمای و رطوبت در محیط انبار رستوران بسیار اساسی است. در نقشه کشی بخش انبار و سردخانه همه بخش‌ها باید از نور، رطوبت و دمای یکسان برخوردار باشند. بر اساس استانداردها نور انبار باید برابر 50 تا 100 لوکس باشد. درجه حرارت در انبار و همچنین دیگر نقاط آشپزخانه صنعتی نیز بایستی برابر 15 تا 25 درجه باشد. رطوبت نسبی در انبارها نباید از 60 درصد در بخش سردخانه و 40 درصد در محیط خشک تجاوز کند.

تجهیزات پخت: در فست فود تجهیزات پخت مختلفی برای تولید ساندویچ استفاده می‌شود از جمله هات داگ‌پز و همچنین گریل ذغالی و روغنی. کیفیت این تجهیزات در ساندویچ خروجی اثر دارد. همچنین انواعی از فر پیتزا از جمله ریلی و صندوقی در فست فودها استفاده می‌شود. فر پیتزای ریلی برای فست فودهای بزرگ و نوع صندوقی برای فست فودهای متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی گمان می‌برند که محصول فر آجری به نمونه‌های اصیل نزدیک‌تر است. برخی دیگر هم اصرار دارند که فر صندوقی طعم بهتری ایجاد خواهد کرد.

به جز این تفاوت‌ها باید به کیفیت خود دستگاه‌های پخت‌وپز نیز توجه کرد. در این حوزه جدا از خرید تجهیزات آشپزخانه دست دوم و کارکرده احتراز کنید. امروز شما به سادگی می‌توانید با رجوع به سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار و حتی سایت‌های معتبر فروش تجهیزات رستوران، تجهیزات دست دوم را خریداری کنید. این تجهیزات مضاف بر نداشتن گارانتی و خدمات پس از فروش مشکلات بهداشتی فراوانی نیز دارند.

در مقابل شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی مانند آپادانا تجهیز آراز خود را ملزم به رعایت استانداردها و استفاده از مرغوب‌ترین متریال‌ها می‌دانند.

متریال مورد استفاده در تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 در بیشتر تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود از استنلس استیل یا استیل ضدزنگ آلیاژ 304 استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که ممکن است برای کاهش هزینه‌های بالای ورق استیل برخی از شرکت‌ها از لایه‌های نازک‌تر بر روی تجهیزات خود استفاده کنند. همچنین در تجهیزات جانبی مانند اسکلت، پایه‌ها و چرخ‌ها از محصولات با کیفیت پایین‌تر استفاده می‌کنند.

کسانی که در کار راه اندازی فست فود و رستوران هستند و کسانی که می‌خواهند مجموعه خود را راه اندازی کنند بایستی در فکر خرید و همکاری با مجموعه‌های با سابقه باشند.

اما برای اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی شرکت‌های مختلف چه باید کرد؟

روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • مراجعه به رستوران‌های موجود در پورتفولیوی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی

  • مراجعه به کارخانه و مشاهده روند تولید تجهیزات

  • سنجش به اعتبار شرکت نزد مجموعه‌های رستورانی

مجموعه آپادانا تجهیز آراز با سابقه 20 ساله در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود و همچنین راه اندازی رستوران یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی این حوزه است. راه اندازی رستوران و فست فود تنها را هزینه‌های بالا میسر نمی‌شود. ده‌ها کسب و کار پردرآمد اما کوچک و متوسط را می‌توان با استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی و  مشاوره درست ایجاد کرد. شما هم می‌توانید با هزینه‌ای معقول به جرگه کارآفرینان کشور بپیوندید.

اگر نیازی به مشاوره برای راه اندازی فست فود دارید کافی است از طریق فرم صفحه اول موجود در لینک https://apadanakitch.com/ درخواست خود را برای ما ارسال کنید. کارشناسان ما بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت. همچنین می‌توانید با شماره ویژه 72307 و یا شماره موبایل 09123173457 تماس بگیرید و مستقیماً با کارشناسان ما صحبت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان