با بهترین سواحل مراکش آشنا شوید

مراکش در همسایگی با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد و این به معنای آن است که سواحل بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. از سوی دیگر، برخی از این سواحل برای انجام ورزش‌های آبی همچون موج‌سواری ایدئال به نظر می‌رسند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سواحل مراکش بپردازیم.

با بهترین سواحل مراکش آشنا شوید

مراکش در همسایگی با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد و این به معنای آن است که سواحل بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای را می‌توان در این کشور مشاهده کرد. از سوی دیگر، برخی از این سواحل برای انجام ورزش‌های آبی همچون موج‌سواری ایدئال به نظر می‌رسند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین سواحل مراکش بپردازیم.

10. ساحل لاس کوواس

Las Cuevas Beach, Asilah

Las Cuevas Beach, Asilah

ساحل لاس کوواس (Las Cuevas Beach) درست در فاصله 6 کیلومتری از جنوب شهر قدیمی اصیله (Asilah) قرار دارد. در پشت ساحل نیز می‌توان تپه‌ها و صخره‌های دایره‌وار و خاکی را مشاهده کرد که این ساحل را در آغوش کشیده‌اند و از آن محافظت می‌کنند. مطمئنا برای رسیدن پایین این صخره‌ها نیز اندکی باید تلاش کرد و حتی می‎‌توان از اسب و ارابه برای رفتن به اینجا استفاده کرد. در نزدیکی ساحل نیز چندین رستوران به چشم می‌خورند که غذاهای دریایی تازه را سرو می‌کنند. وزش باد مناسب و شکل‌گیری موج‌های بسیار خوب در این ساحل، آن را مکانی ایدئال برای موج‌سواری تبدیل می‎کند.

9. ساحل مارتیل

ساحل مارتیل (Martil Beach) به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مراکش شناخته می‌شود و در طول ماه‌های تابستان، خود ساکنین این کشور برای گذراندن اوقات خود در فضای خنک ساحل مدیترانه به اینجا سفر می‌کنند. این ساحل در نزدیکی شهری کوچک و در عین حال جذاب به همین نام قرار گرفته که کوه‌های سرسبز همجوار آن مناظری بسیار زیبا و خیره‌کننده را شکل داده‌اند. در نزدیکی ساحل نیز مسیرهای گلف بسیار خوبی قرار دارند که برای علاقه‌مندان به این ورزش می‌تواند اوقات بسیار خوشی را رقم بزند.

8. ساحل دراگون

Dragon Beach, Dakhla Peninsula

Dragon Beach, Dakhla Peninsula

ساحل اژدها یا دراگون (Dragon Beach) در صحرای غربی در شبه جزیره داخلا (Dakhla Peninsula) قرار دارد و آب‌های بسیار شفاف و تل‌ماسه‌های شنی سفید رنگی همانند دیگر خطوط ساحلی آفریقا دارد. این ساحل برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی و همچنین طبیعت دوستان مکانی عالی محسوب می‌شود و در میان خلیج آبی رنگ آن نیز می‌توان جزیره‌ای کوچک و زیبا را مشاهده کرد. کنار هم قرار گرفتن بیابان و اقیانوس در کنار یکدیگر، ساحل دراگون را بسیار تماشایی کرده است، ساحلی که سالانه مسابقات قهرمانی جهان کایت‌سرفینگ در آن برگزار می‌شود.

7. ساحل سیدی کاوکی

Sidi Kaouki

Sidi Kaouki

ساحل سیدی کاوکی (Sidi Kaouki) از جمله سواحل کمتر شناخته شده و بکر مراکش به شمار می‌رود که در آنجا می‌توانید علاوه بر تجربه آرامش، راه‌های زندگی سنتی را نیز مشاهده کنید. این ساحل خیره‌کننده تقریبا دست‌نخورده باقی مانده و تل‌ماسه‌ها و گیاهان موجود در آن، واحه‌ای در کنار دریا ایجاد کرده‌اند. در نزدیکی این ساحل نیز می‌توان روستای بربر (Berber) را مشاهده کرد که زندگی در آن، بسیار ساده و به دور از تجملات است.

