ماهان شبکه ایرانیان

نورپردازی نمای خارجی ساختمان، ۲۰ بنای درخشان در ایران!

نورپردازی: نورپردازی نمای خارجی ساختمان یکی از مهمترین بخش های طراحی ساختمان به شمار می رود. نورپردازی علاوه بر ایجاد ظاهر خیره کننده در شب برای نمای ساختمان، حس پویایی و زنده بودن را در ساختمان ایجاد می کند و تاثیر زیادی بر زیبایی فضایی شهری نیز دارد

نورپردازی: نورپردازی نمای خارجی ساختمان یکی از مهمترین بخش های طراحی ساختمان به شمار می رود. نورپردازی علاوه بر ایجاد ظاهر خیره کننده در شب برای نمای ساختمان، حس پویایی و زنده بودن را در ساختمان ایجاد می کند و تاثیر زیادی بر زیبایی فضایی شهری نیز دارد. اصول نورپردازی نمای ساختمان در مورد همه ی ساختمان ها یکسان بوده است در این مطلب می خواهیم شما را با 20 مدل نورپردازی نمای خارجی ساختمان آشنا کنیم تا با اصول نورپردازی نمای ساختمان بیشتر آشنا شوید پس با ما همراه باشید. 

 

نورپردازی نقطه ای در نمای ساختمان 

یکی از اشتباهات رایج نورپردازی نمای خارجی ساختمان نورانی کردن تمام بخش های ساختمان می باشد که سبب ایجاد اعتشاش بصری در نما می شود. یکی از اصول نورپردازی نمای ساختمان استفاده از نور نقطه ای به جهت تاکید بر نقاط برجسته ی نمای ساختمان می باشد تا بتواند منظره ی چشمگیری را در شهر ایجاد نماید.

مطلب پیشنهادی: نورپردازی نمای ساختمان و تاثیر آن بر زیبایی معماری بنا

نورپردازی نمای ساختمان با کاربری متفاوت

برای نورپردازی نمای خارجی ساختمان پیش از هر موضوعی باید به نوع کاربری ساختمان توجه کنید. به طور مثال در نورپردازی نمای ساختمان مسکونی منابع نوری نباید در زیر پنجره ها تعبیه شوند و سبب ایجاد جلب توجه به این بخش ها شود همچنین شدت و جهت انتشار نورهابرای این فضا باید در نظر گرفته شود.

رنگ نورپردازی نمای ساختمان 

یکی دیگر از اصول نورپردازی نمای ساختمان انتخاب رنگ مناسب برای روشنایی است. رنگ های ملایمی مانند سفید و آبی پرطرفدارترین رنگ نوری برای نورپردازی نمای ساختمان می باشد که جلوه ی خاصی در شب به نمای ساختمان شما می بخشد. 

برای داشتن نورپردازی خیره کننده در نمای ساختمان خود  از گروه نماسازان سبز کمک بگیرید. با مراجعه به پروفایل آنها اطلاعات تماس در دسترس شما قرار می گیرد.

 نویسنده: ثمینا فراهانی ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان