طراحی ظاهری چانگان CS35
طراحی بدنه مهمترین عامل برای جلب نظر مثبت خریداران است و طراحی خوب می تواند حتی یک خودرو بد را به محصولی پر فروش و خواستنی مبدل کند، چانگان CS35 در اولین نگاه می تواند بسیار جذاب و خواستنی باشد، چرا که چینی ها به خوبی به تاثیر طراحی قدرتمند بدنه آگاهند و ظاهراً با همکاری ایتالیایی ها نسبت به ترسیم خطوط بدنه این مدل اقدام کرده اند.
طراحی ظاهری چانگان CS35 نسبتا خوب است اگر چه می توان محصولاتی کاملا مشابه پیدا کرد که نشان دهنده تقلید هستند. چانگان CS35 در اصل اولین SUV چانگان است که با نشان تجاری این شرکت به فروش می رسد. همانند سایر خودروهای اخیر چانگان، یک مرکز طراحی وابسته به این شرکت در ایتالیا، کار طراحی آن را برعهده داشته است.در نگاه نخست به چانگان CS35 چراغ های بزرگ و جلو پنجره آن ممکن است یادآور خودروهای دیگری باشند. با این وجود نمی توان نقص ظاهری خاصی را به آن اضافه کرد . هماهنگی بین خطوط کناری بدنه، گلگیرهای برجسته، شیب سقف، چراغ ها و سپرها به خوبی دیده می شود.
اسپویلر کوچک سقفی عقب به گونه ای به سقف متصل است که همراه با قطعه مشکی رنگ پلاستیکی ستون های عقب، حالتی شناور به سقف داده است.
طراحی داخلی چانگان CS35
در فضای داخلی چانگان CS35 اثر چندانی از شعار انتخابی سایپا برای این خودرو دیده نمی شود و نمی توان “کیفیت را لمس” کرد.
هرچند طراحی داخلی چانگان CS35 نیز همانند طراحی بیرون به خوبی انجام شده و ارگونومی کابین و فضای داخلی نیز مناسب به نظر می رسد، اما کیفیت نه چندان جالب پلاستیک های تریم داخلی، نشان می دهد که چانگان CS35 هم کیفیت متفاوتی نسبت به سایر خودروهای چینی در چنته ندارد و از متریال مشابهی شکل گرفته است.
وضعیت فنی چانگان CS35
چانگان CS35 از پیشرانهی Blue Core با حجم 1600 سیسی بهره میبرد. این پیشرانه 4 سیلندر خطی و 16 عدد سوپاپ دارد. قدرت خروجی این پیشرانه 112 اسب بخار و گشتاور آن نیز 160 نیوتنمتر است.
با روشن کردن چانگان CS35 شما خواهید دید پیشرانه حرکت عقربه های دور موتور و سرعت سنج که یک حرکت رفت و برگشتی تا انتها انجام می دهد، راننده را به یاد خودروهای اسپرت می اندازد اما صدای پیشرانه چهار سیلندر و 1.6 لیتری با 123 اسب بخار قدرت اعلامی سایپا برای چانگان CS35 ، نشان می دهد که ارتباط خاصی بین این چانگان و یک خودرو اسپرت وجود ندارد.
نکته دیگری که باید درنظر بگیریم این است که علیرغم عملکرد مناسب سیستم تعلیق و ترمز چانگان CS35 ، گیربکس نهچندان لذت بخش یکی از ایرادات این چانگانِ سایپایی است.
تکنولوژی قدیمی این گیربکس تیپ ترونیک یکی از علتهای همان مکثهای مذکور در شتابگیری اولیه است و در حالت دستی تاخیرهای محسوسی را از خود نشان میدهد بطوری که پس از مدتی حالت D و اتوماتیک را به دستی آن ترجیح میدهید.
چانگان CS35 امکاناتی از قبیل سانروف، کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفر، سنسور پارک، سیستم ترمز ABS ، سامانه کنترل کشش TCS و سامانه کنترل پایداری الکترونیکیو ESC و 4 ایربگ می باشد.
کلام آخر
ای کاش خودرو سازان داخلی به جای وارد کردن خودرو از کشورهایی مثل چین کمی به طراحان و مهندسین داخلی بیشتر اهمیت می دادند و خودرویی با اصالت ایرانی تولید میکردند که حداقل در بازار خودرویی آسیا ، صنعت خودروسازی ایران حرفی برای گفتن داشته باشد. پیشنهاد میکنیم یکی از طراحی های بسیار جذاب داخلی را ملاحظه نمایید.
طرح فوق العاده زیبای خودرو شاسی بلند گنو (GENO)
کلیپ چانگان cs35