6. ساحل عین دیاب

Ain Diab, Casablanca

Ain Diab, Casablanca

ساحل عین دیاب (Ain Diab) در شهر کازابلانکا قرار دارد و مکانی برای تفریح افراد ثروتمند شهر محسوب می‌شود. این کرانه شنی در بین دو صخره سنگی قرار گرفته و مکانی ایدئال برای گذراندن تعطیلات به همراه خانواده و دوستان است. در طول فصل تابستان، استخرهای شنا و همچنین آموزشگاه‌های موج‌سواری در کنار ساحل بسیار پر رونق هستند و فضایی بسیار دلنشین را برای بازدیدکننده‌ها ایجاد کرده‌اند. رستوران‌ها و کلاب‌های شبانه متعددی نیز در نزدیکی ساحل وجود دارند که امکانات بیشتری را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

5. ساحل آگادیر

Agadir Beach

Agadir Beach

ساحل آگادیر (Agadir Beach) در بین اقیانوس اطلس و تپه‌های خارق‌العاده کوهستان اطلس قرار دارد و بخشی پر جنب‌وجوش از شهر بربر محسوب می‌شود. تل‌ماسه‌های موج‌دار کنار این ساحل نیز بیهودگی صحرا را به آرامش دریا پیوند زده‌اند و مناظری خیره‌کننده و تماشایی را ایجاد کرده‌اند. آب‌وهوای معتدل این منطقه نیز سبب شده تا ساحل آگادیر برای شنا کردن، کایاک سواری و موج سواری بسیار ایدئال باشد.

4. ساحل اسائویرا

Essaouira Beach

Essaouira Beach

ساحل اسائویرا (Essaouira Beach) در نزدیکی شهری باستانی و تاریخی به همین نام قرار دارد، شهری که زمانی شهری پر رونق بوده و کاروان‌های بسیار زیادی در اینجا توقف می‌کردند تا در طبیعت زیبای آنجا گشت و گذار کنند. امروزه، این شهر به بندری تاثیرگذار تبدیل شده و گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب می‌کند. این ساحل برای فضای آرامش‌بخش و شن‌های درخشان خودش شهرت دارد و رستوران‌های مختلفی نیز در آنجا به چشم می‌خورند که غذاهای متنوعی را برای مهمانان خود سرو می‌کنند، غذاهایی در سطح جهانی که در محیط و ظروفی نفیس ارائه می‌شوند.

3. ساحل طاقازوت

Taghazout

Taghazout

ساحل طاقازوت (Taghazout) در نزدیکی روستایی ماهیگیری و کوچکی به همین نام و در شمال آگادیر قرار دارد. در سال‌های اخیر، گردشگری در اینجا رونق پیدا کرده و دولت مراکش روی توسعه این مکان به عنوان شهری گردشگری و تفرجگاهی تمرکز کرده است. این شهر رو به پیشرفت به عنوان بهشتی برای موج‌سواران و دیگر افرادی شناخته می‌شود که دوست دارند تعطیلات خود را در کنار سواحلی خروشان سپری کنند. در کنار رستوران‌ها و مهمان‌خانه‌های شهر نیز می‌توان فروشگاه‌ها و آموزشگاه‌های متعدد موج‌سواری را مشاهده کرد.

2. ساحل تالاب اوئالیدیا

Oualidia Lagoon

Oualidia Lagoon

تالاب اوئالیدیا (Oualidia Lagoon) نه تنها در بین ساکنین خود مراکش شهرت دارد بلکه در میان گردشگران بین‌المللی نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این روستای دلنشین و جذاب، سواحلی رنگارنگ و زیبا دارد که می‌توانند اوقات بسیار خوبی را برای هر بازدیدکننده‌ای رقم بزنند، به خصوص اینکه این سواحل در فاصله کوتاهی از شهر مراکش (Marrakech) قرار دارند. در پیرامون خطوط ساحلی نیز می‌توان ماهیگیرانی را مشاهده کرد که در حال جمع‌آوری صید روزانه خودشان هستند، صیدی که بعدا در رستوران‌های مختلف شهر سرو می‌شوند.

1. ساحل لگزیرا

Legzira Beach

Legzira Beach

ساحل لگزیرا (Legzira Beach) مکانی نمادین در مراکش به شمار می‌رود که توانسته توجه افراد بسیار زیادی از سراسر جهان را به خود جلب کند. این ساحل بیشتر برای اشکال طبیعی صخره‌های خودش شهرت دارد و طاق‌های صخره‌ای آن نیز باعث شده تا از دیگر سواحل مراکش متمایز باشد. متاسفانه، طاق صخره‎‌ای بزرگتر این ساحل پس از هزاران سال فرسایش در نهایت در سال 2016 میلادی فرو ریخت اما طاق کوچکتر آن همچنان پابرجا باقی مانده و سوژه‌ای عالی برای عکاسی محسوب می‌شود. آب‌وهوای پر از باد این ساحل سبب شده تا پاراگلایدر سواران و همچنین موج‌سواران، اوقات بسیار خوبی را در اینجا سپری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان