بهره‌وری از قدرت سیستم ابری در صنعت خودرو

بهره‌وری از قدرت سیستم ابری در صنعت خودرو

برای بسیاری، واژه “ابر”یا “کلاود”  در حال حاضر یک اصطلاح بسیار آشنا است و بسیاری از ما هر روز از خدمات آن استفاده می‌کنیم. با اشاره به نرم‌افزار و خدماتی که در اینترنت اجرا می‌شوند، سیستم ابری به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را در سروری ذخیره کنید که از هر جایی قابل دسترسی باشد. برخلاف فایل‌هایی که مستقیماً در رایانه یا تلفن هوشمند شما ذخیره می‌شوند، فایل‌های موجود در فضای ابری را می‌توان در هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، مشاهده، دانلود و اصلاح کرد.

 

فناوری Cloud فقط برای دفتر کار نیست، زیرا راهکاری پیشرفته در صنایع مختلف اعمال می‌شود. بیایید ببینیم چگونه ابر در حال تغییر بخش خودرو برای بهتر شدن است.

خودروهای خودمختار و ابر

از آنجایی که وسایل نقلیه خودران فردا نیازی به یک انسان پشت فرمان ندارند، باید فوراً اطلاعات زیادی از جمله مکان‌ها، خطوط، علائم راهنمایی و رانندگی و جاده‌های جدید یا در دست ساخت را تشخیص دهند. و برای جلوگیری از هرگونه حادثه رانندگی و اطمینان از ایمنی مسافران، این اطلاعات باید به طور مداوم به روز شده و در زمان واقعی در دسترس باشد.

خودروهای خودمختار همچنین باید محتوای خدمات سرگرمی اطلاعاتی مبتنی بر مکان را دریافت کنند تا راحتی راننده را به حداکثر برسانند، مانند ارائه مکان پارکینگ‌های مجاور، پمپ بنزین‌های ارزان قیمت، ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی قابل شارژ و رستوران‌ها.

اما وسایل نقلیه خودران این همه اطلاعات را از کجا دریافت خواهند کرد؟ پاسخ یک نقشه راه دیجیتالی سه بعدی با دقت بالا است که از طریق قدرت ابر به اشتراک گذاشته شده است.

برای امکان‌پذیر ساختن رانندگی خودکار، شرایط جاده‌ای که دائماً در حال تغییر هستند به‌صورت بلادرنگ به اشتراک گذاشته می‌شوند، سپس اطلاعات جدید در نقشه راه با دقت بالا منعکس می‌شود و در نهایت، نقشه راه به‌روز شده از طریق ابر به وسیله نقلیه منتقل می‌شود. هر سه مرحله باید به سرعت، دقیق و در زمان واقعی انجام شود تا خودروهای خودران یک گزینه مناسب باشند و ابر باید به اندازه کافی پایدار باشد تا بتواند جریانی بی پایان از داده های با کیفیت بالا را مدیریت کند.

 

شهر هوشمند و ابر

فراتر از پیاده سازی وسایل نقلیه خودران، شهرهای هوشمند برای اتصال به سایر نقاط کشور و جهان نیز به ابر وابسته هستند. به طور کلی، هرچه فاصله بین یک دستگاه و ابر بیشتر باشد، سرعت پاسخگویی و پردازش آن کمتر است. با این حال، اگر دستگاه‌های بیشتری در نزدیکی ابر قرار گیرند، سرعت و دقت ارتباط می‌تواند به طور قابل توجهی بهبود یابد. این به عنوان محاسبات لبه (edge computing) شناخته می‌شود، که منابع محاسباتی را به منابع داده نزدیک‌تر می‌کند تا بینش‌ها و زمان‌های پاسخ را سرعت بخشد و در عین حال پهنای باند در دسترس را افزایش دهد.

به عنوان مثال، وسایل نقلیه خودران یک شهر هوشمند را در نظر بگیرید. خودروهای خودران باید بتوانند در یک ثانیه شتاب بگیرند، ترمز کنند و تصمیمات هوشمندانه بگیرند. اگر داده‌هایی که دقیقه به دقیقه جمع‌آوری می‌شوند، به یک سرور ابری دورتر ارسال شوند، ممکن است یک وسیله نقلیه مجبور شود برای دریافت اطلاعات بیش از حد منتظر بماند و این روند را ناکارآمد می‌کند و در عین حال خطر تصادف را افزایش می‌دهد. برای حل این مشکل، محاسبات لبه داده‌ها را در چندین ابر لبه کوچکتر توزیع می‌کند تا بتواند حجم وسیعی از داده‌ها را بهتر مدیریت کند.

محاسبات لبه برای وسایل نقلیه خودران از حسگرهای خودرو برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز برای اندازه‌گیری فاصله بین خودروهای دیگر استفاده می‌کند، که سپس به آن اجازه می‌دهد تا فاصله را تنظیم کند، خط را تغییر دهد و علائم راهنمایی و رانندگی را بر اساس آن تشخیص دهد. و در این مورد، هرچه وسایل نقلیه خودمختار بیشتری در جاده‌ها وجود داشته باشد، بهتر است خودروهای خودران اطلاعات ترافیکی را در ابر لبه به‌صورت بلادرنگ به اشتراک بگذارند تا از ترافیک و تصادف جلوگیری شود.

ال‌جی و ابر

از ماشین‌ها، ربات‌ها و پهپادها گرفته تا ماشین‌های پرنده آینده، اگر ماشینی مستقل باشد، ابر همیشه نقشی را ایفا می‌کند. در مورد رانندگی خودکار، نقشه‌برداری دقیق و اطلاعات رانندگی ذخیره شده در ابر ممکن است حتی مهمتر از چشم انسان شود.

ال‌جی در حال حاضر از ابر برای قطعات خودروهای خودران، روبات‌های خودران و دستگاه‌های سرگرمی خانگی هوشمند خود استفاده می‌کند. ال‌جی برای توسعه راه‌حل‌های اجزای خودروهای الکتریکی کلاس بالا، از جمله قطعات خودروهای خودران، تجهیزات تله‌ماتیک، کابین خلبان و همچنین سیستم‌های صوتی، تصویری و ناوبری (AVN)، فناوری‌های ابری، اتصال و مکان‌محور خود را ترکیب می‌کند. ال‌جی با داده‌هایی که از خودروهای خودران، لوازم الکترونیکی مصرفی و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) جمع‌آوری می‌کند، می‌تواند محصولات و خدمات خود را از طریق ابر بهبود بخشد.

در آینده‌ای نه چندان دور، تک تک محصولات و خدمات در سراسر جهان از Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به ابر متصل شوند. رایانش ابری اینجا باقی مانده است و تبدیل به یک فناوری ضروری برای شرکت‌هایی مانند ال‌جی خواهد شد که برای ایجاد محصولات و خدمات دائماً در حال تکامل استفاده می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان